برون مرزی

ملک سلمان از سفر نتانیاهو به عربستان بی‌خبر بود

این خبرگزاری سعودی روز جمعه به یک منبع مطلع سعودی و یک دیپلمات خارجی در ریاض استناد می کند که پادشاه عربستان سعودی در سفر مخفی اخیر نتانیاهو به عربستان سعودی حضور نداشته است.

با این حال ، عربستان سعودی این پیام را تکذیب کرده است.

به گفته هر دو منبع ، تا زمانی که ملک سلمان زنده است ریاض اقدامی برای عادی سازی روابط با اسرائیل انجام نمی دهد.

وال استریت ژورنال اخیراً فاش کرد که ملک سلمان و شاهزاده سلطنت وی با عادی سازی روابط با اسرائیل موافق نیستند.

براساس این گزارش ، ملک سلمان به شدت مخالف عادی سازی روابط با اسرائیل است ، اما پسرش به دنبال پیوستن به ابوظبی و منامه در عادی سازی روابط با اسرائیل است.

طبق دو منبع که اسامی آنها برای رویترز فاش نشده است ، عادی سازی احتمالی روابط ریاض با اسرائیل تلاشی است برای انحراف جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، از سایر موضوعات ، به ویژه سوابق حقوق بشری عربستان سعودی.

با وجود امتناع عربستان سعودی ، رویترز به نقل از چندین دیپلمات اظهار داشت که دو نماینده آمریکا صحت گزارش های ملاقات مخفیانه نتانیاهو و بن سلمان در نئوم ، عربستان سعودی ، با حضور مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا را تأیید کرده اند.

رویترز گزارش داد: “این نشست تاریخی پیامی محکم به متحدان و دشمنان ارسال کرد که هر دو طرف همچنان متعهد به مهار دشمن مشترک خود ، ایران هستند.”

به گزارش وال استریت ژورنال ، ملک سلمان نیز ناراحت است و به وزیر امور خارجه خود دستور می دهد تا سال 1967 بر تعهد عربستان سعودی در تأسیس کشور فلسطین تأکید کند. مرزها و پایبندی آن به طرح صلح عربی.

رسانه های اسرائیلی ، از جمله رادیو ارتش اسرائیل ، هفته گذشته فاش کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه به همراه مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده برای دیدار با محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی ، مخفیانه به عربستان سعودی سفر کرده است. گفت

311311

دکمه بازگشت به بالا