برون مرزی

صدور مجوز قتل خاشقجی به انزوای کامل محمد بن‌سلمان منجر خواهد شد/ دموکرات‌ها به‌دنبال حذف ترامپ و حامیان سعودی‌اش

دبیرکل جنبش کرامت سعودی در مصاحبه با آنا:

به گزارش گروه بین الملل آنا آنا ، گزارش سرویس اطلاعات ملی آمریکا دخالت محمد بن سلمان در ترور یامال خاشقجی ، فعال مخالف سعودی را نشان می دهد. در این گزارش همچنین به کنترل مستقیم شاهزاده سعودی و دخالت پرسنل امنیتی و مشاوران سعودی در این عملیات پرداخته شده و تأکید شده است که بن سلمان از سال 2017 بر سازمانهای امنیتی و اطلاعاتی عربستان تسلط کامل داشته است.

گزارش های رسانه های غربی حاکی از آن است که افشای اطلاعات مربوط به قتل خاشقجی احتمالاً روابط نزدیک واشنگتن و ریاض را بیشتر به چالش می کشد.

معان الجربا ، دبیرکل جنبش وقار عربستان در مصاحبه با یک خبرنگار منطقه ای غرب آسیا و محور مقاومت بین المللی خبرگزاری آنا ، که یکی از جریانات ضد آل سعودی است ، گفت: “پرونده خاشقجی و راه اندازی قانون جاستا به احتمال زیاد ابزاری برای فشار آمریکا بر پادشاهی عربستان سعودی از نفوذ یا انزوای کامل محمد بن سلمان کاسته خواهد شد ، زیرا ولیعهد عربستان سعودی مشکل اساسی برای حزب دموکرات ایجاد می کند ، حزب که در بسیاری از موارد با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده و اصلی ترین حزب وی مرتبط است. حمایت کننده.

معنی معنا

وی افزود: “با فرار رئیس جمهور پیشین ایالات متحده از محاکمه و کسب حق شرکت در انتخابات بعدی ، انتظار می رود حزب دموکرات از متحد اصلی ترامپ که یکی از طرفداران سرسخت طرفداران مبارزات انتخاباتی وی بود جدا شود و باعث ایجاد ناراحتی شود. در انتخابات بعدی “نباش

یکی از رهبران مخالف سعودی پیش از این در مورد تماس تلفنی جو بایدن با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان گفت: “من فکر می کنم این تماس تلفنی در تصمیم آمریکا تاثیری نگذاشته است و رئیس جمهور آمریکا می خواست خلاصه ای از آنچه در مورد ترور خاشقجی گزارش شده ارائه دهد.” گزارش اطلاعاتی درباره ترور خاشقجی در ارتباط با پادشاه عربستان منتشر شد. شاید بایدن برای سلمان تضمین می گرفت كه سیاست عربستان سعودی را در قبال آمریكا اصلاح كند تا آنها تنها مسئول جنایاتی باشند كه در زمینه های مختلف از جمله حقوق بشر مرتكب شده اند.


بیشتر بخوانید:

پادشاه عربستان از تصمیم ایالات متحده برای تغییر روابط با این کشور مطلع شد


الجربا گفت که تماس تلفنی بین رئیس جمهور ایالات متحده و پادشاه عربستان سعودی به نفع بن مسلمان نیست: فعال مخالف سعودی نباشید.

وی در مورد روابط ایالات متحده و عربستان گفت: “ما باید بدانیم که روابط آمریکا بر اساس اصول نیست و منافع آن را تعریف می کنند ، بنابراین بعید است که واشنگتن به زودی بخواهد خانواده حاکم سعودی را سرنگون کند ، که به همان اندازه فرصت دارد تا جایی که ممکن است. منافع در ایالات متحده است. ” علاوه بر این ، فشارهای مردمی برای نقض حقوق بشر در عربستان سعودی و حمایت ایالات متحده چهره واشنگتن را در جهان و حتی در میان متحدان آن مخدوش کرده است ، و بعید به نظر می رسد ایالات متحده یک مسلمان را سرنگون کند و از هر کس دیگری در خانواده حاکم عربستان سعودی حمایت کند. این می تواند از نفوذ مسلمانان بکاهد و یا حتی وضعیت فعلی عربستان سعودی بین کشورهای عربی و منطقه را از دست بدهد.

دبیر کل جنبش عزت سعودی گفت: ترامپ در دولت قبلی آمریکا به محمد بن سلمان اعتماد کرده بود تا زمانی که ولیعهد سعودی این مسئولیت را به دست گرفت و شروع به سرقت ثروت دوک های ثروتمند و وضع مالیات های بالا کرد. وی سپس فقرا و همه مخالفان وی را برای ادامه حکومت خود به زندان انداخت. روابط ترامپ و بن سلمان به سطح روابط شخصی و خانوادگی رسید و فقط روابط دولت و دولت یا دولت و دولت نبود که کاملاً شخصی و خصوصی بود. این به دلیل ناآگاهی شاهزاده سعودی از سیاست است که وی به حمایت ترامپ وابسته شد و ترامپ تا زمانی که بن مسلمان شخصاً در انتخابات اخیر ترامپ در آمریکا دخالت نکرد ، به بودجه عربستان اعتماد کرد.

الجربا گفت همه اینها باعث شد دموکرات ها ترامپ و طرفدارانش را دشمن واقعی مردم آمریکا ببینند و در دادگاه سعی کرد ترامپ را متهم کند که دیگر نمی تواند در انتخابات بعدی شرکت کند. تصور کنید اگر کنگره و سنا بتوانند ترامپ را رسما محکوم کنند تا او نتواند به انتخابات ایالات متحده برگردد. برای دموکرات ها ، این بدان معناست که خطر او از بین رفته است و کسانی که از او حمایت می کنند ، مانند بن سلمان ، بسیار مهم هستند. آنها نخواهند شد

انتهای پیام / 4033 / ص

دکمه بازگشت به بالا