عمومیکسب و کار ایرانی برتر

مزایای باشگاه مشتریان چیست؟

امروزه رقابت گسترده­ای در میان کسب و کارها بوجود آمده است. به همین دلیل مدیران شرکت­­ها و فروشگاه­ها در تلاش هستند تا از راه­های گوناگون برای توسعه کسب و کار و جذب مشتریان بیشتر استفاده نمایند تا از رقبای خود پیشی بگیرند. یکی از این روش­ها راه اندازی باشگاه مشتریان می­باشد. می­دانیم که باشگاه مشتریان پل ارتباطی میان مشتریان و شرکت یا فروشگاه می­باشد و مشتریان می­توانند با عضویت در باشگاه مشتریان از خدمات و امتیازات در نظر گرفته شده در باشگاه بهره مند گردند.

خدمات و پیشنهاداتی که در باشگاه مشتریان ارائه می­شود ممکن است برای مشتریان عادی فروشگاه قابل استفاده نباشد و اینجاست که مشتریان فروشگاه احساس می­کنند که جایگاه ویژه­ای نسبت به سایر مشتریان فروشگاه دارند و حس ارزشمندی خواهند نمود. به همین دلیل مدیران کسب و کارهای مختلف به این نتیجه رسیده­اند که بهتر است روی مشتریان وفادار خود سرمایه گذاری کنند تا سود شرکت افزایش یابد.

حال در این مقاله قصد داریم مزایای باشگاه مشتریان را شرح دهیم. مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان عبارتند از:

  • عضویت مشتریان در باشگاه مشتریان باعث می­شود تا شرکت بتواند اطلاعات بیشتری درباره مشتریان خود جمع آوری کند. اطلاعات تماس و آدرس ایمیل باعث می­شود تا راه­های ارتباطی بیشتری برای برقراری تماس مستقیم با مشتری فراهم شود. همچنین در باشگاه مشتریان اگر برای ثبت هر خرید امتیازی به مشتری تعلق بگیرد باعث می­شود تا اطلاعات خرید مشتریان و عادات خرید آنها بدست بیاید، و همین موضوع باعث می­شود تا مدیر باشگاه مشتریان بتواند مشتریان را بر اساس علایق و نیازهایشان دسته بندی کند و پیشنهادات و خدمات مورد علاقه آنها را بصورت پیامک یا پیشنهادات ویژه به اطلاع مشتری برساند و مشتری را خرید دوباره از فروشگاه تشویق کند.

  • شناخت مشتریان و اطلاع از عادت­های خرید آنها موجب می­شود تا شرکت بداند که روی کدام مشتری باید سرمایه گذاری نماید. این یک قانون اثبات شده است که خرید و فعالیت تنها 20 درصد از مشتریان وفادار، 80 درصد سود شرکت را تامین می­کند. پس باید هدف مند روی مشتری سرمایه گذاری نمود و نباید روی مشتریانی که فعالیتی در باشگاه ندارند و خریدی انجام نمی­دهند، سرمایه گذاری کرد.
  • در باشگاه مشتریان این امکان وجود دارد که فعالیت مشتریان وفادار بررسی شود و برای هر خرید و فعالیت مشتری از فروشگاه امتیاز و پاداش در نظر گرفته شود. به این صورت مشتری احساس ارزشمندی خواهد کرد و برای خرید بیشتر از فروشگاه و حضور در باشگاه مشتریان انگیزه بیشتری خواهد داشت. فروشگاه باید به وعده­ های خود عمل کند تا مشتری به باشگاه و عملکرد آن اعتماد کند.
  • راه اندازی باشگاه مشتریان باعث می­شود تا برند کسب و کار شما در میان رقبایتان بیشتر شناخته شود. راه اندازی باشگاه مشتریان و عملکرد خوب باشگاه در ارتباط با مشتری بیشتر از تبلیغات گسترده محصولات می­تواند برای فروشگاه و شرکت سود آوری داشته باشد. امروزه ارائه خدمات اینترنتی در بین مشتریان طرفداران بیشتری دارد. خدمات اینترنتی مانند خرید اینترنتی یا انجام تراکنش­های اینترنتی موجب آسایش حال مشتریان می­شود و قطعا مشتریان از این خدمات استقبال خواهند کرد.

  • نام و نشان باشگاه مشتریان باعث می­شود تا کسب و کار در ذهن مشتریان نقش ببندد. در ایام مختلف و به مناسبت­های مختلف به مشتری پیام بدهید و به بهانه­ های مختلف تخفیف­های ویژه­ای برای مشتریان وفادار خود در نظر بگیرید. در روز تولد مشتری، پیام تولد برای او بفرستید و امتیاز یا پاداش ارزشمندی به او بدهید. این کارها باعث می­شود تا نام شما در ذهن مشتری به عنوان یک باشگاه یا کسب و کار مشتری مدار ثبت شود.
  • بزرگترین مزیت راه اندازی باشگاه مشتریان نرم افزاران افزایش مشتریان و افزایش میزان فروش محصولات و خدمات می­باشد که موجب رشد و توسعه شرکت و فروشگاه خواهد شد. برای تبلیغ برند کسب و کار خود، از مشتریان وفادار خود استفاده کنید. از مشتریان وفادار خود بخواهید تا برند شما را به دیگران معرفی کنند و در ازای معرفی برند یا محصول شرکت خود به یک فرد جدید، به مشتری وفادار خود امتیاز بدهید و برای پاداش دادن به مشتریان خود سقفی تعیین کنید تا مشتریان تشویق شوند که بیشتری برای معرفی برند و دریافت امتیاز تلاش کنند. به این ترتیب شما بدون پرداخت هیچ هزینه­ای، برند خود را به افراد بسیار زیادی معرفی نموده­اید و مشتریان بیشتری پیدا کرده­اید. حال باید برای حفظ مشتریان و ایجاد حس وفاداری در مشتریان جدید برنامه ریزی کنید.

جهت مشاوره رایگان میتوانید با شرکت نرم افزاران به ادرس اینترنتی زیر مراجعه نمایید (https://narmafzaran.com)

دکمه بازگشت به بالا