برون مرزی

شاهزادگانی که محمد بن سلمان بازداشت کرده و هیچ خبری از آنها نیست

دولت عربستان بسیاری از شاهزادگان را به دلایل مختلف از جمله وزیر کشور سابق بازداشت کرده و محل نگهداری آنها مشخص نیست.

به گزارش ترندونی ، شاهزادگانی که دستگیری آنها تأیید شد:

محمد بن نایف

بنا به گفته چندین منبع از جمله دیده بان حقوق بشر ، محمد بن نایف ولیعهد و وزیر کشور سابق از ماه مارس بازداشت شده است.

این سازمان گفت نگرانی هایی در مورد سلامتی محمد بن نایف و محل نگهداری وی ناشناخته است. وی همچنین اجازه ملاقات با پزشک شخصی خود را نداشت.

مخالفان سعودی و رسانه های غربی پیش بینی کرده اند که محمد بن نایف با توجه به روابط قوی بین ولیعهد سابق و دولت باراک اوباما ، که بایدن عضوی از آن بود ، دوباره به عنوان جو بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب انتخاب خواهد شد.

“ورد” دختر عربستان سعودی عبدالعزیز

دفتر باسما عبدالعزیز دختر عربستان سعودی اعلام کرد که او و یکی از دخترانش 28 فوریه وی در زندان هاییری در ریاض بازداشت شد.

دفتر شاهزاده گفت آخرین تماس با وی در ماه آوریل بوده و از وضعیت سلامتی و حقوقی وی هیچ اطلاعاتی در دست نیست.

باسما با مقالاتی که لزوم بهبود وضعیت زنان سعودی و اصلاحات سیاسی و انتقاد مستقیم از نقش عربستان در یمن را برجسته می کند ، مشهور شد.

فرزندان ملک عبدالله

فرزندان پادشاه پیشین عبدالله بن عبدالعزیز بیشترین آسیب را از دوران جدید و به قدرت رسیدن شاهزاده محمد بن سلمان ، تاج عربستان سعودی متحمل شدند. هنگامی که بن سلمان در سال 2017 منصوب شد ، بن سلمان علیه فرزندان عبدالله ، به رهبری موتب ، که چندین سال به عنوان وزیر گارد ملی خدمت کرد ، اقدام کرد.

مطب بن عبدالله ، که به عنوان بخشی از کارزار مبارزه با فساد در ریتز کارلتون دستگیر شد ، تنها برادران دستگیر شده نیست. مقامات سعودی قبلاً برادران وی ترکی و فیصل را دستگیر کرده اند ، گزارش هایی از دستگیری مشعل بن عبدالله وجود دارد.

ترکی بن عبدالله امیر سابق ریاض بیش از سه سال به اتهام فساد مالی بازداشت شده است.

شرایط بازداشت ترک جزئیات نامشخصی دارد که مهمترین آنها مرگ علی القحطانی ، رئیس دفتر زندان و خبر درگذشت وی است.

از دیگر فرزندان ملک عبدالله بازداشت شده فیصل است که چندین سال رئیس مرکز هلال احمر بوده است.

دیده بان حقوق بشر در ماه مه سال گذشته اعلام کرد که در سال 2020 توسط نیروهای امنیتی فیصل دستگیر شده است. 27 مارس

با این حال ، ماشاالو ، که پادشاه سلمان در سال 2015 این اخراج از امارت مکه توسط هیچ منبع رسمی و قانونی تأیید نشده است.

سعودی ها بن سیف النصر

او نوه پادشاه سعودی بن عبدالعزیز است و به دلیل انتقادات تند از وضعیت داخلی عربستان سعودی ، مبهم به همراه سه شاهزاده دیگر از اروپا ربوده شده است.

در اواخر دوره پادشاهی ملک عبدالله ، عربستان سعودی با انتشار پستی در توییتر خود از فساد در عربستان سعودی و فساد خانواده حاکم و همچنین خالد التوایجری ، مشاور دفتر پادشاه انتقاد کرد.

هنگامی که ملک سلمان به قدرت رسید ، سعود بن سیف النصر دوران جدید و محمد بن سلمان را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

2015 وی با ارسال توییت هایی خواستار کودتای داخلی در عربستان شد اما بعدا ناپدید شد.

پادشاه ابن ترکی الثانی

شاهزاده سعودی که دو بار توسط سرویس جاسوسی سعودی از اروپا به عربستان اخراج شد ، یک بار توسط پادشاه فهد و یک بار توسط ملک سلمان اداره می شد.

در عصر جدید ، سلطان خواستار اصلاحات گسترده سیاسی و اقتصادی شد که منجر به ناپدید شدن وی در ژنو و در سال 2004 شد. وی به ریاض منتقل شد.

2010 مقامات سعودی به فیصل اجازه دادند برای معالجه به ایالات متحده برود ، اما وی با طرح شکایتی دولت را به شکنجه او متهم کرد.

2016 افرادی که با سرویس اطلاعاتی سعودی در پاریس کار می کردند ، وی را متقاعد کردند که برای دیدار پدرش به قاهره برود. اما هواپیمایی که وی در آن بود در ریاض فرود آمد و دوباره دستگیر شد. در مورد دستگیری وی توضیحی رسمی داده نشده است.

همچنین گزارش های تأیید نشده ای از دستگیری فهد بن ترکی ، برادر سلطان بن ترکی وجود دارد که در ماه اوت از سمت فرماندهی نیروهای مشترک در عربستان سعودی برکنار شد و رسماً به اتهام فساد متهم شد.

ترکی ابن بندر بن محمد

وی پادشاه عبدالعزیز است که به عنوان افسر در وزارت کشور کار می کرد و بعدا در سال 2012 استعفا داد. نوه به پاریس نقل مکان کرد.

ترکی گفت که وی پس از مرگ مادرش در سال 2008 به دلیل اختلاف با ملک سلمان بر سر ارث بازداشت شد.

ترک ها فیلم هایی را در انتقاد از حکام سعودی منتشر کردند. او همچنین فیلمهای طولانی از اختلافات پسر عموی خود را منتشر می کند.

2015 نوامبر رسانه ها گزارش دادند كه مقامات مراكشي يك ترك را به دستور عربستان سعودي دستگير كرده و به رياض استرداد كرده اند.

خبر مرگ وی در زندان بعداً در توییتر ظاهر شد ، اما به طور رسمی تأیید نشده است.

غزالان و پدرش

یکی از مبهم ترین پرونده های شاهزادگان دستگیر شده ، پرونده های سلمان بن عبدالعزیز بن سلمان بن محمد آل سعود و پدرش عبدالعزیز بن سلمان بن محمد آلود است که پیش از این هیچ پستی نداشت و علناً با رژیم فعلی مخالفت نمی کرد.

2018 ماه ژانویه دولت سعودی سلمان ملقب به غزالان و پدرش و گروهی از فرزندان بزرگ سعودی را دستگیر کرد.

تلویزیون عربستان سعودی گزارش داد که 11 شاهزاده در دفتر سلطنتی برای مخالفت با لغو معافیت شاهزادگان از قبض های برق تجمع کرده و به دنبال اعتراض دستگیر شده اند.

چند هفته بعد ، همه شاهزادگان به جز غزالان و پدرش آزاد شدند.

دستگیری غزالان خانواده و دوستانش را متعجب کرد ، آنها می گویند او یک شاهزاده فرهیخته است که در فرانسه تحصیل کرده و فاقد طمع سیاسی است.

پرونده سلمان برای چندین ماه مجدداً بازگشایی شد و دو شخص حقوقی برای دستگیری وی به شورای حقوق بشر سازمان ملل مراجعه کردند.

الجواهر و سارا ، دو خواهر غزالان ، خواستار آزادی او و پدرش شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا