عمومیکسب و کار ایرانی برتر

راهنمای کنترل کولر گازی هاردستون

با اطلاع از نکات افزایش طول عمر کولرگازی هاردستون و به کارگیری آنها در استفاده از این دستگاه میتوانید سال های بیشتری از این دستگاه استفاده نمایید. این مراحل را در ادامه برای شما آورده ایم:

  • نصب و راه اندازی صحیح و اصولی اولین نکته ای است که در دفترچه راهنمای استفاده از کولرگازی هاردستون به آن اشاره شده است.
  • با انجام درست این کار میتوانید به میزان قابل توجهی به عمر دستگاه خود اضافه کنید.
  • تمیز کردن دستگاه به صورت دوره ای و جلوگیری از وارد شدن آسیب به دستگاه در اثر تمیز نکردن مورد دیگری است که در صورت رعایت آن شاهد افزایش عمر دستگاه خود خواهید بود.
  • هرگز روی قسمت بالایی این دستگاه اجسام سنگین را قرار ندهید.
  • در صورت مشاهده هرگونه ایراد در این دستگاه در اسرع وقت برای رفع مشکل با یک فرد متخصص تماس حاصل نمایید.

آشنایی با قسمت های مختلف کولرگازی هاردستون

برای استفاده صحیح از کولرگازی در ادامه برای شما موضوع آشنایی با قسمت های مختلف کولرگازی هاردستون را بررسی میکنیم:

  • پنل خارجی
  • پنل داخلی
  • کندانوسر
  • کمپرسور
  • فن کوئل
  • ریموت کنترل
  • لوله و اتصالات
  • پنل خارجی
  • صفحه ال ای دی دستگاه

که تصویر این قطعات را میتوانید در دفترچه راهنمای استفاده از کولرگازی هاردستون مشاهده نمایید.

ما در این آموزش قصد معرفی و نحوه استفاده از ریموت کنترل کولر گازی و همچنین بهترین مدل کولر گازی گری 24000 معرفی کنیم و برای شما توضیحاتی را آماده کرده‌ایم چون بسیاری از دوستان با گزینه‌ها و دکمه‌ها و امکانات آن آشنایی نداشته و از ما در مورد نحوه استفاده از آن سوال می پرسند.قابل‌ذکر است که ریموت کنترل اکثر کولر گازی ها شبیه هم بوده و کارکردی مشابه دارند که. شاید در مواردی بسیار کم نام یا گزینه‌ای تغییر کرده باشد پس به دلیل تنوع بسیار بالای این ریموت کنترل‌ها فقط به تشریح یک مورد می‌پردازیم که با آشنایی با آن مطمئناً قادر به کار کردن با تمامی مدل‌ها خواهید بود مثلا ریموت کنترل با از لحاظ کارکرد شبیه هم میباشد.

شما با زدن این دکمه کولر را در حالت و تنظیماتی که در آخرین بار خاموش کرده‌اید روشن می‌کنید.شاید این اصلی‌ترین دکمه روی ریموت کنترل کولر گازی است که دارای ۴ حالت است و شما با هر بار فشار دادن آن می‌تواند حالت کولر را عوض کنید و نشانه یا تصویر هر یک از این ۴ حالت  بسته به نوع کولر یا روی ریموت کنترل کولر گازی یا روی صفحه‌نمایش پنل داخلی نمایش داده می‌شود.

COOl : ای گزینه که به شکل یک گوله برف است مختص فصل تابستان بوده و با فعال کردن آن شما می‌توانید از سرمایش کولر لذت ببرید توصیه می شود از این گزینه در هر شرایطی استفاده نشود شاید بتوان مورد استفاده صحیح این گزینه را در اتاق سرور توضیح داد.

DRY : این گزینه کولر شمارا در حالت خشک یا رطوبت‌گیر قرار می‌دهد یعنی با فعال شدن این حالت مقدار خیلی بیشتری از رطوبت هوا را نسبت به حالت عادی از محیط دریافت می‌کند این گزینه بیشتر مخصوص مناطق معتدل مرطوب یا مناطقی که داری شرجی هواست مورداستفاده قرار می‌گیرد

توجه : با فعال‌شدن این گزینه فن داخلی کولر در کندترین حالت خود به کار ادامه می‌دهد برای زیاد و کم کردن درجه هوا به کار می‌رود که معمولاً توصیه می‌شود دما روی ۲۲ درجه تا ۲۵ درجه تنظیم شود زیرا این دمای تعادل بدن انسان است و در این دما نه بدن شما عرق می‌کند نه سرد می‌شود

۵) دکمه (Jet Cool) یا (Turbo)
برای روشن و خاموش کردن Jet Cool کار می‌رود. و با زدن گزینه Turbo در بسیاری از کولرها کولر با بیشترین قدرت خود به کار ادامه خواهد داد

۶) دکمه : Swing
برای روشن و خاموش کردن حرکت دمپرها (پره‌های تعیین سمت باد ) به سمت بالا / پایین به کار می‌رود دقت کنید که نحوه کار این گزینه در کولرهای مختلف متفاوت است مثلاً بعضی از کولرها فقط قابلیت بالا یا پایی شدن را داشته و بقیه موارد دستی می‌باشد

نکته: در صورتی که ریموت کنترل کولر شما خراب شده است میتوانید با مراجعه به صفحه  اقدام به خرید یک ریموت کنترل جدید نمایید.

نکته : دقت داشته باشید که اگر کولر شما با مشکل مواجه شد مثلاً در تابستان پرتاب باد سرد نداشت و احساس کردید تنظیمات کولر شما با مشکل مواجه شده است کولر را خاموش کرده سپس برق اصلی کولر را قطع کنید و بعد از آن باطری ریموت کنترل کولر گازی را جدا کرده و دوباره جا بزیند سپس دکمه روشن شدن کنترل را زده و آن را روی حالت COOL قرار دهید حالا دکمه خاموش شدن کنترل را بزنید و بعد از آن  و فیوز اصلی کولر را وصل کنید و با کنترلبا نزدیک شدن به فصل گرما، بسیاری از افراد به فکر خرید و استفاده از کولر گازی می افتند.

اما همان طور که می دانید برای استفاده از ، ابتدا باید سراغ ریموت کنترل آن بروید تا بتوانید از تمامی امکانات و عملکردهای دستگاه بهره مند شوید. اما آیا دقیقا می دانید که نحوه استفاده از ریموت کنترل کولر گازی چگونه است؟لطفاً با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا راهنمای کامل استفاده از ریموت کنترل کولر گازی را در اختیارتان قرار دهیم.

هر نوع از کولر گازی را که خریداری نمایید، ریموت کنترلی پر دکمه را به همراه آن خواهید دید که هر یک از دکمه ها برای فعالسازی عملکردی از این دستگاه تعبیه شده اند. برای آنکه بتوانید از تمامی قابلیت های این دستگاه استفاده نمایید، می بایست راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی را بدانید. البته لازم به ذکر است که این ریموت کنترل ها در کولر گازی های مختلف تا حدودی با یکدیگر تفاوت دارند، اما در نهایت عملکرد تمامی آن ها یکسان است. از آن جایی که ممکن است استفاده از ریموت کنترل کولر گازی برای بسیاری از افراد سوال باشد، ما قصد داریم به طور جامع به آموزش استفاده از این وسیله بپردازیم.

Hardstone air conditioner control guide

معرفی دکمه های ریموت کنترل کولر گازی

دکمه on و off: همانطور که می دانید این دکمه برای روشن و خاموش کردن دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد. بدین معنا که شروع کار کولر گازی، با این دکمه خواهد بود و با فشار دادن مجدد آن دستگاه خاموش می‌شود.

دکمه + و یا -: با این دکمه می توانید درجه حرارت و یا برودت کولر گازی را تنظیم نمایید و با هر بار فشردن آن دمای مورد نظر خود را تغییر دهید.

دکمه Mode: این دکمه حالت عملکرد دستگاه را تعیین می کند. با هر بار فشردن آن می توانید عملکردی متفاوت را برای کولر گازی مانند سرمایش، گرمایش، فن هوادهی، رطوبت گیری و… تعریف نمایید.

دکمه Cool: هنگامی که این دکمه را فشار دهید، سیستم سرمایش کولر را فعال می کنید. این گزینه اصلی کولر های گازی و اسپلیت بوده و برای استفاده از سیستم سرمایش روزهای گرم تابستان کاربرد دارد و می تواند دمای هوای فضا را با کمک باد خنک تا حد مطلوبی کاهش دهد.

دکمه temp: از این دکمه برای تنطیم دمای محیط استفاده می شود. یعنی اگر بخواهید دمای اتاق را روی درجه حرارت خاصی تنظیم نمایید، می بایست از این دکمه استفاده کنید. به کمک دکمه temp می توانید تعادل دمای محیط را حفظ نمایید.

دکمه Jet cool یا Tourbo: هنگامی که کولر گازی را روی حالت Jet cool تنظیم نمایید، این دستگاه را برای فعالیت در نهایت قدرت به مدت 30 دقیقه آماده می سازید.

دکمه Swing: در پنل داخلی کولر های اسپلیت دیواری و ایستاده  پره هایی وجود دارد که جهت وزش باد را تغییر می دهد که به آن دمپر گفته می شود. حالت حرکت دمپر به کمک این دکمه مشخص می شود تا باد در جهات مختلفی در جریان باشد.
البته لازم به ذکر است که در  این تنظیمات به شکل دستی نیز انجام می شود.

دکمه Timer: به کمک این دکمه می توانید زمان های مشخصی را برای خاموش یا روشن شدن کولر گازی انتخاب نمایید تا به صورت اتوماتیک این کار صورت گیرد.

دکمه Sleep: با فشردن این دکمه، شما می توانید از امکان حالت عملکرد کولر در کمترین صدا و ملایم ترین وضعیت کولر گازی به صورت اتوماتیک، بهره مند شوید.

دمـاتجهیــز؛ بهترین قیمت ها و برند های تجهیزات تأسیسات ساختمان

نتیجه گیری

همان طور که می دانید هر کولر گازی اسپلیت می تواند قابلیت های مختلفی داشته باشد که فعالسازی آن ها به کمک همین سیستم های کنترل از راه دور و دکمه های گوناگون آن ها انجام می شود. اما دکمه هایی که در بالا به معرفی آن ها پرداختیم، اغلب روی تمامی ریموت کنترل ها وجود دارد، یعنی شما با مطالعه این راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی می توانید به راحتی دستگاه خود را تنظیم نمایید.
لازم به ذکر است برای ایجاد تجربه خرید لذت بخش، کلیه تجهیزات تأسیسات و تهویه مطبوع وب سایت دماتجهیز، شرایط  را برای انواع کولر گازی و اسپلیت فراهم ساخته تا شما بتوانید به راحتی محصول مورد نظر خود را به صورت اقساط نیز خریداری نمایید.

سخن پایانی

کولر را روشن کنید چند دقیقه صبر کنید اگر کولر در حالت سرمایش راه‌اندازی شد که شما موفق شدید ولی اگر سرمایی تولید نشد کولر گازی شما با مشکلی مواجه شده است که احتمالا شما قادر به حل آن نیستید پس برای سرویس و تعمیر کولر گازی خود حتماً کولر را خاموش کرده و با یک  تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا