حوادث و رویدادها

جمع‌آوری مجدد معتادان متجاهر براساس دستورالعمل جدید

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از جمع آوری معتادان مواد مخدر طبق رهنمودهای جدید خبر داد و گفت: براساس تصمیم کمیته درمان ، دو مرکز قرنطینه ایجاد شده است تا معتادانی که پس از غربالگری مواد مخدر جمع می شوند. اعتیاد و بیماری عروق کرونا قلب در این دو مرکز “. منتقل شوید یک مرکز قرنطینه برای افرادی که علائم اول تاج ندارند و یک مرکز برای مبتلایان به بیماری عروق کرونا قلب است.

به گزارش ترندونی سردار مسعود زاهدیان در برنامه رادیویی درباره ساز و کارهای جمع آوری معتادان گفت: طرح جمع آوری معتادان در کشور بی سابقه است. در این دوره مشکلات کاری مشخص شد و اقدامات خوبی برای رفع آنها انجام شد. به خصوص در دوره جدید مدیریت ستاد مبارزه با مواد مخدر ، به این موضوع پرداخته شد و مهارت های خوبی تهیه شده و برای نگهداری معتادان فراهم شده است.

وی اظهار داشت: متأسفانه با ظهور بیماری عروق کرونا قلب ترسیده شد که تعداد معتادان در این شهرستان به کرونا ویروس آلوده شود.

برای این منظور ، این جلسه در اوایل ماه مارس توسط کمیته مبارزه با مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر و تحت مسئولیت معاون وزیر بهداشت تشکیل شد و مقرر شد که یک مجموعه تشکیل نشود و همچنین تعداد افراد در مراکز درمانی تشکیل شود. 16 نفر به دلیل خلاء قانونی موجود تکمیل و آزاد شدند و مشکلاتی را برای این افراد به وجود آورد.

وی افزود: پس از تلاش پلیس و مطالبات مردم ، در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شد که مجدداً جلسه این افراد برگزار شود. با ساز و کار توضیح داده شده توسط وزارت بهداشت ، کمیته درمانی مجدداً تأسیس شد و دستورالعمل جدیدی برای جمع آوری و نگهداری این افراد اعلام شد.

سردار زاهدیان به بازداشتگاه های تعیین شده برای این افراد اشاره کرد و گفت: براساس تصمیم کمیته درمان ، دو مرکز قرنطینه ایجاد شده است تا معتادان جمع آوری شده پس از غربالگری اعتیاد به این دو مرکز منتقل شوند. بیماری قلبی “. یک مرکز قرنطینه برای افرادی که علائم اول تاج ندارند و یک مرکز برای مبتلایان به بیماری عروق کرونا قلب است.

وی اظهار داشت: پیکر محمد رسول الله در تهران مسئولیت اصلی افرادی را که علائم نشان می دهند بر عهده گرفت و مرکز دیگر مسئولیت نگهداری این افراد را بدون هیچ گونه علائمی بر عهده گرفت.

با توجه به اقدامات انجام شده ، رئیس مواد مخدر ناجا گفت: “در روز اول حدود 150 نفر به مركز ماده 16 سازمان زندانها منتقل شده و پس از غربالگری در آنجا برگزار می شوند.”

سردار زاهدیان با بیان اینکه این اقدام همزمان در سایر شهرها اعلام شده است که باید رعایت شود ، گفت: مشهد این کار را انجام داده است و تاکنون حدود 500 نفر جمع آوری شده است و این اقدام در استانهای دیگر و در نگرانی افراد با آن انجام می شود. کاهش می یابد

وی افزود: با توجه به آمادگی استانها ، فرمانداران به عنوان روسای شورای مبارزه با موادمخدر هر استان وظیفه نظارت بر امور را بر عهده دارند و پلیس آمادگی حمله در هر زمان و به صورت هماهنگ و کاملاً منسجم را دارد. تمام پروتکل های بهداشتی را دنبال کنید.

وی گفت: “این بسیار مهم است که بتوانیم از توانایی هایی که برای این افراد ایجاد شده است محافظت کنیم و اجازه ندهیم که آنها به این چرخه بازگردند.” پس از آزادی این افراد ، باید از ساختارهای مختلفی مانند سازمان بهزیستی و بسیج و کمیته امداد استفاده کنیم. به طور طبیعی ، ما در کنار پلیس مبارزه با مواد مخدر دفاتر مشاوره و مشاوره ایجاد کردیم اما محدود هستند.

وی اظهار کرد: فقط 600 نفر در مجموعه پلیس نگهداری می شوند و اصل نگهداری بر عهده ارگان هایی همچون بهزیستی و سازمان زندان ها و سایر سازمان هایی است که در زمینه نگهداری همکاری می کنند. علاوه بر این ، کمیته مرکز ماده 16 تحت نظارت سازمان کمک های اجتماعی قرار دارد که سیاست های کلی در مورد این افراد تنظیم و نظارت می شود.

سردار زاهدیان با بیان اینکه حضور این افراد در جامعه مشکل ساز است ، تصریح کرد: این افراد در مناطقی با امتیاز کمتر و حاشیه نشین حضور دارند و افراد ضعیف جامعه در آنجا زندگی می کنند و مستقیماً با مردم ارتباط برقرار می کنند. .

وی افزود: حضور این افراد در بسیاری از مناطق ساختارهای اجتماعی در آن مناطق را مختل کرده و مشکلات جدی را برای مردم به وجود آورده است و این اصطکاک اجتماعی که در آن مناطق وجود دارد مسلماً باعث ایجاد آلودگی برای افراد سالم جامعه می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا