استان ها

1000 دستگاه آمبولانس و 20 دستگاه اتولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه می شود

به گزارش خبرگزاری “ترندونی” از قزوین؛ پیر حسین کولیوند ، رئیس خدمات اورژانس کشور هنگام سفر به قزوین برای افتتاح پنج پایگاه اضطراری جدید ، به تعدادی از س questionsالات در مورد نوسازی پارک آمبولانس و تأمین نیروی انسانی پاسخ داد.

کولیوند در مورد تأمین آمبولانس مورد نیاز خدمات اورژانس کشور گفت: “طی پنج سال گذشته ، تعداد آمبولانس ها از 2400 به 5،700 دستگاه رسیده است ، 1000 مورد دیگر باید در چند ماه آینده خریداری شود و توسط آمبولانس تکمیل شود. . “

وی افزود: علاوه بر این تعداد ناوگان هواپیمایی کشور از 7 فروند به 48 فروند رسیده و بزودی تعداد دیگری نیز به این ناوگان اضافه می شود و یک بالگرد غیرنظامی را به قزوین اختصاص می دهیم.

کولیونداس

در 5 سال گذشته 500 پایگاه اضطراری راه اندازی شده است

رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه تصریح کرد: تعداد پایگاه های اورژانس در کشور از 1900 پایگاه به 3400 پایگاه افزایش یافته و با کمک استانداری ، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری ، 5 پایگاه در قزوین برای سرعت بخشیدن به این کشور افتتاح شد. . خدمت کردن

وی افزود: “ما در حال حاضر پنج شناور اضطراری داریم که در شرایط دشوار کار می کنند و به خوبی از مناطق مرزی و دریایی استفاده می کنند.”

اضطراری

8300 متخصص پشتیبانی را جذب کنید

وی گفت: در 5 سال گذشته حدود 8300 كارمند اورژانس جذب شده اند ، اما ما هنوز كمبود نیرو داریم و تأمین نیروی سالم ، تمیز ، قابل اعتماد و خودكفایی كه بتوانند در برابر بسیاری از سختی ها مقاومت كنند را در اولویت قرار می دهیم.

وی اظهار داشت: با توافق با سازمان مدیریت و برنامه ریزی سالانه 1500 نفر برای جبران نقص های اورژانس استخدام می کنیم.

کولیوند گفت: “قزوین امسال 90 نفر را برای جذب فوری پزشکان استخدام کرده است و ما در آینده کمبودهای این بخش را برطرف خواهیم کرد.”

اتوبوس آمبولانس

لامپ و لامپ ماشین بخرید

رئیس سازمان اورژانس کشور یادآور شد: امسال تعدادی موتور آمبولانس از طریق دانشگاه پزشکی مشهد خریداری می شود و ما به قزوین سهمیه استفاده در مناطق دارای ترافیک سنگین را می دهیم.

وی همچنین از خرید آمبولانس جدید خبر داد و اظهار داشت: 20 دستگاه آمبولانس جدید و بسیار مجهز برای امسال در نظر گرفته شده است که یکی از آنها برای استان قزوین خواهد بود.

درمان حملات قلبی و مغزی در اورژانس

کولیوند افزود: همچنین برای استان قزوین برنامه جامعی برای مدیریت سکته های قلبی و قلبی حاد داریم. طی دو هفته آینده سیستم مدیریت درمان سکته مغزی و قلبی برای ارائه خدمات به تمام مناطق دور افتاده راه اندازی می شود.

وی گفت: برای نجات جان افرادی که سکته قلبی دارند ، حدود 90 دقیقه وقت داریم. اگر بعداً این کار انجام شود ، شریان قلب بسته می شود. وضعیت بیمار کنترل می شود و می تواند بلافاصله به اتاق عمل منتقل شود و احیا شده

وضعیت اضطراری 7

وی افزود: “سال گذشته 130،000 نفر در کمتر از 60 دقیقه از خدمات اورژانس استفاده کردند و جان آنها نجات یافت.”

وی اظهار داشت: کسانی که سکته قلبی داشته اند در صورت کمتر از سه ساعت رسیدن به کلینیک و فلج نشدن قابل معالجه هستند که در این راستا 23 هزار نفر از خدمات اورژانس استفاده کرده و 9700 نفر نجات یافته اند.

کولیوند گفت: “کار ما یک اورژانس پیش بیمارستانی است و در آن مدت تعداد بیشتری بخش مراقبت های ویژه و فوری در بیمارستان ها وجود داشته است.”

رئیس سازمان اورژانس کشور یادآور شد: تحت شرایطی که در مبارزه با کرونا داشتیم ، توسعه تخت های بیمارستانی ، تخت های ویژه و اضطراری که هر هفته و ماهانه توسط وزیر و رئیس جمهور افتتاح می شد ، محقق شد. ارزشمند است

وی درباره کمبود تخت آمبولانس گفت: طبق استانداردهای جهانی باید تعداد تخت ها را افزایش دهیم اما هیچ بیماری در صف انتظار دریافت خدمات اورژانس نیست و همه ما مسئول هستیم

دکمه بازگشت به بالا