عمومیکسب و کار ایرانی برتر

طرز تهیه دمنوش لاغری قهوه و لیمو

در حال حاضر که اغلب افراد تحرک زیادی ندارند، غالبا دچار اضافه وزن و چاقی شده اند. از این رو، هر کسی به دنبال روش مطمئنی است تا بتواند به کاهش وزن دست پیدا کند. در این شرایط، خیلی از افراد از رژیم های غذایی سختی استفاده می کنند و یا به باشگاه بروند. ممکن است خیلی از افراد حوصله ای برای انجام این کارها نداشته باشند و بخواهند از روش های آسانی برای لاغری کمک بگیرند. در خانه، یکی از آسان ترین روش هایی است که به شما کمک می کند تا با استفاده از مواد ساده، به کاهش وزن دست پیدا کنید.

به طور کلی، رژیم غذایی می تواند تاثیر خیلی زیادی روی لاغری شما داشته باشد و اگر غذاهایی مصرف کنید که موجب لاغری می شوند، این روند با سرعت بیشتری طی خواهد شد. برخی مواد غذایی مانند لیمو و قهوه، دارای خاصیت چربی سوزی هستند و به شما این امکان را می دهند که به تناسب اندام برسید.

با این حال، باید بدانید که این امر فقط تا زمانی امکان پذیر است که شما نحوه استفاده از معجون لاغری با قهوه و لیمو را بلد باشید و بتوانید به میزان مورد نیاز آنها را با یکدیگر ترکیب کنید.

از طرف دیگر، باید بدانید که استفاده بیش از اندازه هر چیزی می تواند باعث بروز مشکلاتی شود و به همین دلیل هم به هیچ عنوان نباید در مصرف قهوه و لیمو، افراط کنید. در این مقاله از لندسپا، اطلاعات کاملی درباره روش لاغری با قهوه و لیمو در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس اگر شما هم به دنبال کاهش وزن با استفاده از روش های ساده هستید، خواندن این مقاله تا پایان را از دست ندهید.

عده ای از افراد برای کاهش وزن از استفاده می‌کنند

خواص لیمو برای کاهش وزن

قبل از این که درباره تاثیر فوق العاده لاغری با قهوه و لیمو صحبت کنیم، بد نیست که در ابتدا خواص هر یک از این مواد غذایی را به صورت مجزا بدانید. از گذشته تاکنون، لیمو به عنوان یکی از بهترین مواد برای کاهش وزن در نظر گرفته می شده است. زیرا لیمو به خاطر داشتن خواص بسیار زیاد مانند ویتامین C، موجب می شود که چربی جمع شده در بدن تا حد خیلی زیادی از بین بروند و به طور کلی، موجب از بین رفتن چربی های جمع شده می گردد.

با توجه به این مسئله، خیلی از پزشکان تغذیه می گویند که ترکیب لیمو با مواد غذایی دیگر، می تواند تاثیر بسیار زیادی برای کاهش وزن داشته باشد. خوب است بدانید که بیشتر از 88 گرم ویتامین c در هر 100 گرم لیمو وجود دارد و ویتامین C هم به خاطر داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، یک گزینه مناسب برای چربی سوزی در نظر گرفته می شود.

البته علاوه بر کاهش وزن، لیمو برای بخش های دیگر بدن هم موثر است. به عنوان مثال، خیلی از افراد می گویند که هر موقع دچار افزایش فشار خون شدید، فقط کافی است که یک لیمو مصرف کنید تا فشار خون شما تا حد خیلی زیادی کنترل شود. البته کاملا طبیعی است که اگر در مصرف آن افراط کنید، فشار خونتان پایین می آید و این امر هم می تواند باعث بروز مشکلاتی شود.

بالا بودن قیمت  پودر قهوه فوری سوپریم دکتر بیز برای لاغری10 به دلیل استفاده از پودر قارچ گانودرما در این قهوه می باشد

مقاله پیشنهادی:بهترین چیست و چگونه است؟

خواص قهوه برای کاهش وزن

از طرف دیگر، بهتر است قبل از این که ترکیب لاغری با قهوه و لیمو را برای شما توضیح دهیم، بدانید که چرا قهوه می تواند موجب کاهش وزن شود؟ این مسئله دلایل متفاوتی دارد و اگر بخواهیم به صورت مختصر آن را توضیح دهیم، باید بگوییم که به طور کلی، قهوه به خاطر داشتن کافئین، می تواند موجب کاهش وزن شود. البته فراموش نکنید که این مسئله تا زمانی است که شما قهوه را بدون شکر و مواد شیرین کننده مصرف کنید تا بتوانید به کاهش وزن برسید.

قهوه هم مانند لیمو، به میزان کافی موجب کاهش وزن می شود و مصرف بیش از اندازه آن می تواند باعث بروز مشکلاتی در بدن شود. علاوه بر لاغری و کاهش وزن، قهوه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی و یا حتی بهبود زخم های معمولی نیز تاثیر خیلی خوبی دارد.

همچنین اگر قهوه را به میزان کافی مصرف کنید، می توانید تا حد خیلی زیادی از کبد خود محافظت کنید و مطمئن شوید که احتمال ابتلا به بیماری های کبدی برای شما پایین می آید. پس اگر به دنبال یک ترکیب لاغر کننده هستید، ما استفاده از معجون لاغری با قهوه و لیمو را به شما پیشنهاد می کنیم.

فواید قهوه و لیمو برای لاغری

بر اساس مواردی که پیش از این گفتیم، به احتمال خیلی زیاد متوجه شدید که قهوه با لیمو برای لاغری تاثیر خیلی خوبی دارند. اگر این دو ماده غذایی را با یکدیگر ترکیب کنید، می توانید معجونی معجزه آسا برای کاهش وزن بسازید. همچنین در ادامه، برخی از مهم ترین مزایای لاغری با قهوه و لیمو را به صورت مختصر برای شما توضیح می دهیم تا بدانید که این ترکیب چگونه به کاهش وزن کمک می کند.

بیشتر شدن چربی سوزی

اولین دلیلی که قهوه و لیمو می توانند به کاهش وزن کمک کنند، این است که موجب بیشتر شدن روند چربی سوزی در بدن می شوند. دلیل این موضوع هم این است که همان طور که می دانید، در قهوه مقدار خیلی زیادی کافئین وجود دارد و این کافئین موجب می شود که سوخت و ساز بدن تا حد خیلی زیادی افزایش پیدا کند و در نتیجه، بافت های چربی تحریک می شوند و احتمال چربی سوزی در بدن افزایش پیدا می کند.

بر اساس آمار و اطلاعات کنونی، متوجه شده ایم که فقط یک فنجان قهوه می تواند میزان چربی سوزی بدن شما را تا 10 درصد افزایش دهد. حالا فرض کنید که لیمو با خاصیت هضم کردن غذا با سرعت بالاتر، با قهوه ترکیب شود. لیمو خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و در کنار قهوه، کمک خیلی زیادی به چربی سوزی بدن شما می کند.

مصرف نیز تأثیر بسیار زیادی دارد و همچنین از کالری خیلی کمی برخوردار است.

֎شادابی پوست

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در کنار همه ماسک های پوستی که به احتمال زیاد مصرف می کنید و یا قصد خرید آنها را دارید، ترکیب قهوه و لیمو نیز می تواند گزینه کاملا مناسبی برای شادابی پوست شما باشد. پس اگر به دنبال یک روش لاغری با قهوه فوری و لیمو هستید، باید بگوییم که با مصرف این ترکیب، می توانید علاوه بر لاغری، پوستی شاداب و جوان نیز داشته باشید. زیرا پیش از این گفتیم که لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است و ترکیب آن با قهوه، موجب می شود که نشانه های پیری زودرس در چهره شما پدیدار نشوند.

֎بهبود سردرد میگرنی

فایده دیگری که روش لاغری با قهوه و لیمو برای شما به ارمغان می آورد، بهبود میگرن است. اگر شما هم دچار سردردهای میگرنی هستید، ما مصرف مداوم ترکیب قهوه و لیمو را به شما پیشنهاد می کنیم. فقط کافی است که هر روز یک فنجان قهوه و مقداری لیمو را مصرف کنید تا متوجه تاثیر فوق العاده آن شوید.

قهوه موجب می شود تا رگ های عروقی شما منقبض شوند و در نتیجه، سردردهای میگرنی تا حد خیلی زیادی درمان شوند. از طرف دیگر، لیمو هم موجب می شود که دردهای عضلانی و استخوانی شما تسکین یابند و به طور کلی، ترکیب این دو ماده غذایی می تواند معجون معجزه آسایی برای شما بسازد.

جدول ارزش غذایی برای نشان دادن کالری دمنوش قهوه با لیمو

اگر شما هم به دنبال روشی برای لاغری با قهوه و لیمو می گردید، بهتر است در ابتدا ارزش غذایی و میزان کالری هر یک از این مواد را به صورت مجزا بدانید. در این بخش، جدولی آماده کرده ایم که در آن می توانید میزان کالری و ارزش غذایی هر یک از این مواد غذایی را به صورت مجزا مشاهده کنید تا بدانید که روش لاغری با قهوه و لیمو چگونه انجام می پذیرد و تا چه حد موجب چربی سوزی می شود.

مواد موجود یک فنجان قهوه یک عدد لیموترش
کالری 5.4 29
کربوهیدرات 1 9.3
فیبر 0 2.8
پروتئین 0.1 1.1
قند 0 2.5
چربی 0.1 0.3
سدیم 8.4 0

بر اساس جدول بالا، متوجه می شوید که قهوه و لیمو ترش، چه میزان کالری، کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، قند، چربی و سدیم دارند. بدین ترتیب، می توانید با مشورت با پزشک تغذیه، ترکیب لاغری سریع با قهوه و لیمو را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

در این مقاله درباره دم نوش های موثر برای صحبت کرده ایم

روش لاغری با قهوه و لیمو

اگرچه لاغری با قهوه و لیمو امکان پذیر است، اما باید بدانید که نحوه درست استفاده از این ترکیب چگونه است؟ اگر به درستی نتوانید از این ترکیب استفاده کنید، شاید به نتیجه دلخواه خود برای کاهش وزن دست پیدا نکنید.

برای تهیه این ترکیب، فقط به یک عدد لیمو ترش و یک فنجان قهوه دم کشیده نیاز دارید. از آنجا که شما به دنبال کاهش وزن هستید، پیشنهاد می کنیم که از شیرین کننده ای برای طعم دار کردن دمنوش خود استفاده نکنید. در ابتدا، یک فنجان قهوه تهیه کرده و سپس لیمو را به دو نیم قسمت کنید. فقط کافی است که مقدار کافی آب همان یک عدد لیمو ترش را درون فنجان قهوه بچکانید و آن را بهم بزنید. به همین راحتی، می توانید در سریع ترین زمان ممکن، به لاغری سریع با قهوه و لیمو برسید.

چه زمانی قهوه و لیمو برای کاهش وزن را مصرف کنیم؟

یکی از مهمترین سوالاتی که خیلی از افراد موقع استفاده از این روش لاغری با لیمو و قهوه می پرسند، این است که چه زمانی باید این ترکیب را مصرف کنیم؟ پاسخ این سوال، تا حد خیلی زیادی به این مسئله بستگی دارد که شما فعالیت های روزمره خود را چه زمانی انجام بدهید. به عنوان مثال، اگر خیلی ورزش نمی کنید و تحرک ندارید، بهتر است که دمنوش لیمو و قهوه را بعد از وعده غذایی اصلی خود مصرف کنید. این بدان معنی است که بعد از تهیه معجون لاغری با قهوه و لیمو به میزان کافی، آن را بعد از ناهار یا شام مصرف نمایید.

مقاله پیشنهادی : حرکات چیست

نکته بسیار مهمی که برای استفاده از ترکیب لیمو و قهوه برای لاغری باید بدانید، این است که علاوه به خاطر داشتن کافئین، می تواند در کیفیت خواب شما تاثیر بگذارد. به همین دلیل هم بهتر است بعد از شام آن را مصرف نکنید و بعد از ناهار، گزینه مناسب تری است.

از طرف دیگر، اگر بدنتان تحرک دارد و یا ورزش های هوازی انجام می دهید، پیشنهاد می کنیم که قبل از ورزش، این ترکیب را میل کنید. در این شرایط، نوشیدن این ترکیب لاغری با قهوه و لیمو باعث می شود که سوخت و ساز بدن شما افزایش پیدا کند و موقع ورزش کردن، کالری بیشتری بسوزانید. فراموش نکنید که به هیچ عنوان ترکیب لیمو و قهوه را به صورت ناشتا و قبل از صبحانه مصرف نکنید و بهترین زمان استفاده از آن، اواسط روز و قبل از انجام فعالیت های سنگین بدنی است.

لاغری با قهوه و لیمو ترش موثرتر است یا لیمو معمولی؟

لیمو معمولی در مقایسه با لیمو ترش، کربوهیدرات بیشتری دارد و افزایش یافتن میزان کربوهیدرات، موجب می شود که شما کمی چاق تر هم شوید. از طرف دیگر، لیمو معمولی مانند لیمو ترش، مقدار خیلی زیادی ویتامین C دارد و این امر می تواند در کاهش وزن دخیل باشد. اگر حتی لیمو معمولی را هم با قهوه ترکیب کنید، می توانید به کاهش وزن مورد نیاز خود برسید. البته توجه داشته باشید که بر اساس نظر کارشناسان، مصرف لیمو ترش با قهوه تاثیر خیلی بیشتری روی کاهش وزن دارد.

آیا لاغری با قهوه و آبلیمو هم امکان پذیر است؟

گاهی مواقع، این امکان وجود دارد که شما بخواهید از ترکیب لاغری با قهوه و لیمو استفاده کنید. از طرف دیگر، شاید لیمو ترش تازه در معرض دسترس شما وجود نداشته باشد و بخواهید به کمک آبلیمو، این دمنوش را تهیه کنید. تنها نکته ای که در این زمینه اهمیت بالایی دارد، این است که باید حتما از آبلیمو طبیعی استفاده کنید و تا حد امکان، از مصرف آبلیموهای صنعتی بپرهیزید. در این شرایط، می توانید تا حدودی وزن خود را کم کنید.

میزان درست مصرف دمنوش قهوه با لیمو به طور روزانه

میزان مصرف دمنوش قهوه با لیمو برای لاغری تا حد خیلی زیادی به شرایط بدنی خود شما بستگی دارد. اما به طور کلی، حتما این نکته را مد نظر قرار دهید که مصرف بیش از اندازه این ترکیب می تواند آثار مخربی روی بدن داشته باشد. به همین دلیل هم به هیچ عنوان در مصرف هیچ چیزی افراط نکنید. در شرایط کلی، افرادی که به صورت مداوم قهوه را در رژیم غذایی خود قرار می دهند، می توانند تا 4 فنجان قهوه هم بنوشند. بیشتر شدن این میزان مصرف قهوه، به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

چه افرادی نباید از ترکیب قهوه و لیمو استفاده کنند؟

اگرچه لاغری با قهوه و لیمو نمی تواند برای همه افراد موثر باشد، اما باید بدانید که این ترکیب برای برخی از افراد باعث بروز مشکلاتی می شود. در این بخش، مهم ترین کسانی که امکان استفاده از ترکیب قهوه و لیمو به صورت مداوم را ندارند، نوشته شده اند. اگر شما هم جزو هر یک از این دسته ها هستید، باید حتما قبل از مصرف قهوه با لیمو برای لاغری خود، با پزشک تغذیه مشورت کنید.

  • خانم های باردار یا شیرده
  • افراد مبتلا به بیماری گلوکم
  • اشخاص مبتلا به بیماری های فشار خون
  • افرادی که استرس خیلی زیادی دارند
  • اشخاص مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر یا  IBS

مقاله پیشنهادی:

سخن پایانی

در این مقاله از لنداسپا، اطلاعات کاملی درباره روش های لاغری با قهوه و لیمو در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که متوجه شدید، این ترکیب می تواند کمک خیلی زیادی به چربی سوزی بدن کند و اگر از آن در کنار یک برنامه ورزشی مناسب استفاده کنید، می توانید تا حد خیلی زیادی به تناسب اندام مورد نظر خود برسید. اگر شما هم تجربه استفاده از ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری را داشته اید، می توانید تجربیات خود را دنوشیدنی قهوه و لیمو، چربی سوزی قهار و تقویت کننده سیستم ایمنی

علاوه بر این هر کدام از این مواد خاصیت های درمانی بسیاری دارند بنابراین ترکیب این دو ماده علاوه بر طعم فوق العاده ای که دارد در درمان و پیشگیری بیماری های پوستی، سردرد، میگرن و … موثر است.  بر اساس تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران آلمانی، افزودن لیمو به نوشیدنی قهوه موجب افزایش دو برابری خواص آن می‌شود. قهوه سرشار از کافئین و لیمو حاوی ویتامین C است، بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

بیشتر بدانید :

مزیت های قهوه

  • انرژی زا
  • ضد آلزایمر
  • ارزش غذایی بالا
  • افزایش سوخت و ساز بدن
  • افزایش استقامت بدن
  • پیشگیری از بروز سرطان سینه، کبد، پروستات، روده بزرگ، دستگاه گوارش و آندومتر
  • کاهش بروز آلزایمر و پارکینسون
  • جلوگیری از بروز بیماری های قلبی و کبدی
  • جلوگیری از بروز دیابت نوع 2
  • افزایش طول عمر
  • پیشگیری از افسردگی
  • مضرات قهوه
  • ادرار آور
  • التهاب آور
  • زمینه ساز رشد باکتری
  • تشدید بیماری سینوزیت
  • ایجاد نفخ معده
  • اختلال در روند خواب
  • افزایش فشار خون
  • ایجاد سنگ کلیه
  • ویتامین و آنتی اکسیدان لیمو

لیمو سرشار از آنتی اکسیدان است.در میان مرکبات، پس از پرتقال و نارنگی سومین مقام متعلق به لیمو است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است.
آنتی اکسیدان ها به مولکول هایی گفته می شود که از بدن در مقابل رادیکال های آزاد مراقبت می کند.لیمو به دلیل ویژگی های درمانی که دارد در طی سال های متمادی مورد توجه پزشکان و متخصصان طب سنتی قرار گرفته است.

مزیت های لیمو

  • تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت
  • جلوگیری از بیماری های قلبی
  • افزایش هضم غذا
  • تسکین ناراحتی های دستگاه گوارش
  • تقویت عضلات روده و معده
  • افزایش بینایی
  • تسریع در عمل تنفس
  • آرامش اعصاب
  • تقویت پیاز مو
  • اثر بخشی در درمان روماتیسم و نقرس
  • عوارض مصرف لیموترش
  • تشدید سوزش معده
  • پوسیدگی دندان
  • تحریک کننده میگرن
  • دستور تهیه دمنوش قهوه و لیمو

نوشیدنی قهوه با لیمو حاصل ترکیب یک فنجان قهوه با یک عدد آب لیموست.
شایان ذکر است قبل از افزودن لیمو ترش به قهوه از شیرین کردن آن خودداری کنید.

مواد لازم برای تهیه دمنوش قهوه و لیمو

یک فنجان قهوه اسپرسو
یک چهارم فنجان آب لیموترش
دو تکه یخ
مقداری شیرین کننده
امروزه بسیاری از افراد در پی مشغله‌های روزمره و نداشتن زمان کافی، امکان مراجعه به باشگاه و ورزش کردن را ندارند. همچنین مواردی چون رژیم‌های غذایی ناسالم و کاهش تحرک باعث شده تا طیف عمده‌ای از افراد دچار اضافه وزن شوند.

یکی از راه‌های موثر برای سرعت بخشیدن به لاغری و کاهش وزن در کنار یک دوره اصولی برای اینکه کمبود ورزش و فعالیت های جانبی را پوشش بدهد؛ استفاده از ترکیب‌های لاغرکننده و چربی‌سوز خانگی می‌باشد. یکی از موثرترین ترکیب‌هایی که به کاهش وزن و چربی‌سوزی کمک می‌کند، ترکیب دمنوش قهوه و لیمو می‌باشد. در این مقاله از سایت اندام برتر به کاهش وزن و لاغری با قهوه و لیمو پرداخته و مواردی چون طرز تهیه قهوه و لیمو و فواید مصرف قهوه و لیمو برای لاغری را خدمت شما همراهان گرامی توضیح خواهیم داد. پس اگر به دنبال یک شتاب‌دهنده برای لاغری و چربی‌سوزی هستید، این مقاله را از دست ندهید.

قهوه و لیمو برای لاغری | نکاتی که نمی خواهند بدانید !!!

توجه کنید: مصرف دمنوش قهوه و لیمو صرفا در کنار یک برنامه غذایی اصولی به افزایش سرعت چربی سوزی شما کمک میکند!

قهوه لیمویی چیه؟

قهوه لیمویی یا همان ترکیب قهوه و لیمو، یک نوشیدنی چربی‌سوز بسیار ساده خانگی می‌باشد که مصرف آن می‌تواند به کاهش وزن و لاغری شما سرعت بدهد. قهوه لیمویی به زبان ساده، ترکیب قهوه و لیمو می‌باشد که هر دو این مواد جزو کالری‌ سوز های بسیار قوی می‌باشند. ترکیب این دو ماده غذایی، اثری مرکب ایجاد کرده که به جنگ با چاقی و اضافه وزن می‌رود و باعث لاغری از طریق افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود.

در حال حاضر مغذی ترین نوع قهوه های گانودرما، قهوه گانودرما و جینسینگ دکتر بیز است. همان گونه که از نام این نوشیدنی پیداست، مصرف آن می تواند باعث افزایش انرژی و همچنین افزایش سوخت و ساز در بدن شود که کمترین نتیجه ی آن سرحال تر شدن در صبح زود یا اواسط روز خواهد بود.

چگونه با قهوه و لیمو لاغر شویم؟

همانند سایر روش‌های کاهش وزن، لاغری با قهوه و لیمو نیز نیازمند زمان می‌باشد. البته باید توجه کنید که این نوشیدنی صرفا در کنار یک برنامه غذایی اصولی و استاندارد کاربرد دارد و به تنهایی کمکی به کاهش وزن شما نمی کند! در واقع چند مرتبه نوشیدن قهوه و لیمو باعث لاغری شما نخواهد شد. برای نتیجه‌گیری از ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری باید این نوشیدنی را به صورت روزانه و منظم مصرف نمایید. همچنین اگر مصرف این نوشیدنی فوق‌العاده را با ورزش‌های هوازی ترکیب نمایید، نتیجه بهتر و سریع‌تری را دریافت خواهید کرد.

برای تاثیر بیشتر ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری، سعی کنید تا از قهوه‌های پرکافئین در تهیه این نوشیدنی استفاده نمایید.

مواد اولیه و طرز تهیه ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری

برای تهیه ترکیب قهوه و لیمو می‌توانید از هر نوع قهوه‌ای استفاده کنید. با این‌حال دقت داشته باشید که هرچقدر کافئین قهوه شما بالاتر باشد، تاثیر آن بر روی چربی‌سوزی و لاغری نیز بیشتر خواهد بود. مواد اولیه برای تهیه نوشدنی قهوه و لیمو به شرح زیر می‌باشد:

  • 1 عدد لیمو ترش
  • 1 فنجان قهوه دم کشیده
  • میزان کافی شیرین کننده

طرز تهیه دمنوش قهوه و لیمو: در ابتدا، یک فنجان تهیه کنید. برای تهیه قهوه خود می‌توانید از هر روشی استفاده نمایید. ‎سپس لیمو خود را چهار قسمت کرده و آب نیمی از آن را درون قهوه خود بچکانید. همچنین می‌توانید کمی سلیقه به خرج داده و یک حلقه لیمو را نیز روی لبه فنجان خود قرار دهید. برای شیرین کردن قهوه و لیمو خود نیز می‌توانید کمی شکر و یا شربت شیرین‌کننده را به آن اضافه نمایید.

طرز تهیه شربت شیرین کننده: برای تهیه شربت شیرین‌کننده کافیست تا آب و شکر را به نسبت وزنی 2 به 1 با هم مخلوط کرده و آن را به مدت 30 دقیقه بجوشانید. پس از جوشیدن آب و شکر، مقداری لیمو ترش خورد شده را به آن اضافه کرده و آن را در یخچال قرار دهید تا برای روز های بعدی برای شیرین کردن نوشیدنی قهوه و لیمو خود از آن استفاده نمایید. دقت داشته باشید که درصورت جوشاندن لیمو با ترکیب آب و شکر، شربت تهیه‌شده، کمی طعم تلخی به خود خواهد گرفت.

جدول ارزش غذایی و کالری دمنوش قهوه و لیمو

هر چند قهوه یک نوشیدنی چربی سوز و بدون است اما ترکیب آن با لیمو و کمی شیرین کننده، کالری قابل توجهی به این نوشیدنی اضافه می کند! پس در مصرف آن باید متناسب با وضعیت کالری روزانه خودتان اقدام کنید چرا که استفاده بی رویه از آن می تواند باعث افزایش وزن شما شود. به همین دلیل بد نیست نیم نگاهی به جدول ارزش غذایی و کالری دمنوش قهوه و لیمو بندازید:

مواد مغذی موجود یک فنجان قهوه یک لیمو ترش
کالری 5.4 29
کربوهیدرات 1 9.3
فیبر 0 2.8
پروتئین 0.1 1.1
قند 0 2.5
چربی 0.1 0.3
سدیم 8.4 0

در ترکیب قهوه و لیمویی که برای خودتان آماده می کنید بسته به نسبت استفاده از هر کدام، می توانید مشخص کنید که کالری نهایی دمنوش شما حدودا چقدر خواهد بود و با توجه به برنامه غذایی تان میزان استفاده از آن طی روز را در میان وعده های خود مشخص کنید.

توجه کنید: ترکیب قهوه و لیمو به تنهایی کالری چندانی ندارد اما شیرین کننده ای که در کنار آن استفاده می کنید، دارای کالری زیادی است! پس در مصرف شیرین کننده خود همراه با این نوشیدنی دقت داشته باشید.

بهترین زمان مصرف قهوه و لیمو برای کاهش وزن

بهترین زمان برای مصرف ترکیب لاغری قهوه و لیمو تا حد زیادی به نوع فعالیت‌های روزمره شما بستگی دارد. اگر در طول روز تحرک چندانی ندارید، می‌توانید نوشیدنی قهوه و لیمو را پس از وعده غذایی اصلی خود یعنی نهار و یا شام میل کنید، چراکه این ترکیب باعث هضم بهتر وعده‌های غذایی شما خواهد شد. البته دقت داشته باشید که مصرف نوشیدنی قهوه و لیمو پس از شام به دلیل کافئین بالای قهوه می‌تواند باعث کاهش کیفیت خواب شما شود.

چنانچه جزء افراد فعالی می‌باشید که روزانه بخشی از زمان خود را صرف ورزش‌های هوازی می‌کنند، می‌توانید نوشیدنی قهوه و لیمو را نیم‌ساعت قبل از فعالیت‌های خود بنوشید. نوشیدنی لاغری قهوه و لیمو باعث افزایش متابولیسم بدن شما خواهد شد و مصرف آن پیش از ورزش، باعث افزایش هرچه بیشتر کالری‌سوزی درحین ورزش می‌شود.

اخطار: از مصرف این ترکیب به صورت ناشتا جدا پرهیز کنید.

توصیه: بهترین زمان مصرف این دمنوش در اواسط روز است؛ میان وعده های صبح یا عصر زمان مناسبی هستند.

فواید ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری

نوشیدنی لاغری قهوه با لیمو فواید بسیار زیادی برای لاغری و افزایش سوخت و ساز بدن دارد، به شرط آن‌که این نوشیدنی به طرز صحیح و به اندازه مصرف شود. فواید ترکیب قهوه و لیمو به شرح زیر می‌باشد:

  1. افزایش چربی سوزی و کمک به لاغری

قهوه به دلیل دارا بودن مقدار بالایی از کافئین باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و با تحریک بافت‌های چربی، امکان کالری‌ سوزاندن را بدون فعالیت بدنی اضافه ممکن می‌سازد. در واقع کافئین موجود در یک فنجان قهوه می‌تواند به اندازه 10 درصد، کالری‌سوزی شما را افزایش دهد.

لیمو نیز با بهبود بخشیدن و سرعت دادن به هضم غذا باعث لاغری شما خواهد شد. لیمو دارای مقادیر بالایی از آنتی‌ اکسیدان‌ ها و ویتامین C می‌باشد که جدای از سایر فواید این مواد بر روی سلامتی، باعث چربی‌سوزی خواهد شد؛ مصرف منظم لیمو ترش، بدن شما را هیدراته کرده و از محبوس شدن آب و چربی در شکم و پهلوها جلوگیری می‌نماید.

در آخر نیز ترکیب این دو ماده غذایی بسیار مفید یعنی قهوه و لیمو برای لاغری شما معجزه می‌کند، چراکه ترکیب قهوه و لیمو، باعث دوبرابر شدن چربی‌سوزی شده و باعث بهره‌مندی همزمان از فواید قهوه و لیمو می‌شود.

  1. حفظ سلامتی پوست

قهوه و لیمو، هر دو سرشار از آنتی‌ اکسیدان می‌باشند که این ماده، تاثیر بسیار مثبتی بر روی پیش‌گیری از سرطان و همچنین حفاظت از پوست بدن دارد. همچنین ویتامین C موجود در لیمو ترش، باعث کلاژن‌ سازی در پوست شده و از پیری زودرس پوست و پدیدار شدن چین و چروک جلوگیری می‌نماید.

  1. کاهش سردرد های میگرنی

ترکیب قهوه و لیمو باعث کاهش سردردهای میگرنی می‌شود. ازهمین‌ رو افرادی که دچار سردرد های میگرنی می‌شوند، می‌توانند روزانه یک فنجان قهوه و لیمو مصرف نمایند. قهوه با انقباض رگ‌ های عروقی، سردرهای ناشی از گرفتگی رگ‌ ها را کاهش داده و لیمو نیز باعث تسکین دردهای عضلانی و استخوانی خواهد شد.

خواص قهوه برای کاهش وزن و سلامت بدن

نوشیدن منظم قهوه، تاثیر بسیار مثبتی بر روی کاهش وزن و سلامتی شما دارد. همانطور که پیش‌تر بیان کردیم، نوشیدن قهوه به افزایش متابولیسم کمک کرده و چربی‌ سوزی را بدون انجام فعالیت‌های اضافی، افزایش می‌دهد. با این‌حال، فواید قهوه تنها به لاغری خلاصه نمی‌شود. از خواص قهوه می‌توان موارد زیر را نام برد:

1- افزایش عملکرد مغزی:
قهوه باعث بهبود عملکرد ذهن و حافظه کوتاه‌مدت می‌شود.

2- جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع 2:
مصرف منظم قهوه می‌تواند تا 50 درصد، خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش دهد.

3- کاهش افسردگی:
مصرف قهوه باعث کاهش افسردگی و بهبود خلق‌وخو خواهد شد.

4- افزایش سطح انرژی:
نوشیدن یک فنجان قهوه در شروع روز باعث افزایش سطح انرژی شما و کاهش حس خستگی خواهد شد.

5- پیشگیری از ابتلا به سرطان:
قهوه به واسطه آنتی‌اکسیدان فراوان خود برای پیش‌گیری از سرطان بسیار مفید می‌باشد.

6- بهبود عملکرد فیزیکی بدن:
نوشیدن قهوه پیش از شروع ورزش به افزایش استقامت و بهبود گردش خون شما کمک خواهد کرد.

موارد بالا تنها بخشی از فواید قهوه بر روی سلامتی می‌باشند. با قراردادن چند فنجان قهوه در برنامه روزانه خود می‌توانید از خواص بی‌نظیر این ماده غذایی ارزشمند، بهره‌مند شوید.

خواص لیمو برای کاهش وزن

مرکبات سرشار از ویتامین و مواد مغذی فراوانی می‌باشند که بخشی از یک رژیم غذایی سالم را تشکیل می‌دهند. از میان انواع مرکبات، لیمو یکی از بهترین آن‌ها می‌باشد. لیمو هم به صورت مستقیم قابل مصرف بوده و هم در تهیه انواع نوشیدنی‌های سرد، طبخ غذا و انواع دمنوش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیمو سرشار از ویتامین C می‌باشد و بطور متوسط در هر 100 گرم لیمو، 88 گرم ویتامین C وجود دارد. همانطور که می‌دانید، ویتامین C یکی از برترین آنتی‌اکسیدان‌های محلول در آب می‌باشد که خواص فوق‌العاده‌ای چون بهبود سیستم ایمنی بدن، حفاظت از پوست و لثه‌، افزایش سرعت التیام زخم‌ها و پیش‌گیری از انواع سرطان‌ها را دارا می‌باشد.

لیمو کالری کمی داشته و به دلیل فیبر بالای خود در شست‌وشو روده‌ها بسیار موثر بوده و استفاده روزانه از آن به خصوص پس از وعده‌ های غذایی به هضم غذا کمک قابل توجهی می‌کند.

از خواص لیمو برای سلامتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان کبد چرب
  • پیشگیری از سرطان
  • رفع سوء هاضمه
  • پاکسازی سموم بدن
  • کاهش التهاب
  • بهبود سیستم ایمنی بدن
  • کمک به پوست و مو

تاثیر مصرف ناشتا قهوه با لیمو در لاغری

بدن شما زمان بیدار شدن و در ابتدا روز نیازی به مصرف قهوه ندارد! باید توجه داشته باشید که نوشیدن قهوه با معده خالی می‌تواند تاثیرات سوء زیادی را برای معده شما ایجاد نماید.

نوشیدن قهوه ناشتا باعث تولید اسید بیشتر در معده شده که می‌تواند معده شما را به هم ریخته و به مخاط معده شما آسیب برساند. مصرف بلندمدت قهوه ناشتا سبب سوء هاضمه شده و سندرم روده تحریک‌پذیر را تحریک خواهد کرد. همچنین درصورت تداوم مصرف قهوه بصورت ناشتا، خطر ابتلا به زخم معده در افرادی که معده‌های حساسی دارند، وجود دارد.

بنابراین از مصرف قهوه با معده خالی خودداری کرده و درصورتی‌که تا الان، قهوه را با معده خالی مصرف می‌کردید، این عادت را ترک نمایید.

اخطار: از مصرف قهوه و لیمو به صورت ناشتا پرهیز کنید!

آیا امکان لاغری سریع با قهوه و لیمو وجود دارد؟

همانطور که می‌دانید، چربی‌ سوزی و لاغری نیازمند صرف زمان و ممارست دارد. با اینکه مصرف قهوه و لیمو برای لاغری بسیار موثر می‌باشد، نباید از آن انتظار معجزه داشته باشید. با این‌حال برای شتاب دادن به لاغری با مصرف قهوه و لیمو می‌توانید کمی فعالیت هوازی را در برنامه روزانه خود جای دهید.

همانطور که تا به اینجا متوجه شدید، مصرف قهوه و لیمو باعث چربی‌ سوزی، افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما می‌شود. اگر پس از مصرف این نوشیدنی یک فعالیت هوازی انجام دهید، تاثیر آن بر روی لاغری شما دوچندان خواهد شد. برای فعالیت هوازی لازم نیست تا حتما به باشگاه مراجعه کنید. شما می‌توانید نیم‌ساعت پس از مصرف ترکیب قهوه و لیمو، کمی پیاده‌روی تند داشته باشید. درصورتی‌که همراه با نوشیدن قهوه و لیمو، ورزش کنید، لاغری شما سریع‌تر خواهد شد.

لاغری با قهوه و لیمو ترش موثره یا لیمو معمولی؟

لیمو معمولی کربوهیدرات بالاتری از لیمو ترش داشته و کربوهیدرات باعث چاقی بدن خواهد شد. با این‌حال لیمو معمولی نیز همانند لیمو ترش، مواد مغذی فراوانی چون ویتامین C دارد که به کاهش وزن و لاغری شما کمک خواهد کرد. مصرف لیمو معمولی در شروع روز می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر روی لاغری و حفظ سلامتی شما داشته باشد.

با این‌حال مصرف لیمو معمولی با قهوه متداول نبوده و اگر می‎خواهید رژیم لاغری با قهوه و لیمو را دنبال کنید، باید از لیمو ترش در تهیه قهوه لیمویی خود استفاده کنید.

لاغری با قهوه و آبلیمو هم ممکنه؟

شاید دسترسی به لیمو تازه برای همه میسر نباشد و این سوال برایتان ایجاد شود که آیا می‌توان از آبلیمو به جای خود لیمو استفاده کرد؟

آبلیموهای صنعتی دارای مواد نگهدارنده‌ای چون پتاسیم متابی سولفیت و سدیم متابی سولفیت و رنگ‌های خوراکی می‌باشند. مصرف زیاد سولفیت‌ها می‌تواند باعث التهاب معده شده و واکنش‌های آلرژیک را به همراه داشته باشد. همچنین بسیاری از آبلیموهای صنعتی، فاقد ارزش غذایی لیموی تازه می‌باشند. درنتیجه جهت بهره‌مندی از فواید قهوه و لیمو برای لاغری، لازم است تا از لیمو تازه استفاده کنید.

اگر استفاده از روزانه لیمو تازه برای شما مقدور نیست، می‌توانید از آبلیمو های ارگانیک استفاده کرده و یا خودتان آب لیمو را گرفته و برای مصرف چند هفته خود، ذخیره نمایید.

روزانه چند لیوان دمنوش قهوه با لیمو مصرف کنیم؟

این مورد به خود شما بستگی دارد اما نباید فراموش کنید که زیاده‌روی در مصرف ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری می‌تواند تاثیراتی سوء بر روی سلامتی شما داشته باشد. به طور کل مصرف قهوه تا 4 فنجان در روز برای اغلب بزرگ‌سالان بی‌خطر می‌باشد. البته اگر تا به الان قهوه در رژیم غذایی شما حضور نداشته، بهتر است تا رژیم لاغری با قهوه و لیمو را با نوشیدن روزانه یک فنجان قهوه لیمویی شروع نمایید.

رفته رفته می‌توانید استفاده از نوشیدنی قهوه و لیمو را افزایش دهید اما تحت هیچ عنوان بیش از 4 فنجان قهوه لیمویی در روز مصرف نکنید. همچنین سعی کنید تا مصرف قهوه و لیمو خود را به ساعات پایانی شب نزدیک نکنید تا دچار بی‌خوابی یا کاهش کیفیت خواب نگردید.

موارد منع مصرف ترکیب قهوه و لیمو

قهوه و لیمو در کنار تمامی مزایایی که برای لاغری و سلامتی دارند، برای برخی از افراد می‌تواند ایجاد خطر و مشکلات سلامتی نماید. به طور کل باید به خاطر داشت که مصرف بیش از حد قهوه و لیمو خطرناک بوده و بسته به وضعیت جسمانی افراد، حد مجاز مصرف این نوشیدنی ممکن است تفاوت داشته و یا بطور کامل ممنوع باشد. اگر جزء افراد زیر هستید، لازم است تا در مصرف قهوه و لیمو، دقت فراوانی داشته باشید.

اخطار: در صورتی که منع غذایی یا بیماری خاصی دارید جهت استفاده از دمنوش قهوه لیمو حتما با پزشک خود مشاوره کنید.

1- دوران بارداری و شیردهی

اگر در دوران بارداری و شیردهی قرار دارید، باید نوشیدن ترکیب قهوه و لیمو خود را کنترل کنید. به طور کل مصرف 1 فنجان قهوه برای اغلب زنان باردار و شیرده بی‌ خطر می‌باشد. مصرف بیش از 1 فنجان قهوه برای این افراد می‌تواند مشکلاتی چون زایمان زودرس و سقط را به دنبال داشته باشد. بهترین کار این است که پیش از شروع این رژیم لاغری، با پزشک خود مشورت نمایید.

2- افراد مبتلا به IBS

افرادی که مبتلا به IBS یا همان سندروم روده تحریک‌ پذیر هستند، باید در مصرف نوشیدنی قهوه و لیمو دقت نمایند. نوشیدن قهوه باعث بروز اسهال در افراد مبتلا به سندروم روده تحریک‌ پذیر می‌شود، درنتیجه اگر به IBS مبتلا هستید، باید زمان مصرف نوشیدنی قهوه و لیمو خود را به ساعاتی موکول کنید که در خانه حضور دارید.

3- مبتلایان به گلوکوم

افرادی که دچار فشار پشت چشم و آب‌ سیاه هستند، باید در مصرف قهوه احتیاط نمایند. برخی از پژوهش‌ ها حاکی از آن است که مصرف قهوه برای افراد مبتلا به گلوکوم باعث افزایش فشار پشت چشم شده و می‌تواند به بینایی آن‌ها صدمه وارد نماید.

4- افراد مبتلا به فشار خون

مصرف قهوه باعث افزایش فشار خون می‌شود و این موضوع می‌تواند برای افرادی که فشار خون بالایی دارند، مشکل‌ ساز شود. البته تاثیر قهوه بر روی فشار خون افرادی که از آن به صورت مداوم استفاده می‌کنند، بسیار کمتر از افرادی است که قهوه را به تازگی شروع کرده‌اند. برای همین اگر مبتلا به فشار خون هستید، بهتر است تا نوشیدن قهوه و لیمو را از روی یک فنجان شروع کرده و درصورت تمایل به تدریج تعداد فنجان‌های خود را افزایش دهید.

5- افراد دچار استرس شدید

اگر جزء افرادی هستید که با شروع روز، استرس به شما هجوم می‌آورد، بهتر است تا در مصرف ترکیب قهوه و لیمو، دقت کنید. مصرف قهوه می‌تواند استرس افرادی را که بطور عادی استرس و اضطراب بالایی را تجربه می‌کنند، بیشتر نماید.

جمع بندی؛ ترکیب قهوه با لیمو برای لاغری رو بخوریم یا نه؟

ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری یکی از بهترین ترکیب‌ های سالم خانگی برای چربی‌ سوزی و کاهش وزن می‌باشد. این نوشیدنی خانگی با افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما، باعث افزایش سرعت کالری‎‌سوزی شده و به زبان عامیانه، چربی‌های شما را آب می‌کند. تهیه نوشیدنی قهوه و لیمو بسیار ساده بوده و آماده‌سازی این نوشیدنی از شما زمان چندانی نخواهد گرفت پس مصرف آن به شرطی که منع مصرف نداشته باشد به اندازه 1 بار در روز خالی از لطف نیست.

پاسخ به سوالات پرتکرار درباره لاغری با قهوه و لیمو

آیا دمنوش قهوه و لیمو برای لاغری شکم مناسبه؟

این دمنوش به طور موضعی کمکی به چربی سوزی نمیکنه و صرفا در کنار یک برنامه غذایی اصولی باعث افزایش سرعت چربی سوزی میشه.

فواید قهوه با لیمو چیست؟

افزایش چربی سوزی به لطف کافئین قهوه و خاصیت اسیدی لیمو مهم ترین فایده این ترکیب می باشد.

عوارض ترکیب قهوه با لیمو چیست؟

این دمنوش عوارض خاصی ندارد اما باید اگر در لیست افراد منع مصرف هستید، نباید آن را استفاده کنید.

طرز تهیه ترکیب قهوه و لیمو چه جوریه؟

یک فنجان قهوه با یک لیمو ترش را ترکیب کنید و کمی شیرین کننده به آن اضافه کنید و استفاده نمایید.

آیا خوردن قهوه با لیموترش ناشتا مناسبه؟

خیر؛ تحت هیچ شرایطی توصیه نمی شود که این ترکیب را ناشتا بنوشید!

زمان مصرف قهوه و لیمو برای لاغری کیه؟

بین روزی، یکی از میان وعده های صبح و عصر بهترین زمان است.

اندام جدیدت رو بساز

با متد نورون درمانی کاهش وزن اندام برتر یاد میگیری به صورت ریشه ای وزن کم کنی. کافیه جلسه مشاوره خودت رو رزرو کنی تا ظرف 3 ماه آینده یک بار برای همیشه وزن کم کنی!

نتایج دوره: لاغری و کاهش وزن فوری با ترکیب قهوه و لیمو میتواند برای خیلی از افراد جذاب باشد. قهوه یکی از نوشیدنی های محبوب بسیاری از افراد است. معمولا افراد ترجیح می دهند برای شروع یک صبح کاری و یا برای فعالیت ورزشی خود در ابتدا یک کاپ قهوه بنوشند. جذب قهوه حدود یک ربع بعد از نوشیدن شروع می‌ شود و حداکثر تا یک ساعت بعد از نوشیدن آن ادامه دارد. به همین جهت نیز توصیه می‌ شود قبل از انجام یک فعالیت ورزشی حتماً یک ربع تا بیست دقیقه قبل از شروع ورزش قهوه بنوشید. لیمو نیز یکی از مرکبات بسیار پرخاصیت و سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مفید برای بدن است.

امروزه طب پزشکی نوین و طب سنتی به این نتیجه رسیده‌ اند که ترکیب لیمو با قهوه می‌ تواند یک معجون بسیار عالی برای چربی سوزی باشد. بنابراین ما در این مقاله سعی کرده ایم به تاثیر ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری بیشتر بپردازیم و این مسئله را از جهات مختلف مورد بررسی قرار بدهیم.

چگونگی تاثیر ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری

همانطور که می دانید قهوه یک نوشیدنی سرشار از کافئین است. کافئین باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود. هنگامی که شما یک یک کاپ قهوه مصرف می کنید در واقع کالری سوزی بدن خود را به مراتب افزایش می دهید. به همین جهت نیز ورزشکاران ترجیح می دهند که قبل از انجام ورزش خود قهوه مصرف کنند. لیمو نیز یکی از مرکبات بسیار پرخاصیت است که به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان باعث افزایش کالری سوزی در بدن شما می شود. علاوه بر آنتی اکسیدان ها، لیمو سرشار از ویتامین های بسیار مفید برای بدن نیز می باشد که وجود آن ها باعث افزایش متابولیسم سلولی می شود.

چربی سوزی و کاهش وزن

یکی از ترکیبات فوق العاده که برای چربی سوزی بدن بسیار موثر عمل می‌ کند ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری است. نحوه عملکرد این ترکیب بدین گونه است که موجب افزایش کالری سوزی شما در حالت ثابت می شود. به خصوص اگر شما پس از نوشیدن این ترکیب اقدام به انجام فعالیت‌ های ورزشی نمایید قطعاً کالری‌ سوزی شما به مراتب چند برابر شده و موجب سوخت و ساز بیشتر در بدن شما می شود.

بهتر است پس از مصرف ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری فوری غذاهای مصرف نکنید و سعی کنید ورزش های هوازی بیشتر انجام دهید. نحوه عملکرد این ترکیب بدین گونه است که با افزایش سوخت و ساز بدن شما بافت چربی ها را شکسته و منجر به تجزیه این چربی ها می شود. بهتر است که به هنگام مصرف این ترکیب حدود ۲ ساعت هیچ خوراکی دیگری مصرف نکنید.

فواید مصرف قهوه به همراه لیمو

بسیاری از افراد قهوه و لیمو را فقط به منظور چربی سوزی مصرف می کنند. اما تمام فواید این ترکیب در چربی سوزی و لاغری خلاصه نمی شود. مطالعاتی که در این زمینه انجام شد نشان می دهد که قهوه تاثیر بسیار زیادی در کاهش وزن دارد.

ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری فوری با دارا بودن آنتی اکسیدان ها و کافئین بالا همانطور که قبلاً هم گفتیم یک ساعت پس از مصرف، بیشترین تاثیر را در بدن دارد و می تواند سوخت و ساز چربی‌ها را در بدن شما تا ۱۱ درصد افزایش دهد.

علاوه بر این فواید شما می توانید از تاثیرات بسیارعالی دیگر این ترکیب نیز بهره مند شوید. یکی از تاثیرات فوق العاده این ترکیب تسکین درد سر است.

انواع سردردهای مزمن و حتی سردردهای میگرنی با مصرف ترکیب قهوه و لیمو تا حد بسیار چشمگیری بهبود پیدا می کنند. به همین جهت کسانی که اغلب از دردهای میگرنی رنج می برند مصرف این ترکیب را در برنامه روزانه خود می گنجاندند.

از دیگر فواید مصرف ترکیب قهوه و لیمو بهبود مشکلات پوستی است. هم قهوه و هم لیمو دارای آنتی اکسیدان های بسیار عالی برای پوست هستند. به همین جهت نیز باعث بهبود و افزایش جریان خون و آب رسانی در پوست می شوند. ترکیبات موجود در این دو ماده بسیار پرخاصیت باعث افزایش و تحریک کلاژن سازی در پوست می شوند و انواع چروک های پوستی را تا حد بسیار چشمگیری دفع می کند.

نحوه آماده سازی ترکیب قهوه و لیمو

برای آماده سازی ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری در ابتدا قهوه مورد علاقه خود را به اندازه یک فنجان آماده کنید. پس از اینکه قهوه به صورت کامل آماده شد می توانید یک لیمو متوسط را آبگیری کرده و داخل آن بچکانید. اگر از آبلیمو استفاده می‌کنید حتما در درجه اول دقت داشته باشید که آبلیمو از نوع کاملا طبیعی باشد. به هیچ عنوان از آبلیموهای صنعتی استفاده نکنید زیرا هیچ کدام از خواص آبلیمو طبیعی را دارا نیست و به صورت ارگانیک تولید نشده است. این آبلیمو ها اسید سیتریک دارند و برای سلامتی کاملاً مضر هستند و ممکن است به احتمال زیاد تاثیرات کاملاً بالعکس از این نوع آبلیمو ببینید.

اینکه شما چه قهوه ای مصرف می کنید بستگی به سلیقه شخصی و ذائقه شما دارد. برخی ترجیح می‌ دهند مصرف کنند و برخی دیگر قهوه های ملایم‌ تر را بیشتر می پسندند. برای تهیه قهوه تازه رُست شده میتوانید از دیدن فرمایید.

عوارض جانبی مصرف قهوه و لیمو

تمام مواد غذایی که مصرف می کنید اگر بیش از حد استاندارد مصرف شوند ممکن است عوارضی نیز داشته باشند. قهوه و لیمو نیز از این قاعده مستثنا نیستند. دقت داشته باشید که مصرف بیش از حد قهوه که یک نوشیدنی دارای کافئین بالا است ممکن است باعث افزایش فشار خون و افزایش تپش قلب شما شود. علاوه بر آن، لیمو نیز در صورت مصرف زیاد ممکن است باعث پوسیدگی دندان شما شود.

توصیه ما به شما این است که در صورت عادت داشتن به مصرف کافئین و قهوه روزانه حدود یک الی دو فنجان کوچک قهوه و لیمو میل کنید. اما سعی کنید بیش از حد استاندارد مصرف نکنید زیرا ممکن است دندان های شما دچار پوسیدگی شوند و یا اینکه تپش قلب شما را اذیت کند.

یک ساشه از قهوه فوری سوپریم دکتر بیزحاوی 12 کیلو کالری انرژی ، قند 2 گرم ، چربی 0/4 گرم ، نمک 0/005 گرم و اسیدهای چرب ترانس 0/1 گرم می باشد.

خانواده قهوه استلا را در دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید :

صفحه رسمی خانواده قهوه استلا را در فیسبوک ، توییتر ، اینستاگرام و سایر شبکه های مجازی دنبال کنید.

اگه این مطلب براتون جالب بود با دوستانتون به اشتراک بگذارید

 مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا