سلامت و دانش

ناوگان آمبولانس‌های قم به سمت فرسودگی پیش می‌رود/ شبکه دوم بهداشت در قم راه‌اندازی می‌شود

ترندونی/ قم رئیس دانشگاه علوم پزشکی کومو افزود: ناوگان آمبولانس کومو رو به زوال است و بودجه لازم برای نوسازی ناوگان نیاز است. علاوه بر این، برخی از بیمارستان های کومو به دلیل سن و سال در وضعیت خوبی نیستند. فرسودگی بالای تجهیزات

دکتر مهدی مصری صبح امروز در همایش خیرین و حامیان سلامت در استان کومو که در تالار امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی کومو برگزار شد، به شعار سلامت امسال اشاره کرد و گفت: امسال در موارد عفونی و غیرواگیر افزایش یافته است. بیماری ها.” جنبه های

وی افزود: عدالت در تخصیص منابع، رسیدگی به مناطق ضعیف و کاهش نابرابری های بهداشتی در دستور کار وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی قرار دارد.

وی گفت: «ما باید به نقطه‌ای برسیم که بهداشت، درمان و همه جنبه‌های مرتبط با سلامت انسان را در نظر بگیرد. قابل مشاهده باشید و به مرحله اجرا بروید.

وی ادامه داد: در طرح سرطان سرطان مد نظر بود و امید است با رفع آسیب ها و ضعف ها به همه حوزه ها سرایت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کومو در خصوص رتبه بندی دانشگاه و تلاش برای ایجاد زیرساخت های لازم برای رسیدن به تیپ 2 گفت: افزایش رتبه باعث افزایش بودجه می شود که در نهایت رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما توسعه جهت آموزشی این دانشگاه بوده و با نیازهای استان پیوند خواهد خورد.

مصری درباره منابع زیادی که برای راه اندازی یک دانشکده داروسازی نیاز است، گفت: در عین حال می توانیم با بودجه کمتری یک دانشکده داروسازی سنتی در کومه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کومو افزود: کومه از زیرساخت های تحقیقاتی خوبی برخوردار است، بنابراین تعدادی محصول در سطح آزمایشگاهی داریم که پس از طی مراحل فنی و قانونی می توانیم در سطح ملی تحویل دهیم.

وی درباره شعار امسال تولید، دانش بنیان، اشتغال زایی گفت: طرح های کشاورزی دانش بنیان و ریزمغذی ها داریم که بر اساس نیازسنجی در استان اجرا می شود.

مصری در بخشی دیگر از سخنان خود به حوزه های بهداشت، درمان و اورژانس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه شهر در استان کومو نیاز به شبکه بهداشت و درمان دارند. در این راستا زیرساخت های لازم را برای شهر جعفریه فراهم کرده ایم و به زودی شاهد راه اندازی شبکه بهداشت و درمان جعفریه و به دنبال آن شهرستان کهک خواهیم بود اما با توجه به مشکل جمعیت و قوانین کشور. بنا به اعلام وزارت بهداشت امکان ایجاد بیمارستان در این دو شهر وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کومو با بیان اینکه کومو دارای شبکه بهداشت و درمان است، افزود: در سال آینده قرار است شبکه دوم را با تمرکز بر یکی از مناطق ضعیف کومو ایجاد کنیم.

وی نقض قوانین سلامت در ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: در کشورهای پیشرفته تعدادی قوانین الزام آور وجود دارد که سلامت را بهبود بخشیده است زیرا نه تنها با یک بحث قانع کننده می توان به تمام اهداف سلامت دست یافت.

مصری درباره عدم تمایل برخی افراد به واکسن کرونا گفت: با وجود اینکه طرح خانه به خانه را در کومه اجرا کرده ایم، اما گروهی از مردم واکسینه نشده اند که این یکی از نقاط ضعف است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کومو به هماهنگی بین بخش های مختلف بهداشت عمومی اهمیت بیشتری داد و گفت: همه بخش ها باید در این زمینه وظایف خود را انجام دهند در غیر این صورت به نقطه مطلوب نمی رسند.

وی گفت که 45 کلینیک در استان کومو وجود دارد، اما تنها 13 مورد از آنها فعال هستند و خاطرنشان کرد که تعرفه های نامناسب، عدم اعتماد اجتماعی و زیرساخت های اورژانسی مانع استفاده کامل از این ظرفیت شده است.

مصری افزود: ناوگان آمبولانس در کومه رو به زوال است و نیاز به تخصیص بودجه لازم برای نوسازی ناوگان است، علاوه بر این برخی از بیمارستان های کومو به دلیل قدیمی بودن و فرسودگی بالای تجهیزات وضعیت خوبی ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کومو با تایید وزارت بهداشت و هماهنگی با مرکز مدیریت حوزه های علمیه برای ایجاد کلینیک دندانپزشکی در مرکز الهادی گفت: رایزنی هایی برای تهیه تجهیزات تشخیص و درمان سرطان انجام شده است. که امیدواریم نتیجه آن باشد.”

وی به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی پرداخت و خاطرنشان کرد: از نظر تخت بیمارستانی مشکلی نخواهیم داشت اما با کمبود تجهیزات بیمارستانی مواجه هستیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا