فرهنگ و هنر

واکنشی به «تخریب کتابخانه بزرگ غزه»

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی در واکنش به «تخریب کتابخانه بزرگ غزه» نوشت: «کتابخانه نه محل نگهداری مجروحین بود، نه مکان پناه گرفتن مردم و نه اطلاعاتی داشتند که از آن استفاده‌ نظامی می‌کنند! ولی رژیم از تخریب آن هم نگذشت. کتابخانه آگاهی‌بخش بود، امیدآفرین و سرگرم‌کننده.»

ب‍ه گزارش ترندونی، مهدی رمضانی – دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی- در صفحه شخصی‌اش در مورد بمباران کتابخانه غزه نوشت: «چند روز پیش در میان تمام جنایات کوچک و بزرگ رژیم و کشتار بی‌رحمانه و دور از انسانیت صهیون، بزرگترین کتابخانه نوار غزه که به کتابخانه عمومی شهر غزه معروف است و مدارک و کتاب‌های تاریخی زیادی را در خود جای داده بود و ساکنین این شهر، از آن به تاریخ و حال حاضر کشور یاد می‌کنند، توسط سربازان رژیم مورد حمله واقع و تخریب شد.

کتابخانه نه محل نگهداری مجروحین بود، نه مکان پناه گرفتن مردم و نه اطلاعاتی داشتند که از آن استفاده‌ نظامی می‌کنند! ولی رژیم از تخریب آن هم نگذشت. کتابخانه آگاهی‌بخش بود، امیدآفرین و سرگرم‌کننده.

کتابخانه هویت‌بخش است و تاریخ‌ساز و صهیون همین قدر که از سلاح و ساختار نظامی در ترس است و همین میزان که از مردم فلسطین در وحشت است. هر آنچه که از جهت فرهنگی و هویتی مقاومت را تقویت کند و اصالت فلسطین را تایید، آنها را به وحشت می‌اندازد و در پی حذف آن برمی‌آیند.

این مسئله هم یکی دیگر از نقاط پررنگ مشترک آنها و داعش است. ضمن اینکه سازمان‌های بین‌المللی همچون سایر موارد، که در برابر جنایت‌های هرروزه توسط رژیم سکوت می‌کردند، در مورد این جنایت نیز سکوت می‌کنند و نظاره‌گرند.

البته سابقه‌ مشابه این جنایت در سال ۲۰۱۴ با تخریب دو کتابخانه در بیت حانون و رفح در کارنامه‌ خونین و ننگین رژیم موجود است.

کتابخانه عمومی محیط امنِ مردمی، در جهت فرهنگ و در خدمت عموم جامعه است با نقشی هویت‌آفرین و فضایی اثر بخش، رژیم ص‌ه‌ی‌ون در جهت افشای چهره‌ حقیقی خود تیک درندگی در این زمینه را هم گرفت.»

انتهای پیام 

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا