فرهنگ و هنر

حسین زهی: مردم باید بتوانند حداقل از 6 ماه قبل بلیط قطار یا هواپیما رزرو کنند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زمانی که گردشگر خارجی یا گردشگر داخلی بتواند در ماه های آینده برای سفر برنامه ریزی کند، قطعا انگیزه سفر و بازدید از مقاصد گردشگری افزایش می یابد.

اسماعیل حسین زهی در گفت وگو با ترندونی، درباره لزوم تمدید مهلت پیش فروش بلیت قطار و هواپیما، تاکید کرد: در سال های آینده سفر کنید و برای خود بلیت بخرید.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما این امکان وجود ندارد و رقابتی بین شرکت های حمل و نقل وجود ندارد. بلیط ها برای مدت کوتاهی با قیمت ثابت فروخته می شوند و برای مدت طولانی از پیش فروش خودداری می کنند، زیرا ممکن است بلیط امروز برای افراد کمی ارزان تر از چند ماه آینده باشد.

سخنگوی مردم کاشش در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی باید موضوع را جدی بگیرد و طی چند ماه آینده امکان پیش خرید بلیت را به مردم بدهد. از سوی دیگر این موضوع نقش موثری در جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری دارد. زمانی که یک گردشگر خارجی یا گردشگر داخلی بتواند برای سفر در ماه های آینده برنامه ریزی کند، قطعا انگیزه سفر و بازدید از مقاصد گردشگری افزایش می یابد.

وی همچنین تاکید کرد که به نظر من باید هر چه زودتر آیین نامه ای در این زمینه تدوین شود که امکان خرید بلیط قطار و هواپیما برای گردشگران داخلی و خارجی از چند ماه قبل فراهم شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا