عمومیکسب و کار ایرانی برتر

آموزش دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

انواع روش‌های تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب:

در سیستم کنترل تردد، دستگاه تنها نقش ثبت و مدیریت داده‌های ورود و خروج افراد را دارد و به منظور مدیریت و پردازش داده‌ها نیاز به انتقال آنها به محیط نرم افزار است. برای تخلیه اطلاعات از دستگاه و پردازش اطلاعات در محیط نرم افزار روش‌های متعددی وجود دارد که بسته به مدل متفاوت است. خروجی گرفتن از داده‌های دستگاه حضور و غیاب کار سخت و پیچیده‌ای نیست و با توجه به اینکه منوی کلیه دستگاه‌های نانوتایم فارسی است با مطالعه این آموزش براحتی می‌توانید از داده‌های دستگاه خود با یکی از روش‌های زیر خروجی تهیه کنید و در محیط نرم افزار مورد استفاده قرار دهید. در ادامه به صورت تصویری و گام به گام مراحل تخلیه اطلاعات از دستگاه حضور و غیاب نانوتایم می‌پردازیم. تا چندی پیش پورت‌های شبکه (Tcp/Ip)، (Usb) و سریال (Rs232) مهمترین درگاه برقراری ارتباط دستگاه حضور غیاب و نرم افزار بودند. اما با پیشرفت تکنولوژی وWirless، امروزه قادر به تهیه خروجی دستگاه با استفاده از WIFI هستیم.

  1. تخلیه اطلاعات دستگاه با استفاده از فلش مموری( پورت USB دستگاه)
  2. خروجی گرفتن از اطلاعات دستگاه با پورت شبکه ( پورت LAN)
  3. تخلیه داده‌های دستگاه با استفاده از WIFI ( جدیدترین روش)
  4. تخلیه اطلاعات با استفاده از پورت سریال( این روش منسوخ شده است)

همانطور که اشاره شد، نحوه تخلیه اطلاعات در دستگاه حضور غیاب به چهار روش فوق قابل انجام است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. قبل از هر توضیحی باید خاطر نشان کنیم که شما قبل از امکان انتقال اطلاعات و کنترل تردد، باید دستگاه شما در نرم افزار تعریف شود.

عوامل تاثیر گذار در انتقال اطلاعات دستگاه حضور وغیاب

عوامل و پارامترهای متعددی در انتخاب روش انتقال اطلاعات دستگاه ساعت زن موثر است. بسته به شرایط زیر می‌توان یکی از روش‌های تخلیه دستگاه با کابل، WIFI، پورت USB یا پورت سریال را انتخاب کرد. به عنوان مثال در دستگاه‌های قدیمی امکان تخلیه دستگاه تنها از روش کابل شبکه و پورت سریال وجود دارد در حالی که در دستگاه‌های جدید بیشتر از روش تخلیه WIFI و USb استفاده می‌شود. همچنین محل نصب دستگاه یا ماهیت کسب و کار شما در انتخاب نحوه تخلیه دستگاه تاثیر گذار است. در مجموعه‌هایی که دستگاه کنترل تردد در شبکه قرار دارد یا به دلایل امنیتی، تخلیه با کابل LAN در اولویت قرار دارد. در برخی از مجموعه‌ها به دلیل فاصله مکانی محل نصب دستگاه و سیستم کامپیوتری، استفاده از روش USB در اولویت است. پیشنهاد ما خرید دستگاه ساعت زنی از کمپانی‌هایی با ارائه خدمات پس از فروش است تا در صورت هرگونه مشکل، تیم پشتیبانی در حل آن به شما کمک کند. تیم پشتبانی مجموعه نانوتایم همواره آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما عزیزان است.

پیش‌نیازهای نصب دستگاه حضور و غیاب

نصب بهترین دستگاه حضور و غیاب نیازمند برخی از پیش‌نیازها است. در ادامه، به برخی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای نصب دستگاه حضور و غیاب اشاره می‌کنیم:

  • زیرساخت فنی: برای نصب دستگاه حضور و غیاب، لازم است یک زیرساخت فنی مناسب فراهم شود. این شامل ارائه اتصالات شبکه (اینترنت و شبکه داخلی)، تامین برق پایدار و قابلیت پشتیبانی از سیستم مورد نیاز برای نصب دستگاه است.
  • برقراری ارتباط: دستگاه حضور و غیاب معمولا به ارتباط با سیستم‌های مدیریتی و سرورهای مرکزی نیاز دارد. بنابراین، باید از وجود امکان برقراری ارتباط مطمئن و پایدار با این سیستم‌ها اطمینان حاصل شود.

از آنجا که نصب و راه‌اندازی دستگاه حضور و غیاب نیازمند توجه دقیق به جزئیات است، بهتر است قبل از نصب با تولیدکننده دستگاه و یا متخصصان مجرب مشورت کنید تا از رعایت تمامی پیش‌نیازها، مطمئن شوید.

با تغییرات بنیادین در ساختار کسب و کارها، بسیاری از شرکت ها به مدلهای جدید کاری مثل دورکاری یا استفاده از ساعت های شناور روی آوردند، اما همچنان روش سنتی ورود و خروج در بسیاری از شرکتها مورد استفاده قرار می گیرد. کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها، با الهام گرفتن از تجارت مدرن، کمابیش از ساعات کاری منعطف و شناور استفاده می کنند ولی باز هم استفاده از دستگاه و نرم افزاری برای ثبت ورود و خروج پرسنل لازم است.

این نرم افزارها که به سیستم های حضور و غیاب شهرت دارند تقریبا در همه ی سازمان ها وجود دارند. در این مقاله قصد داریم ابتدا جزئیات هر مدل کاری را بررسی کرده و سپس بهترین نرم افزار حضور و غیاب را معرفی کنیم. در ادامه به ارتباط آنها با نرم افزار CRM خواهیم پرداخت.

معرفی سیستم حضور و غیاب

همانطور که پیش تر اشاره شد، نحوه ی برخورد با زمان حضور پرسنل به سه دسته ی متفاوت تقسیم میشود:

  • در شرکتهای سنتی، عموما قوانین ورود و خروج پرسنل به این شکل است که همه ی کارکنان باید در زمان مشخصی در شرکت حاضر شده و در زمانی مشخص از شرکت خارج شوند. این تفکر که رضایت بالای کارکنان را به همراه نخواهد داشت، حاصل نگاه به روز نشده ی مدیران و تصمیم گیران این سازمانها و یا الزامات خاص کاری آن شرکت است.
  • در دوران ایجاد بحرانها مثل همین شیوع ویروس کرونا، بسیاری از شرکت ها به دورکاری کارمندان روی آوردند. به همین جهت، به سیستمی نیاز دارند که مدت زمان انجام فعالیت کارکنان را اندازه گیری کرده و اصطلاحا ورود و خروج پرسنل را از راه دور ثبت کند. یکی از این ابزارها برنامه ی تایم داکتر (Time Doctor) است که در مقاله ی نرم افزارهای دورکاری به استفاده از آن اشاره کردیم.
  • دسته ی دیگری از شرکت ها، مبنای ورود و خروج کارکنان خود را بطور شناور تعیین می کنند. به این معنی که:
    به میزانی که دیرتر از ساعت معمول در شرکت حاضر شوند(تا سقفی مشخص) ، می توانند دیرتر از شرکت خارج شوند تا زمان تاخیر صبح جبران شود. این نوع از فعالیت برای اکثر پرسنل دلچسب تر است و طبق آمار، راندمان کاری را افزایش می دهد.

نکته ی واضح آن است که در هر حالت نیاز به پایش ساعات ورود و خروج و زمان کار پرسنل احساس می شود. به همین منظور سامانه های ثبت حضور و غیاب افراد به شرکت ها راه پیدا کردند. در گذشته این دستگاه ها با کارت های شخصی افراد کار می کردند و پرسنل باید اصطلاحا ” کارت میزدند ” ، ولی توجه به مسائل مختلف مثل بهداشت، هزینه ها، اشتباهات انسانی و … باعث شد کم کم این کارت ها جای خود را به اثر انگشت افراد بدهند. پس از اینکه نرم افزار حضور و غیاب با اثر انگشت در دنیا فراگیر شد، این دستگاه ها به ایران هم رسیدند.

جهت ارتباط با شرکت افق فراویژن کلیک کنید

دکمه بازگشت به بالا