جامعه و خانواده

حضور افسارگسیخته معتادان متجاهر در محله «رضویه» تهران/حمله معتادان به مردم با ترقه،سنگ و گلوله

عضوکمیسیون بودجه شورای شهر تهران در خصوص وضعیت شهر رضویه در منطقه 12 تهران گفت: با تملک ملک در مجاورت پروژه بزرگراه شهید رستگار مقدم و مراکز خرید و معاوضه انبوه، مناطق شهری غیرحفاظتی ایجاد کنید. از زباله محله دلیل اصلی آن وجود معتادان متجاهر در این منطقه است.

به گزارش ترندونی، ناصر امانی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران گزارشی از محله گردشگری خود در رضویه قرائت کرد و گفت: در منطقه 12 رضویه با پدیده غیرمنتظره ای مواجه شده ایم. حضور سازماندهی شده معتادان در یک منطقه خاص با نظارت و حفاظت جمعی و پرتاب سنگ و تراشه و حتی به گفته ساکنان تیراندازی به سمت افرادی که قصد دسترسی به آنها را دارند! البته خودشان هم برای جمع آوری زباله های خشک در کوچه و خیابان محله، سرقت اقلام شهری، سرقت منازل و مغازه های مردم محدودیتی ندارند. در این منطقه نیز مانند محله شهیدو هرندی، مهمترین مشکل و نیاز مردم، امنیت است که این افراد از آنها سلب کرده اند و ساکنان کوه ها و ارتفاعات که چشم اندازی از اطراف را به نمایش می گذارند، می گویند نمی توانند آنجا را ترک کنند. خانه های آنها به تنهایی مخصوصاً برای زنان و کودکان.

وی با ابراز تأسف علت اصلی این تجمع را وجود گلخانه شهرداری در مجاورت محل تجمع این مجروحان و آسیب دیدگان دانست و گفت: از صبح مردم از صبح گاهی بیش از 400 نفر در سطح «مردم» از گلخانه خارج شده اند. پراکنده هستند و ایجاد ناامنی می کنند و سرقت نیز به کودکان و کودکان آسیب می رساند. وقتی نمایندگان مجلس وزیر شدند خیلی بدبین و ناامید شدند. امروز (در همین مدت) آمد و کاری نکرد، هیچ کاری از دستش بر نمی آید زیرا هیچ یک از شما 24 ساعت شبانه روز در کنار خانواده در این منطقه نیستید. با این حال بیش از 10 سال است که شبانه روز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنیم و چون بازنشسته و رزمنده معمولی هستیم هیچکس نمی تواند به ما کمک کند. ایجاد مناطق شهری بدون حفاظت از طریق تملک ملک توسط شهرداری در مسیر پروژه بزرگراه شهید رستگار مقدم که در حال حاضر مورد استفاده معتادان متجاهر و مهاجران از کشورهای همسایه است که به عنوان مرکز جمع آوری زباله 2000 نفری در منطقه به عنوان خوابگاه یا کارگاه فعالیت می کنند. مورد استفاده قرار گرفت.

وی گفت: در این محله مراکز تجارت و تبادل زباله وجود دارد که یکی از دلایل حضور معتادان متجاهر و مهاجران غیرایرانی شده است و مردم نیز می گویند قاچاق مواد مخدر وجود دارد. مردم از حرکت خودروهای پایه محور بلند به این ارتفاعات صحبت می کنند و در همان روز نمونه ای از تماس با افرادی که در آن ارتفاع ایستاده بودند برای فروش یا خرید مواد مخدر مشاهده کردیم. اعضا و معتمدین شورای محله می گویند افراد مهمی چون نخبگان، هنرمندان و رجال و هرکسی که توان مالی داشته باشد در سال های اخیر از محله مهاجرت کرده و نگران سرنوشت فرزندان خود به سایر نقاط تهران نقل مکان کرده اند.

امانی گفت: فکر مردم و مدیران شهری این بود که با افتتاح بزرگراه شهید رستگار مقدم، نوید توسعه محلی و دیده شدن و حل مشکل را احساس کنند. . مردم می گویند 12 سال را در گرد و غبار گذراندیم، در محل ساخت این کارگاه بزرگراه بودیم، اما پیوست اجتماعی این پروژه بزرگ بین منطقه ای یا توسعه پیدا نکرد یا اجرا نشد.

به گفته وی تبعیض در صدور اسناد و مجوزهای تخریب و نوسازی املاک محله به گونه ای است که دو قطعه زمین مجاور یکی با پروانه 5 طبقه و به شماره دولتی مجاور که 50 سال قدمت دارد باقی بماند. فرسوده، مشکلات دیگری در محله وجود دارد.

یکی از اعضای شورای شهر تهران با بیان اینکه در منطقه 50 هزار نفری تنها یک شعبه بانک وجود دارد، گفت: دبیرستان و دبیرستانی وجود ندارد. درمانگاه کوچکی که از اول انقلاب ساخته شده جوابگوی نیازهای فعلی این جمعیت نیست و زمین های زیادی در کنار این درمانگاه برای توسعه آن کنده شده و ستون های اولیه آن ساخته شده است که بلاتکلیف مانده است. خیلی سال. . خیابان اصلی منطقه از بعدازظهر تا پاسی از غروب توسط وانت های دستفروشان مختلف به صورت تکراری مسدود می شود و تردد حتی یک خودرو را سخت و دشوار می کند. اگرچه فضاهای باز زیادی در این محله وجود دارد که امکان یکپارچه سازی و سازماندهی این خودروها را فراهم می کند. در پایان – تنها مجموعه ورزشی ساخته شده توسط شهرداری در دوره چهارم.

وی در پایان مطالبات مردم را در بند 9 قرائت کرد و گفت: شهرداری تهران هر چه سریعتر گلخانه خاوران را به خارج از شهر منتقل کند. مردم درخواست کرده اند که به محله دیگری منتقل نشوند، همین مشکل در محله ای دیگر در حال ایجاد مجدد است و مسئولان مربوطه سریعا نسبت به جمع آوری و پاکسازی محل تجمع مواد مخدر از ارتفاعات مشرف به محله اقدام کنند. مردم می گویند اینجا بیش از یک بار تمیز شد، اما برگشت. این بار منظم تر و با نظارت و کنترل بودم.

وی در ادامه متن این گزارش به اصحاب رسانه، هدف از این سند و امکان نوسازی بافت های فرسوده و قدیمی در مجاورت زمین و شهرداری شهر را نیازمند شفاف سازی دانست و گفت: افراد باقی مانده را باید به قیمت عادلانه خریداری کرد. توسط شهرداری.که همه باید تخریب شوند تا دیگر معتادان جمع نشوند و سوپرمارکت‌های زباله و تأسیسات ریدپلین تعطیل شوند. یا در اسرع وقت بسته شود. مرکز درمانی فرسوده نیز باید توسط دانشگاه علوم پزشکی تکمیل و به بهره برداری برسد و بانک ها مسئولیت اجتماعی خود را برای ارائه خدمات به محلات کم برخوردار با افتتاح شعب مورد نیاز مردم انجام دهند، حتی اگر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد. .

امانی افزود: شهرداری برای ورود و خروج به بزرگراه شهید رستگار مقدم از طریق پل زیرزمینی موجود هر چه سریعتر دسترسی به محله را برای مردم ایجاد کند و شهرداری در صورت عنایت خداوند، تردد و تردد به خیابان اصلی منطقه را فراهم می کند. .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا