عمومی

احداث فاز ۲ کتابخانه مرکزی بجنورد لازمه مرکز خراسان شمالی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مهدی آرین در گفتگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به نزدیک شدن به هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: در حال حاضر 66 کتابخانه نهادی و 11 کتابخانه تعاونی در استان فعال است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی اجرای فاز 2 کتابخانه مرکزی بجنورد را از مهمترین برنامه های توسعه زیرساختی کتابخانه های استان خواند و افزود: اجرای فاز دوم کتابخانه مرکزی آیت الله مهمان نواز بجنوردی را خواستار هستیم. . هدف ارائه خدمات بهتر به مردم است.

وی تصریح کرد: رسیدگی به امور کتابخانه ها به نفع و آسایش مردم است و توجه به زیرساخت های کتابخانه ای در حاشیه شهرها یکی از مسائل زیرساختی این حوزه فرهنگی است.

آریاناس ایجاد بسترهای لازم برای درآمد کتابخانه ها، بهبود وضعیت معیشتی کتابداران، کمک به به روز رسانی تجهیزات بخش نسخ خطی و نابینایان کتابخانه مرکزی بجنورد، جلب مشارکت نهادهای حامی به منظور افزایش تعداد کتابداران را مورد توجه قرار داد. کتابخانه ها کتابخانه‌های سیار حامی صنعت استان در بخش کتاب و کتابخوانی. دانست از جمله خواسته های کتابداران و مسئولان کتابخانه های عمومی استان ها گفت: این مسائل نیازمند کمک مسئولان استانی و نمایندگان مجلس برای اخذ قانون گذاری لازم و یا حمایت ملی از مسئولان عالی فرهنگ و کتاب است.

دکمه بازگشت به بالا