جامعه و خانواده

تهران در رتبه‌بندی شهرهای نوآور دنیا بالاتر از برلین و استانبول قرار دارد

معاون علم و فناوری آخرین وضعیت تهران در رتبه بندی علمی در بین پایتخت های جهان را تشریح کرد.

به گزارش ترندونی ، سورنا ستاری امروز در جلسه شورای معاونین با علیرضا زاکانی شهردار تهران درباره همکاری شهرداری تهران با استارت آپ ها گفت: در دوره های گذشته چندین حوزه همکاری در این زمینه وجود داشت اما چشم انداز جدیدی در این دوره مورد نیاز است “من رویکرد گسترده ای نسبت به مشکلات و مشکلات تهران دارم.

ستاری در مورد تهران هوشمند افزود: “برای توسعه مراکز نوآوری ، کارخانه های نوآوری و توسعه مناطق آن ، ما باید یک شهر هوشمند داشته باشیم تا بتوانیم تهران را به سمت یک شهر نوآور و هوشمند هدایت کنیم ، و باید گزارش دهم که خوشبختانه تهران رتبه دومین. امسال شهرهای نوآور جهان “این بزرگتر از سال گذشته است و 41 و بالاتر از شهرهای برلین ، بارسلونا و استانبول است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در این مدت نیازمند توسعه نوآوری در شهر هستیم تا شهرداری تهران به عنوان ناظر بر شرکت های نوآور ادامه دهد: این شرکت ها نیازمند ورود مشکلات شهر به صورت بالقوه هستند. آنها مسائل مربوط به استفاده

ستاری گفت: بخش اصلی کسب و کار ما بخش فناوری است و ما در تهران چندین پروژه ویژه مانند بومی سازی واگن های مترو داشتیم که 85 درصد از آنها در حال حاضر بومی سازی شده است و باید قرارداد بزرگی با یک گروه داخلی امضا شود. آماده بستن واگن از شرکت های دانش آموزی باشید.

وی افزود: برق رسانی شهری از دیگر اقدامات شهرداری تهران شامل اتوبوس های برقی ، موتورسیکلت های برقی ، تاکسی های برقی و هیبریدی است که در حال حاضر در قسمت علمی مشغول به کار هستند که نمونه های آن برای آزمایش آماده است.

همانطور که در وب سایت شهر نوشته شده ستاری در نهایت افزود: شهرداری تهران باید به سمتی برود که تنوع درآمدی ایجاد کند و نه تنها با ارائه مجوزهای ساختمانی و مسکن بلکه با کسب درآمد از نوآوری های اجتماعی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا