عمومیکسب و کار ایرانی برتر

نشانه های خرابی پکیج

علائم و نشانه های خراب شدن پکیج دیواری متفاوت می باشد. بی توجهی به علائم خراب شدن پکیج و رفع آنها مشکلات بزرگتری را به همراه داشته و هزینه و خسارات بیشتری را به دنبال دارد. بنابراین به هنگام مشاهده نشانه های خرابی در این دستگاه بایستی به سرعت مشکل را عیب یابی و تعمیر کرد.در این مطلب قصد داریم به بررسی تمامی نشانه ها و علائم خراب شدن پکیج دیواری بپردازیم و شما را با نحوه تعمیر و عیب یابی این مشکلات آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

انواع نشانه های خراب شدن پکیج دیواری

پکیج هنگام کار سر و صدای زیادی دارد: این مشکل به دلیل هواگرفتن لوله و پمپ پکیج می باشد. برای رفع این مشکل پکیج را هواگیری نمایید.

پکیج نشتی آب دارد: نشتی آب از پکیج دلایل گوناگونی دارد. شکستگی لوله ها و اتصالات، آب بندی نادرست اتصالات پکیج، سوراخ شدن مبدل، خراب شدن شیر تخلیه پکیج، پاره شدن اتصالات، نصب نامناسب پکیج برخی از رایج ترین دلایل بروز این مشکل در پکیج است. برای رفع این مشکل توصیه می کنیم  کلیه اتصالات پکیج را بررسی کنید، در صورت خرابی و فرسوده شدن شیر تخلیه آن را تعویض کنید. پمپ پکیج را بررسی و در صورت ترک یا سوراخ شدن آن را تعویض یا به نمایندگی تعمیر پکیج در تهران تماس بگیرید

همچنین توصیه می کنیم به هنگام نصب پکیج به تمامی نکات توجه داشته و آن ها را به کار گیرید، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نصب پکیج، بر روی کلیک کنید.آب پکیج گرم نمی کند: افت و نوسان فشار گاز، پایین بودن فشار آب ورودی به پکیج، رسوب گرفتن مبدل، هوا داشتن لوله های پکیج، خراب شدن شیر سه طرفه، سوختن برد پکیج برخی از رایج ترین دلایل گرم نکردن آب پکیج است.

برای رفع این مشکل ابتدا توصیه می کنیم فشار گاز و آب ورودی را بررسی نمایید زیرا در بسیاری از موارد علت خوب گرم نکردن پکیج به دلیل پایین بودن فشار گاز و آب می باشد. در صورت رفع نشدن این مشکل فشار بار را بررسی نمایید. رسوب گیری، هواگیری و بررسی دیگر قطعات پکیج از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پکیج انفجاری روشن می شود: تنظیم نبودن فشار گاز، خراب شدن دودکش، ضعیف شدن جرقه کولر، نشتی برق، اکسید شدن الکترود جرقه زن، کثیف شدن جرقه زن، کافی نبودن اکسیژن کافی جهت عمل احتراق برخی از عواملی است که باعث انفجاری روشن شدن پکیج دیواری می شود. برای رفع این مشکل فشار گاز ، دود کش، برق دستگاه را بررسی نمایید.  سر الکترود جرقه زن را تمیز کنید، فاصله الکترود تا سر مشعل را بررسی نمایید، این فاصله بایستی بین 3 تا 5 میلی متر باشد.

مشعل پکیج روشن نمی شود: روشن نشدن مشعل پکیج بنا به دلایل گوناگونی رخ می دهد، خراب شدن جرقه زن، میله یون پکیج، خراب شدن برد پکیج، گرفتگی در شیر کنترل گاز پکیج، نبودن برق داخل پکیج،  همگی از عوامل تاثیر گذار بر روشن نشدن شعله پکیج هستند.پکیج خود به خود خاموش می شود: خراب شدن ترموستات پکیج، رسوب گرفتن پکیج و مسدود شدن شیر ورودی آب، خراب شدن پمپ، هوا داشتن پکیج برخی از دلایلی است که باعث خاموش شدن خود به خود پکیج می شود. برای رفع این مشکل رسوب گیری و هواگیری از بهترین راه حل ها می باشد.

پکیج روشن نمی شود: پایین بودن سطح فشار پکیج، رسوب گرفتن پکیج و مسدود شدن مسیر حرکت آب، مسدود شدن مسیر دود، خراب شدن شمعک و جرقه زن برخی از دلایلی است که باعث روشن نشدن پکیج می شود. برای رفع این مشکل ابتدا فشار بار پکیج را بررسی نمایید، بررسی مسیر دود کش و اطمینان از مسدود نبودن آن از دیگر نکاتی است که در این رابطه باید مورد توجه قرار گیرد. در صورت خراب شدن شمعک آن را تعویض کنید.

پکیج دیواری دستگاهی حساس و پیچیده بوده و تعمیر و عیب یابی آن امری تخصصی و کاملا مهارت محور است. تعمیر اشتباه پکیج باعث آسیب دیدن دیگر قطعات در این وسیله شده و به دلیل کار کردن این دستگاه با گاز ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به همراه آورد. این موضوع آموزش تعمیرات پکیج دیواری را به یکی از موضوعات مهم و کلیدی پیش از اقدام به تعمیر این وسیله کرده است.

برای یادگیری تعمیرات پکیج روش های گوناگونی وجود دارد. انتخاب روش یادگیری با توجه به هدف شما متفاوت است.  شرکت در یکی از بهترین روش ها برای یادگیری تعمیرات و نصب این وسیله است. امروزه آموزشگاه های متعددی دوره های پکیج دیواری را برگزار می نمایند، آموزشگاه برق گستران یکی از بهترین آموزشگاه های پکیج دیواری در کشور است که به صورت کاملا عملی و تخصصی دوره های فوق را برگزار می نماید.

ارائه مدرک معتبر فنی حرفه ای، امکان مشاوره رایگان، ارائه پشتیبانی نامحدود آموزشی، برگزاری دوره به صورت کارگاهی و عملی برخی از مزایای شرکت در دوره های این آموزشگاه است. شیوه برگزاری دوره در این آموزشگاه به این صورت است که کارآموز پس از پایان دروه با صفر تا صد مفاهیم آشنا شده و آماده ورود به بازار کار شود. همچنین بسیار حائز اهمیت است که به صورت دوره‌ای مثلا هر شش ماه یکبار یا سالانه، سرویس و  دیواری را توسط متخصصین مجرب پکیج انجام دهید.

مشکلات رایج پکیج

مشکلات رایج انواع مدل‌های پکیج و علت احتمالی بروز آنها در جدول زیر گردآوری شده است:

مشکلات متداول پکیج نحوه رفع مشکل
خاموش شدن ناگهانی پکیج بررسی جریان گاز پکیج، اطمینان از باز بودن شیر آب، بررسی فشار آب و گاز
روشن نشدن پکیج بررسی فشار گاز، بررسی مدار گرمایشی پکیج و رفع هرگونه انسداد و گرفتگی، هواگیری پکیج
کاهش یا افزایش فشار پکیج هواگیری پکیج، بررسی شیرپرکن و اطمینان از سالم بودن آن
نشت آب از پکیج بررسی اتصالات دستگاه، آب بندی قطعات، بررسی شیر اطمینان، بررسی مبدل پکیج و تعمیر آن در صورت خرابی
صدای زیاد پکیج رسوب زدایی پکیج، استفاده از عایق و ضربه گیر، هواگیری پکیج، نصب پکیج در محل مناسب
بوی دود و سوختگی از پکیج بررسی شیلنگ های متصل به لوله گاز و پکیج، نصب صحیح دودکش، سرویس دوره ای و تمیز کردن پکیج
سرد و گرم شدن آب پکیج رسوب زدایی مبدل ثانویه، بررسی فشار آب، تنظیم شعله پکیج
داغ شدن بیش از حد آب پکیج هواگیری پکیج، بررسی لوله ها و رفع هرگونه انسداد و گرفتگی، بررسی شیرپرکن
سرد بودن شوفاژها یا رادیاتورها هواگیری شوفاژ، رسوب زدایی رادیاتور شوفاژ، تنظیم کردن دمای پکیج
گرم شدن رادیاتورها در تابستان بستن شیرهای رفت و برگشت رادیاتورها در فصل تابستان
کار نکردن دکمه‌های پکیج برای رفع این مشکل از یک تکنسین کمک بگیرید.
روشن ماندن فن پکیج رفع انسداد و گرفتگی دودکش، بررسی جرقه زن، بررسی برد و تعمیر آن در صورت خرابی

نحوه عیب یابی پکیج

با توجه به حساسیت قطعات پکیج در صورت خرابی و وجود مشکل در دستگاه، حتما از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید و شخصا اقدام به تعمیر پکیج نکنید.

در ادامه برخی از مشکلات متداول پکیج و علت احتمالی بروز آنها ارائه شده است تا بتوانید هنگام بروز مشکل بهترین اقدام را انجام دهید.

  1. چرا پکیج خاموش می شود؟

یکی از رایج ترین مشکلات پکیج دیواری، خاموش شدن آن به صورت ناگهانی است. ممکن است این اتفاق هر چند دقیقه یکبار یا چند ساعت یکبار اتفاق بیوفتد.

دلایلی که سبب می‌شود پکیج به صورت خود به خود خاموش شود، به وجود چندین سوئیچ ایمنی برمی گردد که در صورت بروز مشکل و ایراد در کارکرد پکیج فعال شده و برای جلوگیری از بروز حوادث خطرناک همچون انفجار و آتش سوزی پکیج را بلافاصله خاموش می‌کنند.

تعمیر تخصصی پکیج خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته

برخی از دلایل خاموش شدن ناگهانی پکیج عبارت‌اند از:

  • افت فشار پکیج (کاهش/ افزایش فشار آب)
  • ایراد در ترموستات
  • نشتی پمپ یا خرابی آن
  • بسته بودن شیرهای آب
  • نبود و یا کمبود جریان گاز
  • نبود جریان در قطعات الکتریکی پکیج
  1. چرا پکیج روشن نمی شود؟

از مهم‌ترین دلایل روشن نشدن پکیج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرفتگی لوله‌ها توسط هوا یا رسوب
  • تنظیم نبودن فشار پکیج
  • ایراد در شمعک و مشعل پکیج
  • گرم شدن بیش از حد آن
  • وصل نبودن جریان برق
  • کم بودن فشار گاز پکیج
  1. چرا فشار پکیج کاهش یا افزایش می یابد؟

دلایل پایین آمدن فشار پکیج را می توان به طور ساده به موارد زیر مربوط دانست که در عیب یابی پکیج باید بررسی شوند:

  • معیوب بودن شیر اطمینان فشار
  • نشتی در دریچه اتوماتیک تخلیه هوا
  • نشتی و آبریزش رادیاتورها و شیرهای آنان
  • گرفتگی هوای رادیاتورها
  • ایراد در گیج فشار

خرابی شیر تخلیه یا معیوب بودن پمپ می‌تواند از طرف دیگر سبب بالا رفتن فشار پکیج شود. اما معمولا در 90% اوقات، افت فشار پکیج مشکلی است که با آن رو به رو می‌شویم و نه بالا رفتن آن و این امر نیز به نشتی سیستم پکیج یا مدار آن مربوط می‌شود.

  1. چرا پکیج دیواری نشتی دارد؟

در بسیاری از مواقع نشتی یا آبریزش پکیج دیواری مساله بزرگی نبوده و به سادگی قابل حل است. هرچند گاهی اوقات نشتی‌های کوچک و چکه کردن پکیج می توانند به مشکلات بزرگتری بیانجامد که خسارات زیادی را به بار آورد.

بنابراین علت اینکه چرا پکیج نشتی دارد بسیار حائز اهمیت است.

موارد زیر را می‌توان در عیب یابی پکیج بررسی کرد:

  •  وجود ترک و شکاف در مبدل حرارتی
  • نشتی آب از پمپ آب
  • نشتی آب از اتصالات پمپ
  • نشتی از اتصالات لوله های پکیج
  • ایراد شیر اطمینان فشار
  • ایراد دیافراگم ظرف انبساط
  1. چرا پکیج صدا می دهد؟

به مرور زمان و با استهلاک پکیج و قطعات آن، مشکلاتی در دستگاه رخ می‌دهد که ممکن است گاها با سر و صداهایی نیز همراه باشد. می‌تواند موارد گوناگونی باشد:

  1. یکی از رایج‌ترین بخش‌هایی که سر و صدای پکیج مربوط به آن است، پمپ گرمایش مرکزی دستگاه است.
  2. به مرور هوا در داخل پمپ ها نفوذ کرده و می تواند یک گنبد هوا یا حباب هوایی ایجاد کند که موجب سر و صدای پمپ و در نتیجه صدا دادن پکیج خواهد شد.

برای رفع این مشکل کافیست پمپ را در پشت بدنه پکیج پیدا کرده و شیر هواگیری کوچکی که در آنجا تعبیه شده را باز کنید تا هواگیری انجام شود.

نکته

اگر پکیج هنگام روشن شدن صدای بلندی تولید می‌کند یا دلیل صداهای پکیج از جای دیگری باشد، باید سراغ مشعل و فن دستگاه بروید.

  1. چرا پکیج بوی گاز، بوی دود یا بوی سوختگی می دهد؟

اگر در اطراف پکیج دیواری خود بوی گاز استشمام کردید، این موضوع را جدی بگیرید. چرا که به احتمال زیاد بوی گاز از وجود نشتی گاز از پکیج خبر می دهد و ادامه دار بودن این مشکل می تواند خطرات جدی همچون گاز گرفتگی و انفجار را به دنبال داشته باشد.

  • برای عیب یابی پکیج به سراغ لوله گاز و اتصالات آن بروید.
  • می‌توانید از کف برای تشخیص نشتی استفاده کنید.
  • به غیر از گاز ممکن است بوی دود در اطراف پکیج‌تان به مشام برسد. در اینصورت دودکش را بررسی کنید. نصب اشتباه یا مسدود شدن و گرفتگی دودکش می‌تواند سبب تجمع دود شود.
دکمه بازگشت به بالا