استان ها

6712 دانش آموز در استان قزوین فاقد گوشی هوشمند هستند

به گزارش خبرگزاری “ترندونی” از قزوین؛ نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین عصر یکشنبه با حضور سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش استثنایی ، جمالی پور فرماندار ، معاون فرماندار و اصغری فرماندار کل آموزش و پرورش برگزار شد.

حسنعلی اصغری در این نشست اظهار داشت: در کرونا ، در دسترس بودن تلفن و تبلت برای همه دانش آموزان در همه زمینه ها یکی از اولویت هایی است که ما تلاش می کنیم با کمک خیرین همه نیازها را برآورده کنیم و به همه می توان آموزش داد.

وی اظهار داشت: ما هنوز روستاهایی داریم که زیرساخت اینترنت برای آنها برنامه ریزی نشده است که امیدوارم سفر وزیر حمل و نقل تسریع شود.

ثابت

مدیر کل آموزش و پرورش قزوین یادآور شد که اولویت دیگری که ما دنبال می کنیم بهبود وضعیت استان در کنکور است. خوشبختانه خوش رنگ ترین مدال ها از جمله هشت مدال نقره و برنز در المپیک به دست آمد که خوشحال کننده است.

وی گفت: با توجه به اینکه حدود هفت هزار دانش آموز فاقد تلفن و تبلت در استان شناسایی شده اند ، تلاش زیادی برای تحقق عدالت برای آموزش و پرورش و ایجاد فرصت های بهتر برای این گروه ها برای جذب قربانیان انجام شده است.

اصغری گفت: تسهیل دسترسی به ابزارهای هوشمند برای همه دانش آموزان مستلزم حمایت ، همدلی وفادارانه و مشارکت ملی همه سازمان های دولتی و غیردولتی ، موسسات خیریه و سازمان های غیردولتی است که “نقشه راه” را در این زمینه اجرا می کند. هر دانش آموز ، تبلت ، هر تبلت یک کلاس ، یک مدرسه است ، ما از تمام ظرفیت استان برای پوشش حداکثر دانش آموزان در این پروژه استفاده کردیم.

وی گفت: سال گذشته حدود 23 هزار دانش آموز فاقد تلفن هوشمند داشتیم و با کمک خیرین و بودجه دولت توانستیم بیش از 17 هزار تلفن تهیه کنیم و برای بقیه افراد اقدام شد.

آموزش 3

اصغری گفت: روز گذشته 500 تلفن دیگر تهیه شد و هم اکنون 6 هزار و 712 دانش آموز فاقد تلفن هوشمند یا تبلت داریم که با امضای تفاهم نامه همکاری بین استاندار و یک سازمان آموزشی استثنایی و خیرین ارائه خواهیم کرد.

در این مراسم تفاهم نامه تهیه تلفن های هوشمند برای دانش آموزان محروم توسط جمالی پور فرماندار و جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش امضا شد.

ارائه كتاب هاي دو اهداكننده ساختمان مدرسه محمدو انصاري و احمد هاجو فتحو علي و جشن اهداي دانش آموزان از ديگر برنامه هاي اين ديدار بود.

دکمه بازگشت به بالا