استان ها

دیدار نماینده بویراحمد درمجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری آنلاین یاسوج ، آیت الله سید نصیر حسینی نماینده مهدی روشنفکر در مجلس شورای اسلامی در دیدار با بویراحمد ، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با استناد به یک سنت خوب در حل مشکلات مردم و اهمیت آن در اسلام گفت. این مورد بسیار مورد توجه قرآن کریم بوده و حتی اکنون نیز در شرایطی قرار داریم که مشکلات بیشماری وجود داشته باشد و دشمنان زیادی نیز وجود داشته باشد ، و بخشی از راه حل برای مشکلات انسانی دارای یک بعد معنوی است.
وی با اشاره به حضور مسئولان در بین مردم ، اظهار داشت: مردم انتظار دارند مسئولان با آنها همکاری کنند و مشکلات آنها را برطرف کنند ، بنابراین توصیه ما این است که مسئولان بین مردم فاصله بگیرند و هرچه بیشتر مشکلات خود را گوش دهند. حل كنيد و حداقل در كنار مردم باشيد در آنجا كه حل مشكلات غيرممكن است.
حسینی افزود: امیدواریم که مسئولان بدون هیچگونه نگرشی و بدون در نظر گرفتن هر جناح سیاسی ، مردم و مشکلات آنها را ببینند ، نسبت به حل آنها اقدام کنند ، نه اینکه مردم احساس کنند برخی از مسئولان فقط برای یک گروه و طبقه خاص کار می کنند.
وی افزود: توصیه های ما را به عنوان مشاوره هنگام کار دنبال کنید و برداشت دیگری ندارید و سعی کنید همیشه بر نحوه انجام کار به عنوان نماینده مردم نظارت داشته باشید و همواره این جنبه نظارت را حفظ کنید.
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه عزت یک عضو پارلمان بسیار بالا است و باید از آن حمایت شود ، افزود: یکی از مهمترین وظایف یک نماینده مجلس علاوه بر قدرت نظارتی ، سؤال از مسئولان است و همیشه از مدیران و مسئولان بخواهید به سؤالات پاسخ دهند.
حسینی با اشاره به مشکل مناطق مختلف به ویژه مناطق فرهنگی در شهرهای مختلف استانی و شهر یاسوج گفت: “در شهر یاسوج کارهای بسیار خوبی انجام شده است و همکاری بین مسئولان بسیار خوب است ، اما از این نظر برنامه فرهنگی و ما به یک دین جامع نیاز داریم. با اطلاعات درست پیش بروید
وی گفت: در اماکن مذهبی کافی در یاسوج مانند حسینیه ، زینبیه ، مساجد و خانه های فرهنگ وجود ندارد ، ما به چنین مکان هایی در شهر نیاز داریم تا فرهنگی باشند.
حسینی اضافه کرد: یاسوج مرکز استان است و در این شهر برای تغییر چهره شهر به ساختمانهای فرهنگی با نماد ایرانی اسلامی احتیاج داریم و این مسئله بیشتر از سایر نقاط به ویژه در ورودی های شهر احساس می شود.
رهبر نمازجمعه شهر یاسوج با اشاره به مشکلات منطقه ماداوان روز جمعه اظهار داشت: این مناطق باید با مناطق مسکونی از قبل تشکیل شود و مناطق کلیدی مانند مساجد ، اماکن آموزشی ، مناطق انضباطی برای رفع مشکلات فعلی منطقه شناسایی شود. با مواد حاصل تداخل نکنید.
وی تصریح کرد: در مناطقی که شهریاسوج در آنجا فضاهای آزاد برای ساخت و ساز وجود دارد و در آن مکان ها امکان ساخت وجود دارد ، در آن مکان ها لازم است مجوز ساخت صادر شود.
حسینی با اشاره به مشکلات امروز کارخانه قند یاسوج گفت: مشکل ما در استان حضور رهبران ضعیف و رهبران بسیار ضعیف است. اگر مدیران قدرتمند سخت کار کنند ، می توانند حتی با وجود سرمایه اندک ، به جلو حرکت کنند. بویراحمد و با افزایش خطوط تولید می تواند اشتغال را افزایش دهد.
وی افزود: “مدیریت ضعیف در کارخانه کاندیاسوج این کارخانه بزرگ و سرمایه عظیم را ورشکسته کرده و ناتوانی آن در از بین بردن ضرر را به اثبات رسانده است. این عامل مدیران ارشد را وادار کرده است که ارزش واقعی این سرمایه عظیم را باطل نکنند و آن را دست کم ارزیابی کنند.” .
حسینی با اشاره به ایجاد کارگروه ویژه برنامه های استراتژیک در استان ، گفت: “هنگام راه اندازی کارگروه ویژه برنامه های استراتژیک در استان ، باید سعی کنیم از ظرفیت خیرین از جمله بنیاد باراکات و ستاد اجرایی امام خمینی (ره) برای اجرای پروژه های مرفه استفاده کنیم.”
نماینده ولی فقیه در استان های کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استفاده از پروژه هایی که در استان های کهگیلویه و بویراحمد قابل اجرا است می تواند در رشد و پیشرفت استان سهم بسزایی داشته باشد.
نماینده مردم بویراحمد ، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی همچنین توصیه ها ، هشدارها و پیشنهادات نماینده عالی و دانشجویان استان را راهی برای پیشبرد دانست و افزود:
مهدی روشنفکر خاطرنشان کرد: در ماه های اخیر هیچ تلاشی را برای رفع مشکلات و کاستی های استان در مشورت با مسئولان دولتی صرف نکرده ام ، حتی اگر کشور با محدودیت های اعتباری روبرو است و وضعیت اقتصادی واقعاً بد است.

48

دکمه بازگشت به بالا