عمومیکسب و کار ایرانی برتر

خرابی سوکت شارژ دستگاه کارتخوان

بعد خوندن این مقاله خیلی خوب یاد می‌گیرید که چطور تعمیر رو خودتون انجام بدید و از پس این کار بدون دردسر بربیاید؛ پس باما همراه باشید. آیا تا به حال این اتفاق براتون پیش اومده که دستگاه کارت خوان شما دچار مشکل بشه و شما نیاز به تعمیر دستگاه داشته باشید؟ اگه شما این تجربه رو داشتید اما نمیدونستید که چجوری مشکل دستگاه کارتخوان رو رفع کنید تا انتهای این مقاله با پارت ارتباط آوا همراه باشید تا با انواع مشکلات دستگاه های کارتخوان و راه حل برطرف کردن این مشکلات کمی آشنا بشید.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و شیوع ویروس کرونا در سال های اخیر و کمتر شدن استفاده مردم از پول نقد، همچنین آسان و راحت بودن کار کردن با دستگاه های کارتخوان و همچنین ایمن بودن دستگاه ها، استفاده از دستگاه های کارتخوان در بین مردم بسیار رایج شده و مردم به علت مواردی که گفتیم، تمایل بسیار زیادی به پرداخت های الکترونیک پیدا کردند.

دستگاه های کارتخوان مزایا و ویژگی های بسیار زیادی دارند، اما یکی از مهم ترین معایبی که در رابطه با استفاده از دستگاه های پوز و کارتخوان وجود داره خرابی و سایر مشکلات این دستگاه هاست. دستگاه های کارت خوان ممکنه به دلایل متفاوتی دچار نقص و خرابی شوند. در صورت خرابی دستگاه های کارتخوان شما دو راهکار پیش رو دارید. شما میتونید دستگاه کارتخوان خودتون رو تحویل شرکتی و نمایندگی که دستگاه رو خریداری کردید بدید تا دستگاه رو برای شما تعمیر کنند و یا خودتون اقدام به تعمیر دستگاه کارتخوان خودتون بکنید.

ما به شما پیشنهاد میکنیم که اگه خرابی دستگاه شما در حدی بود که شما توانایی تعمیر کارتخوان رو نداشتید، دستگاهتون رو تحویل مراکز تعمیر بدید، اما در خیلی از موارد مشکل دستگاه شما ممکنه انقدر جدی نباشه و شما توانایی تعمیر کردن دستگاه رو داشته باشید. دلایل و مشکلات متفاوتی وجود دارن که از اصلی ترین آیتم های خرابی دستگاه های کارتخوان محسوب می شوند که در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی این مشکلات می پردازیم. با پارت ارتباط آوا همراه باشید.

Failure of the charging socket of the card reader

خطای تمپر

خیلی از شرکت های تولید کننده دستگاه های کارتخوان یک رویه خاص رو به منظور بالا بردن امنیت دستگاه های کارتخوان در نظر میگیرن تا امنیت دستگاه به خوبی حفظ بشه. حالت تمپر یکی از این اقدامات هست، که اگه دستگاه کارتخوان یک حمله نرم افزاری یا فیزیکی رو شناسایی کنه، به حالت تمپر میره.

سوکت شارژ دستگاه پوز

این مشکل به دلیل استفاده خیلی  زیاد و بیش از حد و یا اتصال نامناسب شارژر به وجود میاد که شما در صورت بروز این مشکل نیاز به تعویض سوکت شارژ دارید.

خاموش شدن پی در پی دستگاه

برخی شرکت ها و نمایندگی های دستگاه های کارتخوان تنظیمات خاصی رو روی دستگاه های کارتخوان اعمال می کنند، برای مثال اگه شما در مدت کوتاهی از دستگاه استفاده نکنید دستگاه به صورت خودکار خاموش میشه. در این صورت دستگاه شما هیچ مشکلی نخواهد داشت و شما نیازی به تعویض باطری یا تعمیر دستگاه ندارید. برای اینکه شما به این گونه مشکلات برخورد نکنید باید در زمان خرید دستگاه کارتخوان از قابلیت های دستگاه مطلع باشید.

خطای تمپر به صورت نرم افزاری

همونطور که گفتیم اگه دستگاه کارتخوان یک حمله رو تشخیص بده به حالت تمپر میره. حالا ممکنه این حمله فیزیکی و یا به صورت نرم افزاری باشه. به عنوان مثال اگه فردی دستگاه رو باز بکنه و تخصصی در باره دستگاه نداشته باشه، قطعه هایی در دستگاه به کار برده شدند که به هسته مرکزی اطلاع می دهند که حمله ای صورت گرفته و در این شرایط دستگاه به حالت تمپر نرم افزاری میره.

یا حتی ممکنه شما شارژر دستگاه رو اشتباها متصل کنید، در این صورت هم این امکان وجود داره که دستگاه حمله نرم افزاری رو تشخیص بده و به حالت تمپر بره. حالا اگه دستگاه به حالت تمپر نرم افزاری بره چه اتفاقی میوفته و ما چیکار باید بکنیم؟ در این حالت، دستگاه نرم افزار رو حذف میکنه. راه حل این مشکل اینه که نرم افزار دستگاه دوباره در دستگاه نصب بشه.

خطای تمپر به صورت سخت افزاری

یک نوع دیگر از خطای تمپر، تمپر سخت افزاری هست. این خطا معمولا با وارد شدن ضربات فیزیکی به دستگاه صورت میگیره. به عنوان مثال اگه دستگاه از دستان شما سقوط کنه و به زمین بیوفته و یا در هر حالتی ضربه ای به دستگاه وارد بشه، دستگاه این تشخیص رو میده که به صورت سخت افزاری بهش حمله شده و در این حالت برای امنیت و جلوگیری از سایر اتفاقاتی مانند هک شدن دستگاه، دستگاه به حالت تمپر سخت افزاری میره.

حالا اگه دستگاه به حالت تمپر سخت افزاری بره چه اتفاقی میوفته و ما چیکار باید بکنیم؟ در حالت تمپر سخت افزاری باطری دستگاه باید تعویض بشه.این اتفاق به طور معمول زمان و هزینه بیشتری رو نسبت به حالت تمپر نرم افزاری صرف خودش میکنه. شما نیاز دارید این نکته رو هم بدونید که این کار در تعمیرگاه های مجاز صورت میگیره و نیازی نیست که شما نگران باشید.

بایوس دستگاه پوز

در برخی از دستگاه ها، به دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفته، امکان تعمیر و رفع تمپر د ایران  وجود نداره که این موضوع به بایوس دستگاه کارتخوان شما مرتبط هست. پس بنابراین یکی دیگر از نکاتی که شما نیاز دارید هنگام خرید دستگاه های کارتخوان بهش توجه کنید این هست که حتما توجه داشته باشید که بایوس هسته مرکزی در کشور ایران شناخته شده و مورد تایید باشه تا در صورت بروز خطاهایی مانند تمپر سخت افزاری یا نرم افزاری، دستگاه قابل تعمیر باشه.

پرینتر دستگاه پوز

شما باید توجه داشته باشید که اختلال در چاپ رسید، به علت خرابی پرینتر نیست. گاهی اوقات این مشکل به دلیل کیفیت پایین کاغذ هست که با چاپ کم رنگ رسید مواجه هست. در مواردی هم صاحبان دستگاه کارتخوان از کند و آهسته بودن بودن پرینتر ناراضی هستن که ما در ادامه این مقاله دو راه حل رو به شما ارائه می کنیم.

  • روش اول: باطری دستگاه رو شارژ کنید سپس یک تست پرینت از دستگاه بگیرید زیرا در برخی مواقع کند بودن پرینتر به دلیل شارژ پایین باطری دستگاه هست.
  • روش دوم: اگه دستگاه رو کاملا شارز کردید و باز هم سرعت چاپ دستگاه  پایین بود، پرینتر دستگاه  رو تمیز و گردگیری کنید.

مکان نصب سیم کارت دستگاه پوز

این خرابی زمانی رخ میده که سیم کارت در دستگاه به طور اشتباهی وارد بشه. در زمان وارد کردن سیم کارت باید توجه کنید که جهت ورود سیم کارت بدرستی باشه تا پین های اتصال سیم کارت دستگا کج نشوند.

تخلیه زود هنگام شارژ دستگاه

این مشکل بسته به نوع کارتخوان متفاوت هست. یکسری از کارتخوان ها وجود دارند که با توجه به ظرفیت باطری دستگاه بین 5 الی 6 ساعت روشن می مانند، اما در این بین کارتخوان هایی هم وجود دارند که برای مدت زیاد و طولانی شارژ باطری رو نگه می دارند و یا کارتخوان هایی که بین 1 الی 2 ساعت شارژ باطری رو نگهداری می کنند.

پس اگه فکر می کنید که ممکنه باطری دستگاه شما مشکلی داشته باید این موضوع رو بدونید که همه ی دستگاه های کارتخوان به یک اندازه شارژ نگه نمی دارند و این موضوع بسته به نوع کارتخوان شما متفاوت هست. اگه شما به سالم بودن باطری دستگاه شک دارید و قصد دارید که باطری دستگاه رو تعویض کنید، تست نگهداری شارژ کمتر از 6 ساعت با استفاده مداوم دستگاه، شک شما رو برطرف میکنه.

حال با توجه به این موضوع نگهداری شارژ دستگاه کارتخوان یکی از شاخص های مهم در زمان خرید دستگاه کارتخوان هست که شما باید با توجه به نوع کسب و کار خودتون به این موضوع توجه زیادی داشته باشید. شارژ نشدن و خاموش شدن دستگاه کارتخوان، دلایل متفاوت سخت افزاری و نرم افزاری دارد. گاهی بدلیل  کابل های ارتباطی و یا باطری کارتخوان می باشد و گاهی هم علت، مواردی مانند تمپر شدن کارتخوان است.در هر صورت بهتر است در خصوص علت های روشن نشدن کارتخوان و خرابی کارتخوان سیار اطلاعات کسب کنید تا بتوانید هنگام بروز مشکل سریعا اقدام کنید.

خرابی باتری دستگاه پوز

خرابی باطری از دلایل اصلی بروز شارژنشدن و روشن نشدن دستگاه کارتخوان می باشد. ممکن است باتری دستگاه خراب شده باشد و نتواند انرژی لازم برای روشن نمودن و کارکردن دستگاه را ذخیره کند. برای رفع این مشکل باید باتری تعویض گردد. دستگاه‌های کارتخوان به ویژه برند وریفون وقتی باطری کارتخوان ضعیف می‌شود، علاوه بر اینکه دستگاه کارتخوان دیر شارژ می شود،

ممکن است مشکلاتی از قبیل آنتن دهی ضعیف، سرعت پایین در تراکنش و کندی پرینتر پیش بیاید. حتی ممکن است دستگاه کارتخوان حین تراکنش کشیدن خاموش شود که در این حالت باید دستگاه مدام به شارژ وصل باشد. این مشخص می کند که علت شارژ نشدن دستگاه کارتخوان مربوط به باطری آن است. یکی دیگر از علتهای شارژ نشدن دستگاه کارتخوان، ولتاژ یا آمپر پایین برق مصرفی دستگاه می‌باشد. برای حل این مشکل مطمئن شوید برق ورودی دستگاه 220 ولت و برق شهری باشد.

عدم شارژ دستگاه پوز، هنگام اتصال به شارژر

جهت رفع مشکل شارژ نشدن دستگاه کارتخوان باید تست آمپر روی شارژری که به دستگاه متصل می‌شود را انجام دهید یا روی دستگاه دیگری شارژر را تست کنید و از صحت سلامت شارژر مطلع شوید.
شارژر دستگاه دیگری را امتحان کنید شاید مشکل از شارژر باشد. اگر سوکت شارژر دستگاه کارتخوان‌تان اندرویدی است، میتوانید شارژر گوشی موبایل را هم امتحان کنید. اگر همچنان شارژ نکرد باید سوکت سیم کارت یا IC شارژ چک شود.

تخلیه زود هنگام شارژ دستگاه کارتخوان

این مشکل بسته به نوع کارتخوان متفاوت است.بعضی از کارتخوان ها وجود دارند که با توجه به ظرفیت باطری دستگاه،  بین 5 الی 6 ساعت روشن می مانند، اما  کارتخوان هایی هم وجود دارند که برای مدت زیاد و طولانی شارژ باطری را ذخیره دارند و نوع دیگری از کارتخوان ها که بین 1 الی 2 ساعت شارژ باطری را نگهداری می کنند.ملاک کاربران برای اینکه باطری کارتخوان خود را تعویض کنند، نگهداری شارژ کمتر از 6 ساعت در حالت استفاده مداوم است.

دکمه بازگشت به بالا