استان ها

کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، بین امنیت و رسانه‌هایشان یکی را انتخاب کنند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، دستیار فرمانده کل قوا و مشاور سرلشکر سید یحیی صفوی صبح امروز (پنجشنبه 28 آبان ماه) در مراسم یازدهمین سالگرد شهید حسن تهرانی مقدم با اشاره به سنت الهی پیروزی عدل و داد. بر شر، گفت: ما سربازان خدا هستیم، از راه راست بر نمی گردیم، یک دست ما در دست مردم و دست دیگر در دست مراجع است.

وی افزود: من و شما به عنوان پاسداران انقلاب اسلامی تا آخر عمر با خدا، شهدا و رهبر توانا و مهربانمان حضرت امام خامنه ای عهد بسته ایم با روحیه جهادی، توکل بر خدا، توکل بر خدا. دانش و خلاقیت و از تجربیات دفاع مقدس استفاده کنیم و حالا در این جنگ ترکیبی و شناختی جدید با جوانان خود به دشمنان حمله کنیم و آنها را شکست دهیم.

دستیار فرمانده و مستشار با بیان اینکه آنچه در آینده خواهیم دید با آنچه در گذشته در منطقه و جهان رخ داده کاملا متفاوت خواهد بود، گفت: دنیا در حال تغییر است و نظام قدرت در حال تغییر است. . البته نظام سلطه به رهبری آمریکا و صهیونیسم و ​​انگلیس خبیث و ناتو و عده ای از قبایل بیابانی جنوب خلیج فارس که در دست انگلیسی ها حکومت تشکیل دادند اما از فرهنگ خود و ما اطلاعی ندارند. و تمدن و ما نمی دانیم که ایران با ملتی بزرگ با فرهنگ و تمدن و با رهبری بزرگ و شجاع و خردمند آنگونه که نظام قدرت جهانی را به چالش کشید، قدرتمند است.

وی افزود: در نبرد جدید، جبهه استکبار به رهبری آمریکا و همپیمانانش و جبهه مقاومت به رهبری ایران در مقابل هم قرار گرفته اند و آنچه در این دوره و چندین سال می بینید در واقع در مقابل آمریکا منفعل است. قدرت بزرگ ملت ایران.»

سرلشکر صفوی در خصوص شکست های دشمنان ملت ایران گفت: حداقل در سه حادثه مهم شکست خورده اند. سرنگونی ایران اسلامی و انقلاب اسلامی، جنگ هشت ساله و جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا؛ اما آنها مشغول برنامه ریزی برای ناامنی و ناآرامی در ایران هستند. البته در داخل هم ضعف ها و مشکلاتی داریم.

وی ادامه داد: در ناامنی های اخیر با تمام قدرت رسانه ای و شبکه نفوذ منطقه ای و حتی در ایران از همه مفسدان و جاسوسان کمک گرفتند، اما به فضل الهی و با رهبری مقتدر و موثر، پیشقدم و پیشقدم شدند. کمک. آنها با شکست مواجه شدند و ملت ما این شورش را مانند شورش های گذشته درهم شکست.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: به فضل الهی بر این مشکلات فائق خواهیم آمد. ما و جبهه مقاومت با هوشمندی، صبر انقلابی و رشادت طبیعی مردم خود بر جبهه استکبار غلبه خواهیم کرد. هر چند هزینه های سنگینی از جمله شهدای اخیر ما، شهدای مدافع حرم، 200 هزار شهید و 300 هزار جانباز دفاع مقدس و شهدای مظلومی چون حاج حسن تهرانی مقدم، فخری زاده، قاسم سلیمانی و شهدای اخیر تهران. ، البرز و حرم حضرت شاهچراغ که به تازگی منتشر شده و مشخصات آن.

وی ادامه داد: در سال های دفاع مقدس پس از آن، نخبگانی داشتیم که پیشگامان تحول بودند. دو حسن بودند که احسن شدند. یکی از آنها حسن باقری است که در دوران دفاع مقدس زمانی که من فرمانده عملیات جنوب بودم، بنیانگذار اطلاعات سپاه بود. حسن باقری معاون اطلاعات من بود. شهید حسن باقری واقعاً نخبه ای بود با جثه ای کوچک و قلبی سرشار از ایمان و فرماندهی درخشان.

سرلشکر صفوی با توجه به آشنایی با شهید حسن تهرانی مقدم از ماه های اول جنگ خاطرنشان کرد: باید شهدا را بشناسیم، این شناخت باید چگونه باشد؟ چگونه باید از شهدا یاد کنیم و پیام آنها را به نسل جوان و 56 میلیون نفر زیر 40 سال برسانیم؟ اگر می خواهید یک مرد معمولی را بشناسید، باید حداقل به این سه خصلت توجه کنید. تفکر، اخلاق، رفتار و فعالیت های او.

وی با بیان ویژگی های شهدا افزود: اکثر شهدای ما تفکر الهی و انسانی داشتند. با قرآن، دین، انقلاب، حکومت داری، امام خمینی (ره) و وظایف ولی فقیه آشنا بودند. دل های شهدا به معارف اسلام و اهل بیت منور و مغزشان بسیار متفکر بود. شهدا می دانستند به کدام سمت حرکت می کنند و هرکس وارد جبهه می شد می دانست که آنجا شیرینی و شیرینی پخش نمی کند و هرکس وارد جبهه می شد یا شکنجه می شد یا مجروح یا اسیر می شد. شاید او زنده به خانه بیاید.

دستیار فرمانده کل قوا و مستشار درباره کمک های مردمی در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: خود من در اهواز شاهد بودم که مادر و پدری با چهار پسرشان به جبهه آمدند. مادر این بچه ها در جبهه مشغول شستن لباس و ملحفه سربازان بود و وقتی شوهر و فرزندانش به جبهه آمدند کفش های آنها را واکس زد و برایشان غذا درست کرد و اشک ریخت. این مادر می گفت نه حسین بن علی و نه فاطمه الزهرا به من اجازه نمی دهند به جبهه بیایم، بلکه چکمه های سربازان شما را واکس می زنم.

وی ادامه داد: مادران و همسران شهدا حماسه های بزرگ دفاع مقدس را آفریدند و پس از آن مادر شهید حسن تهرانی مقدم نیز شیرزن بود. مادران همسران و فرزندان شهدا نیز شبیه این مادر شهید بودند. باید بتوانیم افکار و اندیشه شهدا را به نسل جوان خود ارائه دهیم، به آنها بگوییم که چه اخلاقی و رفتاری داشتند.

سرلشکر صفوی درباره جنگ شناختی و روش های آن تاکید کرد: هدف جنگ شناختی تغییر باورها، ادراکات و دانش اطلاعات مغزی افراد است یعنی اطلاعات مغز جوانان را دستکاری می کنند. برخی از جوانانی که اخیراً در جریان اغتشاشات دستگیر شده بودند، وقتی عکس شهید صیاد شیرازی را به آنها نشان دادند، او را نشناختند و گفتند ما فقط اخباری را که از طریق تلفن همراه و تلفن می بینیم قبول داریم، نه ایران. این جوانان در فضای مجازی زندگی می کنند و با واقعیت، قدرت و مولفه های قدرت ملی ایران آشنایی ندارند.

سرلشکر صفوی با بیان فعالیت های شهید حسن تهرانی مقدم در دفاع مقدس گفت: شهید تهرانی مقدم در سال 61. توپخانه سپاه را تشکیل داد و تفنگ های 130 میلی متری را در اختیار سپاه قرار داد. وی به همراه شهید شفیع زاده و سردار یعقوب زاهدی تأسیس مرکز آموزش توپخانه و مراکز نگهداری و تعمیرات دانشکده را برای تمامی واحدها و تیپ های توپخانه 105-130 میلی متری سازماندهی کردند.

فرمانده کل سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود به این نکته توجه کرد که چگونه در سال 63 از سوریه و لیبی موشک می خریدند و گفت: امسال حاج محسن رفیقدوست وزیر سپاه شد و من به عنوان معاون کل عملیات سپاه به سوریه و درخواستمان رفتم. نتیجه مرحوم حافظ این است که چند موشک به ما بدهد. اما او گفت که شوروی از ما ضمانت گرفت که موشک ها را به کشور ثالث نفروشیم، اما حاضریم به شما آموزش موشکی بدهیم.

وی ادامه داد: حاج حسن تهرانی مقدم و سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده فعلی نیروی هوافضای سپاه در قالب یک تیم 13 نفره برای آموزش موشکی به سوریه اعزام شدند. مقامات ارتش سوریه گفتند سالها طول می کشد تا آموزش موشک اسکاد بی را یاد بگیریم. اما این سیزده نفر در عرض چند ماه آموزش های لازم را دیدند و هر کدام در چندین زمینه مختلف تخصص های لازم را فرا گرفتند.

سرلشکر صفوی درباره سفر مسئولان سپاه به لیبی برای دستیابی به موشک های مورد نیاز گفت: موفق شدیم 20 فروند موشک از رهبر وقت لیبی بگیریم و زمانی که موشک ها را به ایران آوردیم، فرمانده کل قوا گفت: رئیس جمهور آن زمان بود، به ما گفت. 2 عدد از این راکت ها را نگه دارید و با بازکردن قطعات آنها شروع به مهندسی معکوس کنید. بنیانگذار قدرت موشکی ایران، ابتدا در وزارت سپاه و سپس در وزارت دفاع. حالا اگر ما یک قدرت موشکی بالستیک در دنیا باشیم، از هیچ کشوری کمک نمی‌گیریم و حتی در حریم هوایی آمریکا سوخت موشک تولید می‌کنیم. سپاه و وزارت دفاع.

دستیار فرمانده و مستشار در سخنانی درباره قدرت پهپاد کشورمان خاطرنشان کرد: اگر ما قدرت پهپاد هستیم، دنیا و مردم آمریکا به آن پی برده اند. شروع این قدرت ما تولید پهپاد در سال 65 در عملیات کربلای 5 بود. ما اکنون یک نیروگاه پهپاد هستیم و نیروی هوافضای سپاه و وزارت دفاع ما تولیدکننده و صادرکننده پهپاد هستند و چندین کشور علاقه مند به خرید این پهپادها هستند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان ویژگی های شهدا گفت: شهید حسن باقری حدود 30 سال داشت که به شهادت رسید اما همان تفکر و تفکر و دانش نظامی را داشت که یک جوان 50 تا 60 ساله داشت. سرباز عمومی شهید قاسم سلیمانی هم دانش نظامی داشت و هم دیپلماسی سیاسی در جبهه و میدان جنگ. موفقیت او به دلیل قوت عقلانیت و قدرت او و همچنین انساندوستی و زمینی بودن او بود.

سرلشکر صفوی گفت: قلب شهیدان حسن باقری، حسن تهرانی مقدم و قاسم سلیمانی مانند برگ گل نازک بود و اشک هر سه را دیدم. دل شهید طهرانی مقدم همیشه سرشار از ارادت به حضرت زهرا (س) بود و سخنرانی خود را همیشه با الله صلی الله علیه و آله و سلم و ابیها شروع می کرد و همیشه عاشق حضرت فاطمه زهرا بود.

وی راز عملیات ما را فاطمه زهرا فتح فاو دانست و ادامه داد: وقتی به دفتر آیت الله بهاءالدینی رسیدم گفتند اگر حضرت فاطمه زهرا(س) به کمک شما بیایند پدر، شوهر، فرزندان و حتی فرزندانشان را نجات خواهند داد. خداوند به شما کمک خواهد کرد. زیرا رضایت فاطمه، رضایت خداست و غضب فاطمه، خشم خداست.

دستیار فرمانده و مستشار درباره شهدا و درجات آنها تاکید کرد: شهدا به حدی می رسند که وقتی خداوند آنها را انتخاب می کند ثواب آن را در حفظ یاد و نام آنها در دل مردم می گذارد. شهدا زنده اند و نظاره گر هستند، همچنان که امام زمان زنده است و به حال و روز ما، آن گونه که بودیم و هستیم، آگاه است.

سرلشکر صفوی خطاب به دشمنان تصریح کرد: دشمنان ما بدانند که ملت ایران ملت قدرتمندی است و پایه های انقلاب ما بسیار مستحکم است. ملت ما از این بادها نمی لرزد و آنچه می لرزد جبهه باطل است.

دستیار و مشاور فرمانده کل قوا به دشمنان: آمریکایی ها و متحدانشان، انگلیس خبیث، صهیونیست های کودک کش و برخی از این کشورهای نگون بخت جنوب خلیج فارس هشدار داد. آنها باید بدانند که اگر تلویزیون آنها ایران را ناامن می کند، باید بین امنیت خود و رسانه یکی را انتخاب کنند. اگر دخالت کنند حتما تاوان آن را خواهند داد.

وی افزود: هم خودشان را می شناسند و هم ما را. شما تاریخ سیاهی دارید، از کمک به رژیم بعثی صدام در عراق که دستانتان به خون شهدای دفاع مقدس آغشته است، تا تأسیس داعش و شبکه های شما، همانطور که در قیام های اخیر شاهد بودیم. شما کشورهای ضعیفی هستید، آمریکایی ها از شاه ایران حمایت نکردند و نتوانستند از شاه ایران محافظت کنند. آمریکایی ها از شما حمایت نخواهند کرد، آنها هم نتوانستند از صدام محافظت کنند.

سرلشکر صفوی در پایان خاطرنشان کرد: ما انقلاب و دولت مقتدر داریم و ملت ما ملتی هوشمند و با صبر و مقاومت است و من با تلاش و کوشش بر همه مشکلات فائق خواهم آمد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا