سلامت و دانشکسب و کار ایرانی برتر

بهترین دمنوش برای لاغری سریع

آیا برای لاغری شکم و پهلو واقعاً دمنوشی خاص وجود دارد؟! فکر می‌کنید نخستین حقیقتی که بعد از مطالعه‌ی چندین و چند منبع معتبر در مورد موضوع دمنوش گیاهی برای لاغری شکم و پهلو متوجه آن خواهید شد چیست؟ این حقیقت است که نباید گمان کنید فقط با نوشیدن یک دمنوش و بدون توجه به سبک زندگی و برنامه‌ی غذایی خود می‌توان چربی شکم و پهلو را آب کرد.اگر قرار باشد یک برنامه‌ی غذایی ناسالم و بی‌تحرک را دنبال کنید نتیجه‌ی مطلوبی از هیچ دمنوش یا هیچ قرص چربی سوز نخواهید گرفت.پس ادامه‌ی مقاله را با این تفکر بخوانید که برنامه یا حداقل، خط قرمزهایی برای سبک زندگی خود تعیین کنید و در کنار آن از فواید دمنوش‌ها برای لاغری شکم و پهلو نیز به بهترین نحو بهره ببرید.

دمنوش مفرح چیست ؟ مجموعه دکتر بیز برای اولین بار در کشور مفتخر به دریافت پروانه‌ی ساخت دمنوش مفرح توسط شرکت آریانا فارمد پاسارگاد با مجوز رسمی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گردید.

طرز تهیه چای اولانگ

۱. برای هر فنجان چای، از یک قاشق غذاخوری چای اولانگ خشک استفاده کنید؛

۲. برای درست کردن این چای باید از آب داغ استفاده کنید؛ نه آب جوش. یعنی دمای آب ۸۵ درجه باشد. می‌توانید آب را جوش بیاورید و ۲ دقیقه اجازه دهید که خنک شود؛

۳. بعد از خنک شدن آب، چای را اضافه کنید. برای دم کشیدن چای اولانگ سبز ۲ تا ۳ دقیقه و برای چای سیاه اولانگ، ۳ تا ۵ دقیقه کافی است. هر چقدر این زمان طولانی‌تر شود، چای تلخ می‌شود؛

۴. قبل از سرو برگ‌های چای را خارج کنید؛

۵. برای شیرین کردن چای می‌توانید از عسل استفاده کنید.

۵. چای سیاه

چای سیاه نسبت به انواع دیگر مانند چای سبز، سفید یا اولانگ بیشتر اکسید شده است. اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است و زمانی اتفاق می‌افتد که برگ‌های چای در معرض هوا قرار می‌گیرند و در نتیجه قهوه‌ای می‌شوند که باعث رنگ تیره‌ی مشخصه‌ی چای سیاه می‌شود.

چندین مطالعه نشان داده است که چای سیاه می‌تواند در کنترل وزن موثر باشد. یک تحقیق در سال ۲۰۱۴ روی ۱۱۱ نفر نشان داد که نوشیدن ۳ فنجان چای سیاه پودر شده در روز به مدت ۳ ماه به طور قابل توجهی کاهش وزن و کاهش دور کمر را در مقایسه با نوشیدن یک نوشیدنی کافئین‌دار دیگر، افزایش می‌دهد.

تاثیر چای سیاه در لاغری شکم و پهلو ممکن است به دلیل وجود پلی‌فنول‌ها و فلاون‌ها باشد که نوعی رنگدانه گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی هستند. این ترکیبات با کاهش جذب کالری، بهبود متابولیسم چربی و کاهش استرس اکسیداتیو باعث کاهش وزن می‌شوند. ترکیبات دمنوش بانوان شامل گیاه رازیانه است که باعث تحریک قاعدگی و تعادل هورمون ها می شود

عوارض چای سیاه

  • اضطراب و مشکلات خواب به دلیل مصرف زیاد کافئین
  • تند شدن تنفس
  • سردرد
  • افزایش ادرار

بیشتر عوارض چای سیاه ناشی از مصرف زیاد از حد و به خاطر کافئین است.

فواید چای سیاه

  • بهبود سلامت قلب
  • کاهش خطر سکته‌ی مغزی
  • بهبود تمرکز
  • کاهش سطح قند خون
  • کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها

طرز تهیه چای سیاه

۱. برای هر فنجان نوشیدنی، به یک قاشق چایخوری چای خشک نیاز دارید؛

۲. آب را بجوشانید. مقدار مناسب از چای را داخل قوری بریزید و روی آن آب جوش بریزید؛

۳. اجازه دهید که چای برای مدت ۳ تا ۵ دقیقه دم بکشد. لازم نیست این مدت روی حرارت باشد ولی می‌توانید روی حرارت غیرمستقیم مثلا روی کتری بگذارید؛

۴. هر چقدر این مدت طولانی‌تر شود، چای شما غلیظ‌تر و تلخ‌تر می‌شود؛

۵. چای را همراه با طعم‌دهنده‌ی مورد علاقه‌ی خود مثلا عسل یا لیمو بنوشید؛

نکته 2: اگر در حال اجرای رژیم لیمومی هستید، باید طبق برنامه‌تان عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. متخصصان لیمومی تمام مدمنوش لاغری خانگی سریع یکی از مواد غذایی پرطرفدار در دنیای کاهش وزن و لاغری است که به راحتی می‌توان تهیه کرد و از آن لذت برد. بیشتر مرد تصور می‌کنند دمنوش‌ها چون گیاهی هستند، ضرری ندارند و به هر اندازه که بخواهند می‌توانند از آنها بنوشند اما این‌طور نیست! گیاهان چربی سوز را باید زیر نظر متخصص یا کارشناس تغذیه، به اندازه مصرف کنید تا دچار عوارض جانبی برخی از این گیاهان دارویی نشوید.

نکته دیگر آنکه حتی مصرف بهترین دمنوش لاغری خانگی، اگر با تحرک روزانه و برنامه غذایی استاندارد همراه نباشد، نمی‌تواند کارساز باشد. در ادامه با مجله سلامتی دکتر کرمانی همراه باشید تا با چند دمنوش برای و پهلو آشنا شوید:

انواع دمنوش لاغری خانگی سریع کدامند؟

در ادامه با مهمترین دمنوش های لاغری آشنا می‌شوید که به راحتی می‌توانید در خانه تهیه کنید. البته توجه داشته باشید حتما زیر نظر پزشک، متخصص یا مشاور تغذیه از گیاهان چربی سوز استفاده کنید تا دچار عوارض آنها نشوید:

دمنوش لاغری زنجبیل

زنجبیل به دلیل داشتن طعم و طبعی گرم، سوخت و ساز بدن را تا حدودی افزایش می‌دهد. زمانی که اشتهایتان زیاد است، زنجبیل تازه را به صورت معکب‌های کوچک خرد و خشک کرده و آن را به غذاها و چای خود اضافه کنید.

دمنوش قهوه سبز

قهوه خام تفت داده نشده، کافئین و کلروژنیک بالایی دارد. کافئین، سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و کلروژنیک به عنوان آنتی‌اکسیدان به کاهش فشارخون و کاهش وزن کمک می‌کند.

قهوه سبز کارایی رژیم غذایی، ورزش و در نتیجه میزان کاهش وزن را تا حدودی افزایش می‌دهد. برای تهیه آن پودر قهوه سبز را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و ۷ دقیقه زمان بدهید تا آماده شود.
اگر فرصت مطالعه مقاله را ندارید، می‌توانید به فایل صوتی آن گوش دهید:

دمنوش چای ماچا

چای ماچا نوعی چای سبز است که در مقایسه با انواع چای سبز ارزش غذایی بالاتری دارد. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که یک لیوان از این چای حداقل معادل ۱۰ لیوان چای سبز معمولی ارزش غذایی دارد.

چای ماچا می‌تواند تا حدودی سوخت و ساز بدن را افزایش دهد اما یک راه حل جادویی برای کاهش وزن نیست.

دمنوش لاغری نعناع

مصرف نعناع سبب می‌شود حرارت معده افزایش پیدا کند و قدرت هضم آن بالا برود. مقدار مشخصی برای مصرف نعناع در روز وجود ندارد، اما افرادی که حساسیت دارند باید در استفاده از این گیاه مراقب باشند و آن را همراه با غذا مصرف کنند. استفاده از نعناع عوارض جانبی و تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن نیز ندارد.

اگر می‌خواهید بدانید با توجه به قد خود اضافه وزن دارید یا نه، باکس‌های زیر را پر کنید:

با وارد کردن مشخصات دقیق خودت میتونی برای دریافت رژیم غذایی اقدام کنی

دمنوش لاغری رویبوس

رویبوس به چای قرمز معروف است. این چای آنتی‌اکسیدان بالایی دارد که بدن را از تخریب رادیکال‌های آزاد نجات می‌دهد و نسبت به چای سیاه و سبز مزایای بیشتری دارد.

افرادی که عادت دارند بعد از غذا چای بنوشند، می‌توانند از این دمنوش استفاده کنند، زیرا از جذب آهن توسط بدن جلوگیری نمی‌کند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که ریبوس تا ۲۲ درصد مانع از شکل گیری بافت‌های چربی می‌شود، اما به تنهایی نمی‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

دمنوش لاغری رویبوس آنتی‌اکسیدان بالایی دارد و نسبت به چای سیاه و سبز مزایای بیشتری دارد.

دمنوش لاغری گل محمدی

در طول رژیم، بدن آب زیادی از دست می‌دهد. مواد موجود در گل محمدی کمک می‌کند کلیه‌ها مقدار بیشتری سدیم را از بدن خارج و آن را سم‌زدایی کند. علاوه بر این بدن را نیز هیدراته نگه می‌دارد؛ یعنی مانع دست دادن آب بدن می‌شوند.

دمنوش لاغری قاصدک و نعناع

رازیانه دکتر بیز به حفظ سلامت کبد کمک می‌کند. کبد مسئول سم زدایی بدن است بنابراین نقش موثری در سوخت و ساز آن دارد. سلول‌های موجود در کبد چربی‌ها را می‌شکنند و به انرژیِ قابل استفاده تبدیل می‌کنند.

در نتیجه سوخت و ساز بدن را بالا می‌رود و اشتها تنظیم می‌شود. دمنوش قاصدک و نعناع به هضم و جذب مواد مغذی کمک می‌کند و دمنوشی قدرتمندی برای محافظت از کبد است.

دمنوش لاغری بابونه

استرس و اضطراب از عوامل بی‌خوابی هستند. از طرفی خواب نامنظم سبب افزایش وزن می‌شود. این دمنوش، آنتی‌اکسیدان بالایی دارد که به دفع چربی‌ها و بافت‌های مرده کمک می‌کند.

از همه مهم‌تر اینکه یک آرامش بخش قوی است و موجب جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا می‌شود. این موضوع به خودی خود در کنترل اشتها بسیار موثر است. به همین دلیل اگر در کنار یک رژیم غذایی استاندارد مصرف شود، یک دمنوش برای لاغری شکم و پهلو خواهد بود.

دمنوش لاغری بابونه به دفع چربی‌ها و بافت‌های مرده کمک می‌کند.

 دمنوش مریم گلی

مریم گلی طبعی گرم و خشک دارد. این گیاه را به عنوان یک آرام بخش قوی و دمنوش لاغری شکم می‌‌توان شناخت. برگ‌های مریم گلی برای سوء‌هاضمه، نفخ معده و درد شکم بسیار مفید است.

این دمنوش سرشار از آنتی اکسیدان است که بدن را پاکسازی می‌کند. همچنین سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش می‌دهد. هرچند در فواید این گیاه شکی نیست، اما تاثیر چندانی بر روی لاغری ندارد.

دکمه بازگشت به بالا