اقتصادی

لزوم حفظ محله “جماران”/عدم تخریب میراث کالبدی رهبر انقلاب

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در پاسخ به تلاش شورای عالی شهرسازی برای رفع محدودیت های بلندی در محله جماران ، گفت: “جماران” همانطور که باید برای آینده حفظ شود.

مصاحبه با ترندونی علی عطا وی در مورد مصوبه شورای عالی شهری و بررسی اوضاع در مجاورت جماران و احتمال رفع محدودیت های ارتفاعی در این محله اظهار داشت: اصولاً محدودیت های ساختمانی و یا حتی مسدود شدن منطقه در شهر ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی اوقات مسائل امنیتی و ایمنی وجود دارد ، گاهی اوقات مربوط به پروژه های شهری است و گاهی مربوط به هویت و میراث است.

به گفته وی ، این امر بعضاً از پشتیبانی حقوقی قوی مانند بافت های ثبت شده برخوردار است ، اما در مواردی مانند اجرای برنامه های تصویب شده توسعه شهری ، برای مدت طولانی شهرداری ها مجاز به مسدود کردن قلمرو نیستند ، متأسفانه این رویه اشتباه معمول است. .

وی با تأکید بر اینکه یخ زدگی در جماران مشکلی ندارد ، اما محدودیت ها به دلایل هویت و حفاظت اعمال می شود ، اظهار داشت: در محله جماران مسئله اصلی ایجاد محدودیت های ارتفاعی در ساخت و ساز و در منطقه جماران بدون بافت است. خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شخصیتی مشهور در جهان است.

وی افزود: جماران ، همانطور که ایستاده است ، باید برای آینده حفظ شود و من فکر می کنم همانطور که در سالهای اخیر به دلیل برخی ساخت و سازها تغییراتی ایجاد شده است ، گاهی اوقات هویت ظاهری جماران را مخدوش کرده است.

وی ادامه داد: اکنون فرض کنید که مباحث مربوط به هویت تاریخی و بافت روستایی این محله نادیده گرفته شود ، اما چگونه می توان از راه حلی که میراث فیزیکی مرتبط با رهبر معظم انقلاب را از بین می برد دفاع کرد.

آتا تأکید کرد: من نمی دانم که چنین تقابلی با س theال در هر شهر یا کشوری متمدن و توسعه یافته رخ خواهد داد. اکنون برخی می گویند که برخی از این محدودیت ها مربوط به مسائل امنیتی بود ، اما اکنون نیازی به طرح مسائل امنیتی از این طریق نیست و اجازه دهید کارشناسان در این باره بحث کنند.

عطا با بیان اینکه این روزها بحث رفع محدودیت ارتفاع در محله جماران در حال بحث است و این موضوع در شورای عالی معماری نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است ، افزود: ممکن است برخی از اهالی پیشنهاد رفع این محدودیت را داده باشند. با این حال ، این یک موضع ملی است. دوستان پشت درهای بسته تصمیم نمی گیرند و فرایندهایی را که باید به تصمیم گیری منجر شود ، به مردم معرفی می کنند. زمان تصمیم گیری در داخل خانه می گذرد و دیگر چیزی در اتاق های تاریک باقی نمی ماند. منطق و منطق هر تصمیمی باید مشخص باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا