سلامت و دانشکسب و کار ایرانی برتر

چرا باید کرم دور چشم استفاده کنیم

کاربرد کرم دور چشم چیست؟

اگر دقت کنید معمولا روی تمام محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین کرم‌های مختلف مانند ضد آفتاب‌ها و مرطوب کننده‌ها نوشته شده که در زیر چشم استفاده نشود. دلیل این مسئله را می‌دانید؟!

پاسخ ساده این سوال این است که، چون پوست دور چشم خیلی حساس است.

برای خرید کرم دور چشم لاکچری کوین لطفا کلیک کنید .پوست اطراف چشم نازک بوده و غدد چربی بسیار کمی در این ناحیه وجود دارد. به همین خاطر ما با سه پدیده زیر در این قسمت از صورت مواجه هستیم:

  1. خشکی اطراف چشم
  2. پف اطراف چشم
  3. تیرگی اطراف چشم

به خاطر حساسیت ناحیه دور چشم، باید از کرم مخصوص این ناحیه استفاده شود.

جهت اطلاع از قیمت کرم پودر لاکچری کوین فرانسوی کلیک کنید . در داروخانه‌ها انواع مختلفی از کرم‌های دور چشم وجود دارد که به راحتی می‌توانند شما را گیج کنند اما اگر نکات خرید کرم مخصوص دور چشم را بدانید و بتوانید یک کرم خوب را از کرم بد تشخیص دهید، کار شما برای انتخاب بهترین کرم دور چشم راحت خواهد شد.

کاربرد کرم دور چشم برای چه سنی مناسب است؟

“از چه سنی باید زدن کرم دور چشم را شروع کنیم؟! ” این سوال خیلی از افراد است.

باید بگوییم بهترین زمان برای استفاده از کرم دور چشم، دوره جوانی هر فردی می‌باشد. (این مسئله دختر و پسر نمی‌شناسد و فارق از مسئله جنسیت است)

توصیه متخصصان پوست برای خرید کرم روز و شب لاکچری کوین  این است که هر چه زودتر از این محصول برای سلامتی پوست دور چشم خود استفاده کنید. در صورتی که سیاهی یا چین و چروکی در اطراف چشم خود ندارید، باز هم استفاده از این محصول مهم است چون روند پیری را کاهش می‌دهد و از بروز مشکلاتی برای اطراف چشم شما پیشگیری خواهد کرد.

تقریبا می‌توان گفت بهترین سن شروع استفاده از کرم دور چشم 20 تا 25 سال است.

آموزش تصویری کاربرد کرم دور چشم

روش صحیح زدن کرم دور چشم خیلی مهم است!

اگر شما گران‌ترین و بهترین کرم دور چشم را هم بخرید اما نتوانید از آن به درستی استفاده کنید، هم پول خود را دور ریخته‌اید و هم نتیجه‌ای از این محصول نگرفته‌اید.

خب حالا مگر روش درست زدن کرم دور چشم چگونه است؟!

ابتدا دقت کنید که برای زدن کرم دور چشم باید از انگشت حلقه استفاده شود چون فشار این انگشت خیلی کم است و نرم روی پوست حرکت می‌کند.

مقدار کمی کرم مخصوص دور چشم را روی استخوان زیر چشم، کنار چشم و اطراف ابروها بگذارید و به صورت ضربه‌ای با انگشت حلقه اما خیلی آرام کرم را پخش کنید. دقت داشته باشد کرم را دقیقا زیر پلک نگذارید و کمی از مژه‌ها پایین‌تر باشد.

مراقب باشید که به هیچ وجه این کرم را دور چشم هایتان ماساژ ندهید و به حالت دورانی نچرخانید. فقط باید از حالت ضربه‌ای (به اصطلاح تپ تپی) استفاده کرد.

ناحیه بالای پلک معمولا نیازی به کرم ندارد، مگر آنکه پزشک تجویز کند یا روی بسته بندی آن نوشته شده باشد.

کرم دور چشم حتما باید گران باشد؟

قیمت بالا همیشه نشان دهنده کیفیت بالای یک جنس نیست. اگر می‌خواهید کرم دور چشم تهیه کنید، پیشنهاد ما این است به دنبال کرم‌های گران قیمت نروید.

مزیت خرید کرم با قیمت مناسب این است که شما از محصول به مدت چند هفته استفاده می‌کنید و در صورتی که رضایت نداشتید می‌توانید آن را کنار گذاشته و به سراغ کرم جدیدی بروید. اما اگر کرم را گران خریده باشید، هزینه کردن دوباره‌ ممکن است برایتان مقدور نباشد.

پس حتما به این نکته دقت داشته باشید که هیچ گاه قیمت بالا نشانه کیفیت خوب یک محصول نیست. برخی از محصولات هستند که فقط به خاطر مارکشان قیمت بالایی دارند اما کارایی خوبی نخواهند داشت.

انجمن متخصصان پوست ایالات ‌متحده هم در مورد این مسئله توضیحاتی ارائه کرده و در گزارشی گفته‌ است که محصولات ارزان ‌‌قیمت هم می‌توانند کیفیت خوبی داشته باشند. در نتیجه برای خرید این محصول نگران قیمت نباشید.

انواع کرم دور چشم

اگر سری به داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی بزنید متوجه می‌شوید که انواع بسیار زیادی از کرم دور چشم در بازار موجود می‌باشد که هر کدام از آن‌ها تاثیر خاص خود را روی دور چشم دارند. در واقع می‌توان گفت کاربرد کرم دور چشم ها با هم متفاوت است.

مثلا بعضی از کرم‌های دور چشم هستند که فقط برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک دور چشم کاربرد دارند و بعضی دیگر هستند که برای از بین بردن تیرگی و پف به کار برده می‌شوند. پس هنگامی که قصد خرید این محصول را دارید ابتدا باید با خودتان فکر کنید که چه انتظاری از کرم دور چشم دارید و برای چه مصرفی می‌خواهید این کرم را تهیه کنید؟

در ادامه انواع مختلف کاربرد کرم‌ دور چشم را برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم:

کاربرد کرم دور چشم : ازبین برنده پف زیر چشم

وقتی سن هر فرد بالا می‌رود، پوست او شکننده و حساس می‌شود. این مسئله به ویژه در قسمت زیر و اطراف چشم نمود بیشتری دارد. دلیل این مسئله هم این است که زیر چشم‌ها، کلاژن طبیعی خود را از دست داده و ضعیف می‌شوند. وقتی کلاژن زیر چشم کاهش یافت، چربی زیر پوست برآمده می‌شود و باعث پف کردن ناحیه زیر چشم می‌شود.

برای رهایی از این مشکل کرم دور چشم گزینه خوبی خواهد بود. در کرم دور چشم مخصوص پف، از موادی مانند بپتید و رتینول استفاده شده است. این مواد کلاژن سازی پوست را تحریک کرده و باعث می‌شوند ساختار پوست تقویت شود.

کاربرد کرم دور چشم : برای رفع سیاهی

یکی از مشکلاتی که خیلی از افراد با آن درگیر هستند و روی زیبایی چهره تاثیر دارد، تیرگی دور چشم است. دلیل این تیرگی معمولا برجسته شدن رگ‌های خونی زیر پوست می‌باشد. گاهی هم ممکن است این حلقه‌ها به طور کلی ارثی باشند.

هر چه سن بالاتر برود این تیرگی‌ها خودشان را بیشتر نشان می‌دهند. عده‌ای معتقدند دلیل تیرگی اطراف چشم‌ها، کم خوابی فرد است اما پژوهشگران پس از انجام تحقیقات متوجه شده‌اند این تیرگی‌ها با بی‌خوابی ارتباطی ندارند.

برای حل مشکل تیرگی دور چشم باید از کرم دور چشم حاوی کافئین استفاده کرد. چون این ماده، عروق خونی را سفت‌تر کرده و میزان تیرگی اطراف چشم‌ها را کاهش می‌دهد.

ویتامین K ، هیدروکینون، عصاره چای سبز و رتینول از دیگر مواد موجود در کرم‌ها هستند که برای رفع تیرگی مناسبند.

کاربرد کرم دور چشم : برای رفع چروک

در پوست‌های خشک مشاهده می‌کنیم که چین و چروک‌ها در عمق بیشتری از پوست به وجود می‌آیند. همچنین می‌بینیم که چروک روی پوست خشک برجسته‌تر است.

اگر پوست صورت آب داشته و هیدراته باشد، پوست شاداب‌تر و جوان‌تر خواهد بود. در صورتی که پوست کم آب شود، کرم مرطوب کننده می‌تواند در رطوبت رسانی به پوست نقش مهمی ایفا کند؛ اما مصرف آن به هیچ وجه در قسمت اطراف چشم توصیه نمی‌شود.

برای کمک به رفع کم آبی پوست چشم حتما باید از کرم‌های مخصوص این ناحیه از صورت استفاده شود. پس چون پوست زیر چشم بسیار حساس است و در استفاده از محصولات برای این ناحیه باید نهایت دقت را به خرج داد، حتما باید از کرم‌های دور چشم مخصوص و ملایم استفاده کنید.

بهترین کرم دور چشم برای زیر 30 سال

آیا شما هم از آن دسته افراد هستید که فکر می‌کنید کرم دور چشم را افراد مسن باید استفاده کنند؟!

خیلی از مردم فکر می‌کنند کاربرد کرم دور چشم فقط برای افراد پیر و دارای چروک می‌باشد اما طرز فکر آن‌ها اشتباه است.

روند پیری پوست از بیست سالگی شروع شده و به مرور با گذشت زمان افزایش پیدا می‌کند.

پزشکان می‌گویند هر چه در سنین جوانی از پوست بیشتر مراقبت شود، روند پیری پوست به تعویق خواهد افتاد. پس در جوانی شروع به استفاده از کرم دور چشم کنید.

در صورت استفاده از این کرم در سنین جوانی، توصیه می‌کنیم کرم‌های سبک و حاوی مرطوب کننده را برای مصرف انتخاب کنید.

بهترین کرم برای دور چشم افراد زیر سی سال، کرم‌های است که مواد زیر را داشته باشند:

  1. حاوی ویتامین E
  2. حاوی ویتامین C
  3. حاوی آنتی اکسیدان

مواد گفته شده در قسمت فوق، روند پیری را به تعویق می‌اندازند.

کرم دور چشم مناسب برای افراد سی تا چهل سال

برای افراد بالای سی سال مصرف کرم مخصوص اطراف چشم ضروری است و بایستی مصرف شود. معمولا کرم‌های افراد بالای سی سال فرمولاسیون قوی تری نسبت به کرم افراد زیر سی سال دارند.

کرم‌های مناسب برای افراد بین سی تا چهل سال باید حاوی ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها باشد تا روند پیری پوست را کاهش دهد.

کاربرد کرم دور چشم برای افراد بالای 40 سال

با بالا رفتن سن، پوست شروع به چروک شدن می‌کند. توصیه می‌کنیم افرادی که بالای چهل سال سن هستند، از کرم‌هایی که رتینول و هیالورونیک اسید دارند، استفاده کنند.

رتینول باعث می‌شود خطوط ریز دور چشم کمتر دیده شود و پوست شاداب‌تر و شفاف‌تر به نظر بیاید.

هیالورونیک اسید هم که یک ماده ارزشمند در مواد آرایشی و بهداشتی است که وجود آن در کرم دور چشم موجب حفظ زطوبت پوست اطراف چشم می‌گردد.

برخی کرم‌ها هم در بازار دیده می‌شوند که از فاکتورهای رشد در آن‌ها استفاده شده و برای تولد دوباره پوست، مفید هستند.

کرم دور چشم مردانه

رسیدگی به پوست دور چشم فقط مخصوص خانم‌ها نیست و آقایان هم باید به سلامت و زیبایی خود اهمیت داده و از محصولات مناسب با پوست خود استفاده کنند. برای دور چشم آقایان هم کرم دور چشم تهیه شده که بافت آن‌ها معمولا سبک است.

این کرم‌ها به سرعت جذب شده، مواد استفاده شده در آن‌ها به تولید کلاژن و الاستین کمک می‌کند و روند پیری پوست را به تعویق می‌اندازند.

کرمهای بوتاکس فایدهدارند؟

مدتی است کرم‌های شبه بوتاکس وارد بازار شده و سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند. عده زیادی از افراد به دنبال خرید و استفاده از این محصولات هستند که پوست خود را به وسیله آن جوانتر کنند. سازندگان محصولات شبه بوتاکس مدعی هستند که به جای تزریق بوتاکس به خصوص در دور چشم‌هایتان، از این کرم‌های بوتاکس کننده استفاده کنید.

سازندگان کرم بوتاکس می‌گویند این کرم‌ها در عضله نفوذ و آن را فلج می‌کند. اما باید این نکته را به شما بگویم که تمام مستندات علمی، این کرم‌ها را رد می‌کنند و هیچ مدرکی وجود ندارد که بگوید کرم‌های بوتاکس نتیجه بخش هستند.

اما نکته گول زننده‌ای که وجود دارد این است که در هنگام مصرف این کرم‌ها، عضله منقبض و بی حس می‌شود و فرد گمان می‌کند که کرم تاثیر دارد و کمی چروک‌هایش واقعا کم شده است. در صورتی که بعد از گذشت مدتی همه چیز مثل اول می‌شود و چروک‌ها به صورت شما برمی‌گردند.

کرم‌های شبه بوتاکس بی فایده بوده، به هیچ وجه جنبه علمی ندارند و صرفا تبلیغاتی‌اند پس گول تبلیغات آن‌ها را نخورید!

نکات مهم هنگام خرید کرم دور چشم

  1. در ابتدای کار هدف خود را از خرید کرم دور چشم مشخص کنید و بدانید آن را برای چه مصرفی نیاز دارد. مثلا کاربرد کرم دور چشم برای افراد سن بالا با پف شدید با کاربرد کرم برای درمان تیرگی افراد جوان متفاوت است.
  2. این نکته را بدانید که همیشه کرم‌های گران قیمت از برندهای بسیار مشهور دنیا، بهترین مارک کرم دور چشم نیستند و گاهی ممکن است همین کرم‌های گران، شما را دچار سوزش، خارش و حتی حساسیت‌های پوستی و چشمی کنند. پس قیمت بالا تضمین کننده کیفیت بالا نیست.
  3. کرم دور چشم خوب و مرغوب باید فاقد عطر، اسانس و الکل باشد و شما را دچار آلرژی و حساسیت نکند.
  4. توصیه می‌کنیم برای حفظ کیفیت کرمتان مدلی را خریداری کنید که در بسته بندی‌های تیوپی شکل هستند. کرم تیوپی علاوه بر حفظ کیفیت محصول، استفاده از آن هم راحت‌تر است.

 

دکمه بازگشت به بالا