اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی برتر

ده صرافی برتر ارز دیجیتال در ایران

ده صرافی های معتبر ارز دیجیتال ایرانی را بشناسیم؟

قبل از معرفی ده صرافی برتر ارز دیجیتال در ایران، باید به یک پرسش کلی پاسخ دهیم. اگر معامله‌گران بدانند چگونه می‌توانند صرافی های معتبر ایران را شناسایی کنند، به‌راحتی می‌توانند گزینه مدنظر خود را انتخاب کنند. اساساً، بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی باید چند ویژگی کلیدی داشته باشد که عبارت‌اند از:

  • بالا بودن متوسط حجم معاملات روزانه
  • تعداد زیاد کاربران
  • پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال
  • کارمزد معاملات مقرون‌به‌صرفه
  • ابزارهای معاملاتی پیشرفته
  • ارائه اپلیکیشن موبایل
  • پشتیبانی آنلاین دائمی از معامله‌گران
  • امنیت زیاد

سرمایه گذاری در خودرو: هریک از ویژگی‌های یادشده، معیار مهمی در زمینه مقایسه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی به حساب می‌آیند. واقعیت این است که دستیابی به تمام اطلاعات مذکور درباره یک پلتفرم معاملاتی چندان آسان نیست. برای مثال، حجم معاملات روزانه، تعداد کاربران و …، داده‌‌هایی هستند که معمولاً صرافی‌ها اعلام می‌کنند؛ اما باید تلاش کنید تا جای ممکن اطلاعات نام‌برده را درباره صرافی‌های مختلف جمع‌آوری کنید. به این ترتیب، تصمیم‌گیری برای انتخاب گزینه مناسب از بین صرافی های برتر ایرانی آسان‌تر می‌شود.

بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

حال که با شاخص‌های انتخاب معتبرترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی آشنا شدید، باید به سراغ معرفی ده صرافی برتر ارز دیجیتال ایرانی برویم. در این بخش سعی می‌کنیم اطلاعات دقیق و به‌روزی از پلتفرم‌های ایرانی بازار رمزارزها ارائه کنیم و قضاوت برای انتخاب بهترین صرافی کریپتو ایرانی را به شما واگذار می‌کنیم.

۱. صرافی نوبیتکس

از نظر تعداد کاربران، نوبیتکس با بیش از چهار میلیون حساب کاربری فعال، بهترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال به شمار می‌رود. آمارها حاکی از آن است که حدود ده میلیون ایرانی در بازار رمزارزها فعالیت می‌کنند؛ بنابراین، از هر ده معامله‌گر ایرانی ارزهای دیجیتال، چهار نفر در نوبیتکس حضور دارند که آمار بسیار چشمگیری است.

در خرید و فروش ارزهای دیجیتال در قالب دو بازار ریال و تتر (USDT) صورت می‌گیرد. اپلیکیشن موبایل آن نیز در دو سیستم‌عامل اندروید و iOS عرضه شده است و در دسترس عموم کاربران قرار دارد. نوبیتکس ضرایب امنیتی ویژه‌ای برای حساب‌های کاربری مشتریان خود در نظر گرفته است. برای مثال، دارایی کاربران در کیف پول سرد نگهداری می‌شود و درنتیجه، تحت هیچ شرایطی خطری اموال کاربران را تهدید نمی‌کند.

۲. صرافی تبدیل

یکی دیگر از ده صرافی برتر ارز دیجیتال در ایران، است. این صرافی با ابزارهای معاملات پیشرفته خود برای مدیریت ریسک ثبت سفارش خرید و فروش ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. هرچند صرافی تبدیل در زمینه تعداد کاربران فعال و حجم معاملاتش اطلاعاتی ارائه نکرده است، تحلیل‌ها حاکی از آن است که بعد از نوبیتکس، بیشترین کاربران ایرانی بازار رمزارزها در این صرافی فعالیت می‌کنند.

اپلیکیشن موبایل تبدیل نیز در اختیار کاربران قرار دارد و تیم پشتیبانی آنلاین آن همواره آماده پاسخ‌گویی به سؤالات کاربران است. جفت ارزهای معاملاتی در صرافی تبدیل در قالب دو بازار تومان و تتر خلاصه می‌شود. در زمان نگارش این مقاله بیش از دویست ارز دیجیتال در تبدیل قابل خرید و فروش هستند.

۳. صرافی بیت پین

بیت پین را هم می‌توان به‌عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی معرفی کرد. بعد از نوبیتکس و تبدیل را‌ه‌اندازی شده است؛ به همین دلیل، شاهد برطرف شدن بخش‌هایی از ایرادات و نواقص آن دو صرافی در بیت پین هستیم. بیت پین نیز اپلیکیشن موبایل خود را در اختیار کاربران قرار داده است و با ارائه ابزارهای پیشرفته، معامله‌گران را در زمینه مدیریت ریسک سرمایه‌گذاری یاری می‌رساند.

دارایی‌های کاربران در صرافی بیت پین در کیف پول سرد نگهداری می‌شود. کارمزد معاملات بیت پین نیز مقرون‌به‌صرفه است که در ادامه بیشتر به این موضوع اشاره می‌کنیم. بخشی با عنوان خرید آسان در بیت پین وجود دارد. به کمک این بخش می‌توانید برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در لحظه اقدام کنید.

۴. صرافی والکس

به دلیل یک ویژگی منحصربه‌فرد، در جمع بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی قرار می‌گیرد. اگر به دنبال معامله کردن با استفاده از ربات تریدر هستید، والکس بهترین ربات معامله‌گر ایرانی بازار کریپتو را در اختیارتان قرار می‌دهد. با استفاده از این ربات می‌توانید استراتژی‌های معاملاتی خود را برای بازارهای نوسانی یا صعودی تعریف کنید. سپس ربات صرافی معاملات را به صورت خودکار انجام می‌دهد. کارمزد معاملات ربات معامله گر والکس در مقایسه با ربات‌های ایرانی دیگر به‌مراتب کمتر است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه والکس، ارائه جفت ارزهای معاملاتی در سه بازار تومان، تتر و بیت کوین است. به این ترتیب، برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال با استفاده از بیت کوین، می‌توانید به این صرافی کریپتو ایرانی مراجعه کنید. پشتیبانی دائمی، ارائه اپلیکیشن موبایل و ابزارهای مدیریت ریسک در ثبت سفارش، ازجمله ویژگی‌های دیگر صرافی والکس به شمار می‌رود.

۵. صرافی آبان تتر

یکی دیگر از ده صرافی برتر ارز دیجیتال در ایران، است. در این پلتفرم معاملاتی بیش از ۳۱۰ ارز دیجیتال برای خرید و فروش در اختیار شما قرار دارد که در نوع خود منحصربه‌فرد است. انتقال ارز دیجیتال درون این صرافی بین کاربران مختلف به صورت رایگان امکان‌پذیر است. با استفاده از این فرصت می‌توانید هزینه‌های انتقال رمزارز خود را به‌خوبی مدیریت کنید. دفتر مرکزی این صرافی در تهران قرار دارد و در طول روزهای کاری نیز پذیرای کاربران است.

بررسی‌های ما در کلینیک سرمایه نشان می‌دهد کمترین گپ قیمت بین صرافی آبان تتر و صرافی‌های بین‌المللی وجود دارد؛ به همین دلیل، می‌توانید با خیال آسوده برای خرید و فروش در این پلتفرم معاملاتی اقدام کنید. البته اطلاعات چندانی درباره حجم معاملات این صرافی در دسترس نیست. هرچند بیش از ششصد هزار حساب کاربری فعال در آبان تتر وجود دارد.

۶. صرافی او ام پی فینکس

او ام پی فینکس یکی دیگر از صرافی های معتبر ارز دیجیتال ایرانی است که هرچند با حدود ۲۵۰ هزار کاربر از نظر تعداد معامله‌گران در وضعیت خوبی قرار ندارد، به‌تازگی، با ارائه ربات معامله‌گر توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. بیش از ۱۲۰ ارز دیجیتال در او ام پی فینکس قابل خرید و فروش هستند.

این صرافی در اقدامی خلاقانه به صورت ماهانه بین کاربران خود مسابقه برگزار می‌کند؛ به این ترتیب که در پایان هر ماه جوایز ارزنده‌ای به ده معامله‌گری اعطا می‌کند که بیشترین میزان معامله و سود را در این صرافی به خود اختصاص داده باشند. همچنین پلتفرم دمو تریدینگ را در اختیار معامله‌گران مبتدی قرار می‌دهد تا بدون نیاز به سرمایه واقعی، خرید و فروش ارز دیجیتال در بازار رمزارزها را تجربه کنند.

۷. صرافی رمزینکس

بین ده صرافی برتر ارز دیجیتال در ایران، رمزینکس با بیش از صدمیلیارد تومان معامله در شبانه‌روز، جایگاه بسیار مهمی دارد. تعداد کاربران فعال رمزینکس هم در حال حاضر از یک میلیون نفر فراتر رفته است. می‌توانید بیش از صد ارز دیجیتال را در این پلتفرم معاملاتی خرید و فروش کنید. اپلیکیشن موبایل رمزینکس نیز برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، اندروید و iOS در دسترس است.

جفت ارزهای معاملاتی در صرافی رمزینکس در دو بازار ریال و تتر تقسیم می‌شوند. پشتیبانی آنلاین رمزینکس نیز به صورت ۲۴ساعته آماده پاسخ‌گویی به پرسش‌های کاربران است. کارمزدهای معاملات در این پلتفرم به صورت شناور و بر اساس حجم معاملات در یک ماه اخیر تعیین می‌شود.

۸. صرافی اکسکوینو

بین صرافی های معتبر ارز دیجیتال ایرانی، می‌توان از اکسکوینو نیز نام برد. این صرافی پلتفرم جامعی برای معامله‌گران ایجاد کرده است که علاوه بر خرید و فروش ارزهای دیجیتال، امکان اطلاع از آخرین اخبار بازار را نیز به صورت لحظه‌ای فراهم می‌کند. اکسکوینو دارای مجوز رسمی از معاونت علمی ریاست جمهوری است و به همین دلیل، درجه اعتبار زیادی دارد. کارمزد معاملات در این صرافی از نرخ ثابتی برابر با ۰/۲ درصد پیروی می‌کند.

همچنین بیش از صد ارز دیجیتال در بازارهای تومان و تتر در این صرافی قابل معامله است. اپلیکیشن موبایل اکسکوینو برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS در دسترس است. امنیت حساب‌های کاربری در پلتفرم معاملاتی اکسکوینو به دلیل نگهداری از دارایی‌ها در کیف پول سرد در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

۹. صرافی بیت برگ

با نگاهی به بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی، می‌توان به این نکته پی برد که بیت برگ ساده‌ترین رابط کاربری ممکن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. رابط کاربری سایت بیت برگ شبیه به موتور جست‌وجوی گوگل است که در آن می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلف را جست‌وجو کنید. به علاوه، یک فروم پرسش و پاسخ با نام بیت گپ در این پلتفرم وجود دارد که می‌توانید از طریق آن با معامله‌گران دیگر گفت‌و‌گو کنید.

نکته مهم دیگر اینکه بیت برگ بیش از سیصد ارز دیجیتال را برای خرید و فروش در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در بازارهای ریال و تتر عرضه می‌شوند. کارمزد معاملات بیت برگ نیز در سطح مقرون‌به‌صرفه‌ای قرار دارد؛ ولی در مقایسه با صرافی‌های دیگر، برای مدیریت ریسک سفارش‌گذاری، ابزارهای کاربردی چندانی در اختیار معامله‌گران قرار نمی‌دهد

دکمه بازگشت به بالا