عمومیکسب و کار ایرانی برتر

معرفی انواع خودرو باری سبک

معرفی انواع خودرو باری سبک

در این مقاله شما را با “انواع کامیون” آشنا می کنیم. حمل و نقل و حمل و نقل نیاز به ماشین و وسیله نقلیه مناسب دارد. ماشین آلات باربری بر اساس موارد مختلفی مانند روش، نوع اتصال کامیون و تراکتور، نوع چرخ و … آنها دسته بندی می شوند که هر کدام مختص به فرد است. ابتدا سعی می کنیم با آنها آشنا شویم. در آینده این سوال به طور دقیق تری بررسی خواهد شد. همچنین می توانید اطلاعات بیشتری در مورد شرکت باربری حساس بار کسب کنید، با ما تماس بگیرید و سایر سوالات مرتبط با حمل و نقل درون شهری و بین جاده ای را در سایت ما مطالعه کنید.

Introduction of light cargo vehicles

کامیون ها به چند نوع تقسیم می شوند؟

«انواع واگن باری» شامل چه مواردی است؟ باربری و حمل و نقل یکی از سودآورترین و پر رونق ترین زمینه ها در همه کشورها محسوب می شود که می توان به آن بسیار اعتماد کرد. به وسیله نقلیه مناسب جهت حمل و نقل اولیه و صحیح نیازمندیم. در تمام دنیا از کامیون ها و انواع آنها برای حمل بارهای سنگین و وسایل نقلیه ای مانند وانت برای حمل بارهای سبک در حمل و نقل بین شهری ستفاده می شود.

سواری

وانت یکی از انواع کامیون های مناسب برای حمل بارهای سبک می باشد. اگر قصد دارید خودتان جابه جا شوید و وسایل نقلیه کمی ارید، می خواهید بهترین گزینه را انتخاب کنید. زیرا سبک است و سریعتر حرکت می کند.

وانت نیسان

وانت هایی که بیشتر دارند به وانت نیسان معروف هستند. مینی ون نیسان می تواند تا 2 پوند را تحمل کند و می تواند برای حمل بارهای سنگین تر استفاده شود. وانت هایی با شاسی و ساختار قوی تری مانند زامیاد نیز در دسته ون آنها قرار می گیرند. سال هاست که زامیاد به عنوان وانت نیسان که طرفداران زیادی در ایران دارد، به کیفیت خود عمل نکرده است.

کامیون شما

این کامیون ها نسبت به وانت های نیسان که به آن ها “شرقی” نیز می گویند، قدرت بیشتری دارند. کامیون ها ظرفیت بارگیری 3 تا 6 نفر را دارند. انواع مختلفی از طبقات وجود دارد که می توان به هیوندای 911 اشاره کرد.این نوع کامیون ها سرپوشیده و روباز هستند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

گروه جامعه منحصر به فرد

کامیون ها در انتها یک مونتاژ دارند که معمولاً به آن کامیون تک می گویند. ظرفیت این نوع کامیون ها 10 تن به نام های کامیون 10 تنی، کامیون 6 چرخ و کامیون تک می باشد. اگر بخواهیم طول کامیون را بررسی کنیم باید بگوییم که طول آنها بین 5 تا 6 متر است. هر چه طولانی تر باشد، راننده صلاحیت بیشتری خواهد داشت. زیرا دور زدن و پیچیدن در جاده را سخت می کند و فقط یک راننده حرفه ای می تواند با آن برخورد کند.

انجمن جفت کامیون

کامیون های جفت قدرت بیشتری نسبت به کامیون های تک دارند. این نوع واگن باری دارای دو محور در انتهای خود است و می تواند وزن کمتر از 15 تن را تحمل کند. طول آن تقریباً 7 متر شامل 10 چرخ و 15 تن است.

سبد خرید

ریل به ماشین آلات سنگینی اطلاق می شود که قابلیت حمل ماشین آلات دیگر را با لاستیک دارد. حتماً گاری هایی را دیده اید که ماشین ها یا وسایل نقلیه دیگری را در شهر یا جاده حمل می کنند. تریلر دارای بخشی به نام بن بست است که به آن سر یا اسب نیز می گویند. تریلرها نیز مانند کامیون ها انواع مختلفی دارند که می توانند به تک محور یا دو محور اشاره داشته باشند. ظرفیت تریلرها مشابه ظرفیت تراکتور است اما معمولاً بیش از 15 تن کالا را حمل می کنند و 22 تا 25 تن بار دارند. انواع دیگری از گاری ها مانند گاری لبه، هاوس، تی ترانیت و غیره وجود دارد.

انواع کامیون

طبقه بندی مجموعه ها بر اساس نوع اقلام

کامپیوتر اتاق

کامیون های اتاقی پرمصرف ترین انواع کامیون در ایران هستند که برای حمل و نقل مواد غذایی مانند برنج، میوه، سبزیجات و … استفاده می شوند. استفاده می شود آنها همچنین به طور گسترده ای برای حمل و نقل مواد و بارهای بالا استفاده می شود. کامیون‌های فضایی به کامیون‌هایی گفته می‌شود که ارتفاع محل آن‌ها حداقل 1.5 متر از سطح زمین باشد. به این نوع کامیون، کامیون باز نیز می گویند.

کامیون صف کشیده است

ارتفاع کامیون های تخت از ارتفاع کمتر از کامیون های باکس است و می آن را 80 متر تخمین زده است. دیوار اتاق بسیار مقاوم است و از دیوار کناری باز و بسته می شود. به کامیون های کمپرسی دامپ تراک یا کمپرسی و تریلر نیز می گویند. خودروهای باغدار نیز نام های دیگری است که برای کامیون های پیشرفته در نظر گرفته می شود. لازم به ذکر است که بارهای بارگیری شده توسط دستگاه هایی به نام Li Fetrack برای کامیون های سواری مناسب می باشد. زیرا دیوارهای کناری آن قابل باز شدن بوده و بارگیری توسط لیفتراک انجام خواهد شد.

کامیون تیغه ای

کامیون های تخت، نوع خاصی از کامیون ها هستند که توسط کامیون داران خط برای حمل بارهای معمولی قابل استفاده نیستند. بلکه برای حمل و جابجایی کانتینرهای 20 فوتی و 40 فوتی استفاده می شود.

کامیون طبقه

همان که به کفی معروف است، به کامیون هایی که این دیوارها را می کشند، کفی می گویند. کامیون زمینی که نوعی کامیون است نسبت به سایر کامیون های زمینی کمتر رایج است. بارهای ماشین زمینی از نوع واگن برقی است که برای حمل و نقل از تکیه گاه بالابر استفاده می شود. به عنوان مثال سنگ، بار پالت، ماشین آلات سنگین و بارهای ترافیکی از جمله این بارها هستند.

کامیون سرپوشیده

به اصطلاح کامیون ها و کامیون های سرپوشیده یا سرپوشیده، قسمت بارگیری سرپوشیده و به صورت محفظه ای می باشد. اگر در حین حمل و نقل و حفظ سلامت آنها نگران وسایل منزل هستید، برای حمل اقلام و اثاثیه از وسایل نقلیه سرپوشیده استفاده کنید، زیرا تمامی وسایل مانند مبلمان، یخچال و …. امن خواهد بود.

رستوران یخچال دار

این یکی از مهم ترین رستوران هایی است که غذاهای سالم ارائه می دهد. همانطور که می دانیم از این وسیله حمل و نقل برای جابجایی و حمل و نقل مواد غذایی استفاده می شود. غذاهایی مانند پنیر و لبنیات باید سرد نگه داشته شوند تا از فاسد شدن آنها لوگیری شود. سوپرمارکت ها محصولات غذایی خود را از این کامیون های درون فروشگاهی انتخاب می کنند.

تانکر نفت

تانکر یا تانکر به گونه ای ساخته می شود که بار آن به صورت تانکر نباشد. این مخزن برای حمل انواع مایعات مناسب است. تانکرها دارای دیواره و بدنه فولادی هستند. کامیون های تانک را می توان یکی از پرکاربردترین «انواع واگن لاستیکی» دانست که نقش مهمی در حمل و نقل مایعات دارند. مخزن فولادی باعث قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مایعاتی مانند آب می شود که رگ و بوی آن تغییر می کند. مخازن مایعات، مخازن بنزین، مخازن شیر و غیره. با یک تانکر مخصوص ترکیب شده است.

تانکر نفت

برخلاف کامیون های سوخت، کامیون های تانکر برای حمل مواد جامد مناسب هستند. جامدات چکش خوار فله گزینه خوبی برای حملات تانکرها هستند. سیمان و ماسه را می توان یکی از این نوع پرکننده ها دانست.

مخلوط کن

میکسر یا همزن که یکی از دیگر «انواع ماشین آلات کالا» محسوب می شود، مخزن سرپوشیده و بسته ای است که در آن میکسر قرار دارد. از این دستگاه برای اختلاط و ترکیب موادی مانند بتن استفاده می شود. موادی مانند بتن اگر در حین حمل و نقل در مخزن میکسر قرار گیرند، برای رسیدن به هدف، نی خشک می شوند و دیگر قابل استفاده نخواهند بود.

انواع کامیون

دامپر

کمپرسی ها را کامیون های کم فشار می نامند. این نوع کامیون ها برای حمل مصالح ساختمانی و بارهایی مانند شن و ماسه پذیرفته شده به صورت عمده مناسب هستند. برای حمل این بارها نیز مناسب هستند.

سبد حمل و نقل

نام دیگر گاری حمل و نقل، گاری چادری است که با سقف پوشانده شده است. از این تریلرها برای بارهای کشفی و گمرکی استفاده می شود و به همین دلیل به آنها «ترانزیت» می گویند. بارهایی که نیاز به آب بندی دارند بهترین گزینه برای حمل و نقل با تریلر هستند. آب را از آب خارج کنید.

از اینکه تا اینجا در مقاله با ما همراه بودید متشکریم. برای استفاده از خدمات باربری وزمه می توانید اپلیکیشن باربری وزمه را دانلود کرده و سفارشات باربری خود را در اپلیکیشن ثبت کنید.

آیا انواع کامیون ها نیاز به بیمه دارند؟

“منبع حمل” و “نوع حمل و نقل” تضمین شده است. یعنی نوع حمل و نقل، هوایی، دریایی، زمینی و غیره. در سال های اخیر که بیمه باربری رواج بیشتری پیدا کرده است، نسبت به گذشته خسارات مالی و جانی کمتری به بار آورده است و اگر حادثه ناگواری برای آنها اتفاق بیفتد، شرکت های بیمه تمام خسارات ناشی از آن را پرداخت می کنند. . .

دکمه بازگشت به بالا