اقتصادیکسب و کار ایرانی برتر

نرخ و ارزش دلار کانادا در حال حاضر در تورنتو

واحد پول رسمی کانادا دلار کانادا (CAD) است که در سال 1858 معرفی شد. CAD که با نام “loonie” نیز شناخته می شود مخفف واحد پول رایج کانادا است و برای نشان دادن دلار کانادا در سیستم های گردش مالی استفاده می شود. نام این واحد پولی به دلیل تصویر لون (پرنده محلی) که در کنار یکی از اسکناس های کانادا دیده می شود، انتخاب شده است. کانادا به دلیل برتری دلار یا پزو اسپانیا در آمریکای شمالی در قرن 18 و 19 و همچنین پس از استاندارد شدن دلار آمریکا، تصمیم گرفت از دلار به جای پوند استرلینگ استفاده کند.

از سوی دیگر، از سال 1998 تا 2013 در تورنتو، انتاریو; از پول کاغذی محلی به نام «دلار تورنتو» استفاده می شد که نرخ مبادله ای ثابت با دلار کانادا داشت. اما امروزه واحد پول رایج تورنتو دلار کانادا است و قیمت دلار کانادا در تورنتو تفاوت چندانی با قیمت دلار کانادا در استان های دیگر ندارد. نمادهای نشان دهنده دلار کانادا عبارتند از $، CA$، Can$ و C$. در بازارهای مالی جهانی و هنگام مبادله یا معامله، قیمت روزانه دلار کانادا در تورنتو با نماد ویژه CAD از سایر ارزهای دلاری متمایز می شود.

یک دلار کانادا متشکل از 100 سنت است و توسط بانک کانادا (BOC) در پنج ارزش 5، 10، 20، 50 و 100 دلاری صادر می شود.همه این اسکناس ها اسکناس های پرمصرف هستند، اما اسکناس 100 دلاری به ندرت استفاده می شود. علاوه بر این، سکه های کانادایی توسط ضرابخانه سلطنتی کانادا در عناوین 1c، 5c، 10c، 25c، 50c، $1 و $2 توزیع می شود.

دلار کانادا در تورنتو

بانک کانادا (BOC) که گردش ارز در داخل کشور را کنترل می کند، باعث شده است که دلار کانادا یا CAD فقط توسط کانادایی ها استفاده شود. این ارز پس از دلار آمریکا (USD)، یورو (EUR)، پوند انگلیس (GBP) و ین ژاپن (JPY) به عنوان پنجمین ارز پرطرفدار در جهان شناخته می شود و ششمین ارز با ارزش محسوب می شود. ارز یکی از پرمعامله ترین ارزهای جهان است.

قیمت ارز کانادا در تورنتو

دانستن قیمت فعلی دلار کانادا در تورنتو برای مهاجران یا هر مسافری حیاتی است و تاثیر زیادی بر هزینه های شما دارد. برای اطلاع از قیمت روز دلار در تورنتو و همچنین انجام امور مالی و صرافی خود در تورنتو می توانید به صرافی های معتبر در این شهر مراجعه کنید.

از طریق یک صرافی قابل اعتماد ایرانی در تورنتو، علاوه بر اطلاع از قیمت دلار کانادا در تورنتو؛ شما می توانید با خیال راحت به امور مالی و خدمات تبدیل ارز خود بپردازید، از جمله خرید دلار در تورنتو، ارسال حواله ارزی، دریافت حواله ارز، انتقال ارز در سریع ترین زمان ممکن و دریافت مشاوره در کوتاه ترین زمان ممکن.یکی از روش های جدید انتقال پول از ایران به تورنتو کانادا، استفاده از کیف پول ارزهای دیجیتال یا ارزهای رمزنگاری شده است که اخیرا در بین ایرانیان رواج پیدا کرده است.

با این حال، به دلیل ریسک بالای تجارت در دنیای ارزهای دیجیتال و نوسانات فوری و زیاد قیمت ارزهای دیجیتال و همچنین تغییرات روزانه قیمت دلار کانادا در تورنتو؛ توصیه می شود برای جلوگیری از ضررهای احتمالی، تمامی معاملات خود را از طریق صرافی های مورد اعتماد انجام دهید.

پیش بینی نرخ ارز دلار کانادا در تورنتو، کانادا

یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان در حال حاضر اقتصاد کانادا است. بر اساس آخرین اطلاعات موجود از بانک جهانی، در سال 2022; تولید ناخالص داخلی سالانه (GDP) این کشور 1.74 تریلیون دلار است که کانادا را نهمین اقتصاد بزرگ جهان می کند. بررسی اخیر رویترز از قیمت دلار کانادا در تورنتو نشان داد که قیمت‌های بالاتر کالاها چشم‌انداز اقتصادی کانادا را تقویت کرده است و بانک مرکزی کانادا احتمالاً به افزایش شدید نرخ‌های بهره ادامه خواهد داد و در نهایت قیمت دلار کانادا در ساسکاچوان در آینده افزایش خواهد یافت.میانگین پیش بینی در این نظرسنجی تقویت 0.4 درصدی ارز کانادا به 1.26 به ازای هر دلار آمریکا طی سه ماه آینده بود.

در پیش بینی روزانه قیمت دلار کانادا در تورنتو، انتظار می رود USD/CAD تا پایان سال 2022 به 1.2393 برسد. با توجه به رابطه مستقیم و قوی بین اقتصاد کانادا و ایالات متحده، پیش بینی های اخیر نشان می دهد که اقتصادهای آمریکا و کانادا احتمالاً رشد خواهند کرد نرخ های مشابه در سال آینده، و تراکنش های بانک مرکزی و قیمت فعلی دلار کانادا در تورنتو نیز به دوره بستگی دارد. از تورم

پول تورنتو؟

دلار تورنتو یک ارز کاغذی محلی بود که از سال 1998 تا 2013 در تورنتو، انتاریو مورد استفاده قرار گرفت. معاملات درآمد حاصل از این تفاوت نرخ ارز برای حمایت از برنامه های اجتماعی در تورنتو استفاده شد. دلار تورنتو با سایر ارزهای محلی متفاوت بود. زیرا 10 درصد از مبلغ این ارز که برای خرید یا مبادله استفاده می شد، برای گروه های اجتماعی به ویژه افراد کم درآمد، بیکار یا بی خانمان در نظر گرفته شده بود.

اکنون در برخی مؤسسات یا مؤسسات خیریه در تورنتو، دلار تورنتو به عنوان واحد پول محلی شناخته و پذیرفته شده است. این سکه به عنوان نماد اجتماعی محلی برای ساکنان تورنتو شناخته می شود. مصرف کنندگان می توانند از طریق سازمان های شرکت کننده، در غرفه دلار تورنتو در بازار سنت لارنس تورنتو یا از طریق دستگاه های خودپرداز در لابی بازار سنت لارنس جنوبی، یک دلار کانادا را با یک دلار تورنتو مبادله کنند.

در هر تراکنش دلار تورنتو، 90 سنت به صندوق ذخیره سپرده و 10 سنت به صندوق پروژه های اجتماعی دلار تورنتو تعلق می گیرد. کسب و کارها می توانند از دلار تورنتو برای خدمات یا محصولات خود در سایر مشاغل استفاده کنند، کارمندان پاره وقت استخدام کنند یا حتی دلارهای تورنتو خود را به قیمت 90 سنت بازخرید کنند.

نرخ دلار کانادا امروز در تورنتو

همانطور که گفته شد، قیمت دلار در تورنتو به عوامل بنیادی بستگی دارد که تأثیر مستقیمی بر اقتصاد، تورم و درآمد کلی کانادا دارد. سرمایه گذاران هنگام تحلیل و پیش بینی حرکت قیمت دلار کانادا در تورنتو این عوامل خاص را در نظر می گیرند. به طور کلی عواملی مانند قیمت نفت، وضعیت اقتصادی آمریکا، سیاست های تجاری چین و قیمت طلا در بازار جهانی باعث تغییرات روزانه قیمت دلار در کانادا و چندین استان این کشور از جمله تورنتو می شود.عوامل داخلی موثر بر قیمت فعلی دلار کانادا در تورنتو و نوسانات آن شامل مواردی مانند بودجه دولت کانادا، شرایط سیاسی و اجتماعی کانادا، نرخ تورم داخلی، تراز تجارت خارجی، نرخ بهره و سرمایه گذاری ها، بدهی های خارجی و پرداخت بدهی های دولتی است.

روش های انتقال دلار در تورنتو

در سفر به کانادا باید دقت داشته باشید که ارز کشور خود را با دلار کانادا مبادله کنید. این فرآیند یا مبادله به شما این امکان را می دهد که در زمان سفر و نیاز به خرید اقلام و خدمات در کانادا به راحتی عمل کنید. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است نیاز به انتقال پول از ایران به کانادا و بالعکس داشته باشید. مانند پرداخت شهریه، کمک به هزینه های قبل از مهاجرت یا کمک به اعضای خانواده. به دلیل تحریم ها و عدم دسترسی به شرکت های بین المللی انتقال پول مانند پی پال یا وسترن یونیون، انتقال دلار کانادا از ایران به کانادا از طریق صرافی ها انجام می شود.

استفاده از خدمات آنلاین یا تلفنی صرافی ها به شما این امکان را می دهد تا با یک تماس تلفنی و بدون محدودیت فیزیکی و جغرافیایی از سراسر جهان از قیمت دلار کانادا در تورنتو مطلع شوید و به راحتی حواله ارزی خود را انجام دهید.راه های مختلفی برای ارسال پول از ایران به کانادا وجود دارد. از جمله روش بانک به بانک که معمولاً بیشترین استفاده را دارد و روش های دیگری مانند حواله های الکترونیکی. در تورنتو، انتقال پول (برای مبالغ زیاد) و حواله (در صورتی که گیرنده حساب بانکی نداشته باشد) گزینه های شما برای نقل و انتقالات داخلی هستند.

با این حال، انتقال پول از طریق سیم یا حواله بانکی معمولاً هزینه بیشتری دارد زیرا از طریق شبکه SWIFT انجام می شود. نقل و انتقالات پول، اگرچه هزینه کمتری دارد، اما به تلاش بیشتری نیاز دارد. در این روش باید به صورت حضوری به صرافی مراجعه کنید، حواله بخرید و سپس با پول نقد، اعتبار یا کارت نقدی پرداخت کنید. از تفاسیر بالا می توان نتیجه گرفت که ارسال حواله و حواله دلاری به کانادا و همچنین اطلاع از قیمت دلار کانادا در تورنتو از طریق صرافی بهترین و مطمئن ترین گزینه برای ایرانیان است. در تورنتو، صرافی های معتبر در سریع ترین زمان ممکن، انتقال ارز را برای شما انجام می دهند.

دکمه بازگشت به بالا