جامعه و خانواده

نشاط ؛ گمشده دانش‌آموز امروز

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش دانش آموز غایب امروز را یک سعادت واقعی دانست و تاکید کرد: هویت بخشی و ایجاد شادی در مدارس بر اساس تربیت اسلامی نیاز اصلی جامعه است.

به گزارش ترندونی، اصغر باقرزاده در جلسه کارگروه ملی آموزش جوانان با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و رشادت و اخلاص آن شهید والامقام در انجام هر کاری، هدف از تشکیل این اثر را گرامی داشت. . این گروه بر اساس مصوبه جلسه اخیر شورای فرهنگ عمومی به بررسی دو مقوله هویت و نشاط دانشجویی پرداخته است.

وی با بیان تاریخچه ای از شکل گیری معاونت های آموزشی و فرهنگی، فعالیت های متعددی را در این زمینه در دهه های گذشته برشمرد و دلیل نشاط مدارس در دهه 50 را نیز فعالیت های هویت بخشی و انرژی بخشی از جمله سازمانی دانست. برگزاری اردوهای مختلف هدفمند و نیز مراسم ویژه فعالی چون ایشان دهه مبارک فجر را ثمره روحیه انقلابی و جهادی مربیان تربیتی و تربیتی دانستند.

معاون پرورشی و فرهنگی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دلیل اصلی اثربخشی آن فعالیت ارتباط مستمر و صمیمانه دانش آموزان و معلمان است، گفت: حذف و تعطیلی معاونت آموزشی با این استدلال که آموزش و پرورش جمعی است. مسئولیت قطعاً اشتباه بوده است، دقیقاً به دلیل اینکه سازوکارهای لازم برای آن فراهم نشده است و همچنین وظایف هر یک از عوامل آموزشی تبیین نشده است، آموزش و پرورش از اهداف اولیه خود منحرف شده است. زمان.

باقرزاده افزود: البته بعد از این مدت با تدبیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و تاکید ایشان بر نقش رهبری و نظارتی، این معاونت احیا شد، اما به دلایل بسیاری هرگز نتوانست به وظیفه خود عمل کند. نقش قبلی همانطور که مقام معظم رهبری می خواستند. انقلاب بود.

وی تصریح کرد: شورای کل فرهنگی کشور به دنبال برنامه ریزی مناسب در این زمینه است که دو هدف ایجاد هویت و نشاط در مدارس را برآورده می کند که قطعاً امکان تحقق این اهداف، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و صیانت را فراهم می کند. دانش آموزان از این بلایا است.

معاون آموزشی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: موضوع مهم دیگر در تقویت هویت دانش آموزان شادی است که باید شادی واقعی و جدا از امور ظاهری و دنیوی باشد.

باقرزاده به جلسات کاری فراوانی که با مربیان آموزش و پرورش مدارس استان و معاونان آموزش و پرورش و فرهنگ سازی برگزار می شود اشاره کرد و گفت: وقتی صحبت از هویت بخشی به دانش آموزان و ایجاد نشاط در مدارس می شود، معاونت های آموزش و پرورش و فرهنگ استان نیز دارند. جلساتی با توجه به فرهنگ و جغرافیای آنها برگزار می شود تا بتوانیم به هدف اصلی خود – احیای واقعی دستیار ولی امر دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: اصول حاکم بر فعالیت های آموزشی باید به سمت مشارکت فعال دانش آموزان حرکت کند. تربیت دانش آموز آینده دار با هویت اسلامی ایرانی، سلامت انقلابی، روانی، اجتماعی و معنوی هدف و هدف ما احیای نقش معلم به عنوان تنظیم کننده است. ارتقای نیروی انسانی؛ فعالیت های کیفی، ارزیابی و سنجش اثربخشی برنامه ها در چارچوب فعالیت های آموزشی یکی از راهبردهای اصلی ما خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی رئیس جمهور با ارائه آمار نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای فعالیت های آموزشی، کمبود مربی آموزشی در مدارس را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تعدادی از مربیان آموزشی موجود ما امسال بازنشسته می شوند. . از سوی دیگر تعداد دانشجویان ورودی به دانشگاه فرهنگیان در رشته های مرتبط با آموزش و پرورش اندک است و تلاش داریم با کمک مجلس و دولت این تعداد را افزایش دهیم.

باقرزاده بیان کرد: نباید مربیان آموزشی را که در حال حاضر مشغول به کار هستند فراموش کنیم، بنابراین در نظر داریم توانایی های آنها را برای تعامل فعال با دانش آموزان و فعالیت هایی مانند سفرهای آموزشی یک روزه، اردوهای مسافرتی ارتقا دهیم. نور و راهیان پیشرفت و برنامه های دیگر مانند کارگاه های اکشن باعث گسترش و تعمیق این حرکت خواهد شد.

باقرزاده به تغییر رویکرد نظارت و ارزیابی فعالیت های مربیان آموزشی در مدارس از کمی به کیفی، تلفیق برنامه ها در سامانه ای به نام نورینو، پیوند مستقیم فعالیت های فرهنگی و قرآنی با متن کتاب های درسی دانش آموزان و ارتباط مفهومی آن اشاره می کند. نمودار توزیع ماموریت آموزشی معاونت آموزشی و فرهنگی در وی تعامل با عناصر آموزشی را تشریح کرد و تاکید کرد که هدف از این نمودار باید به نقش آفرینی فعال دانش آموزان در زمینه و موقعیت های ایجاد شده منجر شود. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا