جامعه و خانواده

افزایش ظرفیت مجتمع‌های تربیتی، آموزشی و درمانی معتادان شهر تهران به ۵۰۰۰ نفر

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از افزایش ظرفیت مجتمع های آموزشی، آموزشی و درمانی پایتخت به پنج هزار نفر با افتتاح سه مددکار شهری در روز شنبه خبر داد.

به گزارش ترندونی احمد احمدی صدر وی بیان کرد: مدیریت شهری برای ساماندهی معتادان متجاهر کمک کرد، بنابراین بر اساس اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر، تهران برای نگهداری معتادان متجاهر به 9 هزار ظرفیت نیاز دارد و 14 نهاد وظیفه تامین این ظرفیت را بر عهده دارند تا بخش قابل توجهی از این ظرفیت را پر کنند. کمبود

وی با بیان اینکه شهرداری تهران بیش از 50 درصد این کسری را تقبل کرده است، اظهار داشت: در واقع شهرداری تهران موظف به ایجاد 5000 ظرفیت در تهران بود و با افتتاح سه مرکز در روز شنبه به تمام تعهدات خود در این زمینه عمل کرد. حوزه. من انجام خواهم داد

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: تاکنون یاورشهر را 1 تا 6 افتتاح کرده ایم و هفته آینده شنبه (25 مهرماه) یاورشهر 7 برای معلولان، یاورشهر 8 افتتاح می شود. بیماران روانی و بیماران خاص یاور شهر 9 به عنوان بزرگترین مجتمع آموزشی و درمانی تهران افتتاح می شود.

وی تاکید کرد: شعار ما این است که مراکز یاور شهر به بیماران کلانشهر تهران کمک کنند.

احمدی صدر با بیان اینکه شهرداری با تامین ظرفیت های لازم به تعهدات خود عمل کرده است، یادآور شد: کار بزرگی که مدیریت شهری در این حوزه انجام داده ساماندهی معتادان متجاهر پذیرفته نشده قبلی است. او نمی توانست، اما اکنون بیشتر. بیش از 70 درصد مراکز ما به این افراد اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه برای این افراد برنامه های 9 مرحله ای آموزشی، تربیتی و درمانی اندیشیده شده بود که پیش از این اجرایی نشده بود، تاکید کرد: 9 مرحله برنامه آموزشی، تربیتی و درمانی شهرداری تهران به شرح زیر است. پس از جذب، معاینه و پذیرش این افراد در مراکز یاورشهر، گام اول سم زدایی و گام دوم ایجاد انگیزه و تشویق آنها برای کسب اعتماد به نفس است. مرحله سوم شروع بحث در مورد اشتغال و کارآفرینی آنهاست. گام چهارم حمایت از خانواده این افراد است. گام پنجم معنویت درمانی، ششم بازگشت به خانواده، هفتم بازگشت به جامعه و هشتم تولد دوباره اجتماعی این افراد است.

مدیرکل رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران همچنین گفت: گام نهم مراقبت و حفاظت از این افراد پس از خروج است. در واقع پس از بهبودی و خروج از این مراکز، مددجویان مرخص نمی شوند، بلکه طرح حمایتی برای این افراد اجرا می شود تا خود را در جامعه بشناسند و به اعتیاد برنگردند.

وی با تاکید بر اینکه این 9 گام به شدت در مراکز یاورشهر اجرا می شود، افزود: بررسی ها نشان می دهد بیش از 2 تا 3 درصد از این افراد درمان نشده و به اعتیاد برمی گردند اما برنامه داریم درصد را افزایش دهید.

احمدی صدر ادامه داد: تا زمانی که سطح اجتماعی شدن این افراد را افزایش دهیم و به وابستگی برنگردیم، اتفاقات خوبی در تهران رخ می دهد.

وی گفت: سه یاور شهر که روز شنبه افتتاح می شود شامل مجتمع آموزش، آموزش و درمان 7 واقع در منطقه 19، یاور شهر 8 در شرق و یاور شهر 9 در منطقه 4 است.

به گزارش سایت شهر، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در پایان یادآور شد: تمامی یاورشهرها توسط شهرداری تهران مدیریت می شوند تا بتوانیم فرآیند 9 مرحله ای را به طور کامل اجرا کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا