عمومیکسب و کار ایرانی برتر

رفع تورفتگی خودرو چگونه است؟

ترمیم تخصصی فرو رفتگی خودرو. بهترین و تخصصی ترین روشی که برای درست کردن فرو رفتگی های خودرو استفاده می شود روش صافکاری بدون رنگ است.

چه قسمت هایی از خودرو بیشتر دچار فرو رفتگی می شوند؟

به نقل از استارلوکس اگرچه فرورفتگی می تواند در هر نقطه از بدنه خودرو شما ایجاد شود، برخی از نواحی بیشتر از سایرین مستعد ابتلا به خراش هستند.

  • درب ها: زمانی که دقت ندارید به راحتی می توان درها را به داخل خودروهای پارک شده نزدیک یا سایر موانع باز کرد. بنابراین همیشه مطمئن شوید که تمام مسیر را تا انتهای در بررسی کرده اید که ممکن است حاشیه های بلند یا مانعی در سر راه آن قرار ندارد.
  • سپرها: سپرها برای به حداقل رساندن تاثیر تصادفات طراحی شده اند، سپرها یکی از اولین مکان هایی هستند که تحت تاثیر حوادث رانندگی قرار می گیرند. بنابراین این احتمال که شما دچار فرو رفتگی شود بسیار زیاد است.

ترمیم تخصصی فرو رفتگی خودرو

صافکاری پی دی ار خودرو بهترین و تخصصی ترین روشی که برای درست کردن فرو رفتگی های خودرو استفاده می شود روش صافکاری بدون رنگ است. در این روش صافکار باید تلاش خود را کند تا بدون استفاده از هیچ گونه رنگی قسمت آسیب دیده را ترمیم کند. بنابراین به تخصص بسیار بالایی نیاز است.

البته این روش زمانی پاسخ گو می باشد که در زمان وارد شدن ضربه به خودرو رنگی از بدنه جدا نشده باشد، همچنین باید فرو رفتگی به نحوی باشد که به صورت یکدست ایجاد شده باشد.

در صورتی که آسیب وارد شده به صورت قطعه قطعه باشد و یا چندین فرورفتگی در کنار هم باشند، صافکار مجبور می شود تا از رنگ بدنه استفاده کند.

روش های رفع فرو رفتگی خودرو در منزل

صافکاری بدون رنگ .برای انجام این کار در ابتدا باید نگاهی کلی به قسمت های فرو رفتگی داشته باشید، مکان هایی که دچار آسیب شده اند را بررسی کنید و نوع تو رفتگی را در نظر داشته باشید.

فرو رفتگی ها می توانند در اندازه های مختلفی باشند و این که مکان آن ها در کدام قسمت خودرو است نیز بسیار حائر اهمیت است. در صورتی که تور رفتگی در بخش های کاپوت، سقف، سپر، صندوق عقب خودرو باشد درصد موفقیت شما بالا می رود.

اما چنانچه فرو رفتگی های ایجاد شده مربوط به قسمت هایی همچون درب ها، لبه و گوشه های خودرو باشد شرایط کمی سخت تر می شود.

همچنین دقت داشته باشید که در صورتی که به رنگ خودرو آسیب وارد شده باشد شما باید این کار به صافکاری خودرو بسپارید و دیگر از عهده شما بر نمی آید زیرا ممکن است آسیب های بیشتری وارد کنید.

استفاده از لوله باز کن در رفع تورفتگی بدنه خودرو

تو رفتگی های کوچکی که دارای اندازه کمی هستند را شما می توانید به کمک لوله باز کن تعمیر کنید. روش انجام کار به این صورت است که باید مقداری آب بر روی محل آسیب دیده و لوله باز کن بریزید و به صورت مدام شروع به فشار دادن و بیرون کشیدن لوله بازکن کنید.

این عملیات را باید تا زمانی تکرار کنید که فرو رفتگی ایجاد شده صاف شود. توصیه می شود برای انجام این روش به سراغ لوله باز کن های کوچک و آن هایی که مخصوص سینک های ظرف شویی می باشد بروید.

رفع فرورفتگی بدنه خودرو با آب جوش

یکی از شایع ترین زمان هایی که شما ممکن است به بدنه خودرو آسیب وارد کنید مربوط به دنده عقب می باشد. در این زمان امکان این که خودرو با اشیا مختلف برخورد داشته باشد بسیار بالا می رود.

در این زمان معمولا گلگیر های خودرو دچار آسیب می شوند که با توجه به جنس سختی که دارند، رفع توررفتگی در ان ها دشوار است و به راحتی نمی توان این کار را انجام داد.

راه حلی که برای این زمان ها توصیه می شود استفاده از آب جوش است. مراحل انجام کار به این صورت است که شما باید آب جوش را بر روی محل فرورفتگی بریزید و دقیقا زمانی که آب جوش به طور کامل بر روی محل آسیب دیده ریخته شد. از قسمت پشت به محل مورد نظر ضربه بزنید تا قسمت های تو رفتگی مثل روز اول صاف شود.

به این دلیل استفاده از آب جوش توصیه می شود که دمای بالای آن موجب انعطاف پذیر شدن پلاستیک ها می شود و این گونه کمک می کند تا وارد کردن ضربه راحت تر انجام شود و شما بتوانید آن را همانند روز اول کنید.

استفاده از سشوار و اسپری هوای فشرده

همان طور که در مطالب بالا اشاره کردیم در صورتی که آسیب وارد شده مربوط به قسمت های سخت خودرو باشد کار شما دشوار تر می شود و برای این نواحی شما احتیاج به حرارت و گرما دارید.

پس از استفاده از آب جوش، گزینه دیگری که شما در اختیار دارید استفاده از سشوار است. برای استفاده از این روش باید سشوار را در آخرین درجه گرما دهید و سپس برای چند دقیقه محل آسیب دیده را به کمک آن گرم کنید.

همانند آب جوش، استفاده از سشوار موجب می شود تا قسمت های پلاستیکی خودرو حالت انبساط پیدا کنند و نرم تر شوند. مرحله بعدی شما باید از اسپری فشرده هوا استفاده کنید.

به این صورت که آن را برعکس کنید و دقیقا در محل آسیب دیده اسپری کنید. دلیل استفاده از اسپری در این است که با توجه به سرمایی که دارد موجب منقبض شدن پلاستیک می شود و در نتیجه رفع تورفتگی خودرو آسان می شود.

کاربرد یخ خشک برای ترمیم فرورفتگی

یکی از بهترین گزینه های خانگی برای درست کردن و رفع فرورفتگی خودرو استفاده از یخ خشک است، البته دقت داشته باشید که در زمان استفاده یخ خشک حتما باید از دستکش محافظ استفاده نمایید.

مراحل انجام کار در این روش به این صورت است که باید یک تکه یخ را بردارید و به آرامی بر روی نقاط تورفتگی به صورت پیوسته حرکت دهید. این کار را باید تا زمانی ادامه دهید که صدای بیرون آمدم و رفع تورفتگی خودرو را بشنوید.

برای این که عملکرد بهتری از این روش به دست آورید می توانید همانند مرحله قبل، بیش از استفاده از یخ کمی از سشوار استفاده کتید تا محل آسیب دیده گرم شود و سپس به سراغ استفاده از یخ خشک بروید.

رفع فرورفتگی ماشین با جارو برقی

با مطالعه مطالب گفته تاکنون احتمالا باید به این نتیجه رسیده باشید که به صورت کلی شما برای رفع فرررفتگی های خودرو احتیاج به نیرو های مکش قوی دارید. در مکانیک های تخصصی دستگاه های مخصوص برای این کار وجود دارد، اما همان طور که گفتیم ما قصد داریم تا در خصوص روش های خانگی صحبت کنیم. تنها دستگاه خانگی که دارای مکش قوی می باشد جاروبرقی است.

شما می توانید با استفاده از یک سطل، مقدار مناسبی چسب و یک جارو برقی دستگاه مکش قوی برای رفع تو رفنگی بدنه خودرو درست کنید.

مراحل انجام این کار به این صورت است که باید یک سوراخ در قسمت های انتهایی سطل ایجاد کنید و با استفاده از نوار چسب سطل را بر روی قسمت دارای تو رفتگی فیکس کنید. در مرحله بعد باید به سراغ جاروبرقی بروید، به این صورت که جارو برقی را بر روی سوراخ طلب قرار دهید و جارو را روشن کنید.

در صورتی که میزان فرو رفتگی ایجاد شده چندان عمیق نباشد، نیروی مکس جارو برقی موجب می شود تا همانند روز اول شود.

رفع تورفتگی با چسب حرارتی و قطعات کوچک چوب

فرورفتگی کوچک بدنه خودرو

یکی دیگر از راه هایی که برای رفع تورفتگی خودرو استفاده می شود این است که به سراغ ابزار های مثل میخ، تفنگ چسب حرارتی و قطعات کوچک چوب بروید. این روش حتی برای رفع تو رفتگی های بزرگ نیز کارامد است.

روش انجام کار این گونه است که در ابتدا باید در یک سر چوب دو عدد میخ وارد نمایید تا حالت دسته مانندی ایجاد شود. سپس سر دیگر چوب را به چسب حرارتی آغشته کرده و آن را به بخش فرورفتگی چسباند‌‌.

این کار باید آنقدر با قطعات کوچک چوب تکرار شود تا تمام تورفتگی پوشش داده شود. در مرحله بعدی تا خشک شدن کامل چسب ها صبر کرده و سپس باید چوب های کوچک آغشته به چسب را یکی یکی و به آرامی از بخش فرورفته جدا کرد. مشاهده میشود که فرورفتگی ها کم کم از بین میروند. برای گرفتن نتیجه مطلوب تر، بهتر است که اطراف تورفتگی هم مقدار کمی چوب چسبانده شود تا فرورفتگی بیشتر ناپدید گردد.

همان طور که مطالعه کردید این روش آسان نیست و برای نتیجه دیدن از آن باید صبر بسیاری داشته باشید، در صورتی که انتخاب شما این روش می باشد در نظر داشته باشید که از ابتدا مواد لازم را به خوبی تهیه کنید در حین انجام کار با کمبود مواد مواجه نشوید.

در آخر این نکته را به خاطر بسپارید که اگر متوجه شدید مقداری چسب بر روی بدنه ماشین باقی مانده است، برای پاک کردن آن می توانید از حرارت سشوار و یا پد های الکلی استفاده کنید.

ترمیم فرورفتگی بدنه با میله فلزی

زمانی که شما متوجه فرو رفتگی بر روی خودرو می شوید ممکن است در نگاه اول این تصور برای شما ایجاد شود که با ضربه زدن می توانید قسمت های آسیب دیده را درست کنید.

اما باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که علاوه بر محل اصلی قسمت هایی از اطراف نیز دچار تو رفتگی شده اند و آن ها را نمی توانید با ضربه های ساده درست کنید.

بنابراین استفاده از روش ضربه زدن از پشت چندان کارامد نیست و حتی ممکن است منظره بدتری برای بدنه خودرو ایجاد کنید. در صورتی که انتخاب شما این روش می باشد باید همانند یک صافکار حرفه ای عمل کنید و برای هر دو سمت به دقت کامل این کار را انجام دهید.

برای انجام این کار شما می توانید از هر نوع وسیله محکمی استفاده کنید که می تواند یک وسیله چوبی یا فلزی باشد

دکمه بازگشت به بالا