جامعه و خانواده

روز ارتش؛ یادآور حماسه آفرینی غیور مردان خطه رشادت

ترندونی/ قم عصری که شجاعت و مردانگی را فقط در کلمات خلاصه می‌شود، مردان غیور کسانی هستند که آن‌ها را اجرا کرده و شرم و فریب دنیای استکبار را سرکوب کرده‌اند.

امنیت همان کلمه ای است که اگر رنگ بود در سبز و سفید و قرمز خلاصه می شد و اگر همسفر می خواستی کلمه اعتماد دوستت را انتخاب می کردی. امنیت دژی است که باید باشد، باید دلت را آرام کند و در حمله شبانه خوابت را آرام کند.

اگر می خواست اینطور باشد، چیزی مثل آرامش بینایی، مثل ایمنی شانه، مثل گرمای نفس و چگونه یکی بودن. مهم نیست در کجای این ایران پهناور زندگی می کنید، فرقی نمی کند چه رسومی بپوشید یا حتی چه لباسی بپوشید، مهم این است که امنیت داشته باشید که با آن بتوانید با خیال راحت در خیابان های شهر قدم بزنید و نفس زندگی را استشمام کنید. دم کنید.

اما به راستی پشت این پرده زندگی آرام ما که بلند شد چه پدر و مادر و برادر و همسری مرز وطن را از نفس سبز تا خط امن زندگی حول نقشه سرخ ایمان ترسیم می کنند!

ارتش سنگ بنای امنیت این کشور است و به شجاعت و لجاجت معنا می بخشد و ظلم شیطان را از وطن دفع می کند.

ارتش ایران بخش مهمی از نیروهای مسلح است که مسئولیت حفاظت از استقلال و تمامیت ارضی ایران را بر عهده دارد. 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران است که یادآور یکی از ماندگارترین و الهام بخش ترین رویدادهای تاریخ انقلاب اسلامی است، رویدادی که تا پایان تاریخ ادامه خواهد داشت.

در ایران علاوه بر 29 فروردین، روزهای دیگری به نام ارتش وجود دارد، مانند 19 بهمن، سالروز دیدار با امام خمینی، روز نیروی هوایی ارتش، روز هفتم آذر، سالروز عملیات. عملیات مروارید، روز نیروی دریایی و 10 شهریور، سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم. روز دفاع هوایی ارتش الانبیاء(ص) است.

20 آوریل، علاوه بر روز ارتش، به عنوان روز ارتش نیز شناخته می شود. در این روز ابرمرد غیور ایرانی با شجاعت و سینه درشت در برابر ظلم و ستم زمان ایستاد و به یاری امام راحل (ره) شتافت.

شهید قرنی از دلاوران منطقه است که پیوندی ناگسستنی با امام و انقلاب کهن داشت و روح آزادگی در بدنش با فطرت پاکش عجین بود. مقام عالی او به فساد و استبداد معروف بود. رژیم پهلوی و او به مقاومت و مبارزه با او پرداختند. او دو بار محکوم و زندانی شد و در نهایت از ارتش اخراج شد، اما تسلیم نشد و فعالانه تر مبارزه کرد. ادامه داد.

شهید قرنی به نتایج مالی و نظام نظامی اشراف کامل داشت و از سال 1336 مبارزه جدی سیاسی و عملیاتی را علیه رژیم پهلوی و شاه آغاز کرد و طرح کودتای وی برای براندازی تاج و تخت محمدرضا شاه پهلوی منجر به دستگیری وی شد. دادگاه و تبعید. همان سال بود.

اما زمانی که پس از تحمل دو سال و هشت ماه از زندان آزاد شد، مبارزات او با شاه شدت گرفت و همزمان با این مبارزه برای آزادی، امام خمینی (ره) مبارزات سیاسی را علیه شاه، آمریکا و اسرائیل آغاز کرد. و گرایش شهید محمدوولی. یک قرن فعالیت سیاسی او را با دانشجویان نهضت اسلامی امام خمینی مرتبط کرده است، رابطه ای که منجر به آزادی 23 بهمن شد. با حکم امام به درجه رئیس ستاد کل ارتش انقلاب ارتقا یافت. خمینی. روزه میوه ها و خدمات بسیار مهمی برای کشور به ارمغان آورد. سرانجام پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم امام خمینی (ره) به عنوان اولین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی منصوب شد و توانست پادگان سنندج را از تهاجم گروه های مسلح پاکسازی کند. اراده و نبوغ خودش

شهید قرنی اولین شهید مسئولین کشور در دوران پیروزی انقلاب اسلامی بود. این شهید والامقام علیرغم درجه و مقامی که داشت، در مبارزه با طاغوت و رژیم ستمشاهی تسلیم نشد و در نهایت مورد عذاب عوامل استکبار قرار گرفت.

این سربازان مقتدر علاوه بر حضور پررنگ ارتش در دوران انقلاب و پیروزی و پایداری آن، در هشت سال دفاع مقدس نیز نقشی بی بدیل داشتند و بر شکوه و افتخار ایران و ایران بیش از پیش افزودند.

1980 22 سپتامبر با شروع جنگ، ارتش جمهوری اسلامی ایران به سرعت به مناطق مرزی جنوب تبعید شد و از امکانات و تجهیزات خود در آن مناطق استفاده کرد و شجاعانه با نیروهای متجاوز درگیر شد.

مقاومت و دفاع غیورانه ارتش و مقاومت نیروهای نوظهور سپاه و بسیج که به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت، نه تنها شعله ی آرزوی صدام برای فتح کشور را برای سه روز ناامیدانه، بلکه چند ماه پس از آن را برانگیخت. جنگ آغاز شد

آنها با استفاده از تاکتیک های سیاسی به دنبال نشستن بر سر میز مذاکره بودند. اما دولت مردان ما با آگاهی از توانایی های نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی مردمی، با بازگشت نیروهای بعثی به مرزهای بین المللی، مذاکرات صلح را تسهیل کرده است.
در واقع این اعتماد به توان رزمی نیروهای مسلح بود که قدرت مذاکره را از رژیم بعث در میز مذاکره سلب کرد.

ارتش ارادتمند امام خمینی (ره) و غالباً مقلد آن بود، از طرفی مردم ماهیت ارتش را در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس درک کردند که نقش بسزایی در پیروزی و تثبیت ارتش داشت. پیروزی انقلاب اسلامی پس از سال 1385. 11 فوریه بنابراین می توان به این شعار و عمق وجود آن اذعان داشت که ارتش برای ملت است و ملت پناهگاه ارتش!

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا