اقتصادی

بیش از هر زمان دیگری به کارآفرینان نیاز داریم/راهکارهای ساده برای تقویت خلاقیت

شهید بهشتی ، رئیس مرکز فناوری و نوآوری در دانشگاه پارک علم و فناوری ، با بیان اینکه بیشتر ایده های مربوط به رویدادهای فناوری سطحی هستند و چنین ایده هایی نمی توانند مشکلات کشور را حل کنند ، گفت: “آموزش در کشور منجر به رشد خلاقیت کودکان نمی شود.

علی اصغر سعدآبادی در گفتگو با ترندونی وی با اشاره به عنوان جهانی هفته ، کارآفرینی ، افزود: “کارآفرینی امری مقدس در تمام نقاط جهان است ، زیرا با ارزش های ما ، ایجاد یک تجارت باعث رونق زندگی روزمره مردم خواهد شد. بنابراین این هفته هفته جهانی کارآفرینی نامیده می شود.

وی ادامه داد: بنابراین در این هفته همه ارگان ها و سازمان های فعال در این زمینه در حال تدوین برنامه هایی از جمله معرفی کارآفرینان موفق با هدف تشویق کارآفرینان و ایجاد اعتماد با مردم هستند. می شود.

سعدآبادی ارائه مهارتهای کلیدی آموزش کارآفرینی را از دیگر برنامه های این هفته ذکر کرد و یادآور شد: “دوره های کوتاه مدت بازاریابی ، توسعه مهارت ها ، کار تیمی م andثر و جذب سرمایه و ایده پردازی به ترتیب همراه با رویدادهای ویژه کارآفرینی در حال انجام است.

مدیر مرکز فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری دانشگاه شهیدو بهشتی از رویداد Reverse Pitch که هدف آن تأمین نیازهای فناوری است ، به عنوان نمونه ای از این وقایع در کشور نام برد و گفت: این با مشکلات کشور سازگار نبود. بنابراین ، ایده های ارائه شده توسعه نیافته اند زیرا آنها نیازهای کشور را برآورده نمی کنند.

وی افزود: بنابراین ، چنین رویدادهایی به سازمانها و صنایع پرداخته و كمك به مشكلات آنها كمك می كند و با طبقه بندی این نیازها به كارآفرینان معرفی می شوند كه از طریق آنها كارآفرینان ایده هایی را ارائه می دهند كه پاسخگوی نیازهای موجود باشد.

رابطه بین سواد و فناوری و توسعه کارآفرینی

سعدآبادی با تأکید بر اینکه کارآفرینی چیزی فراتر از دانش است ، روشی برای زندگی است ، تأکید کرد: وقتی چیزی به عنوان شیوه زندگی در نظر گرفته شود ، بخشی از آن دانش و مهارت است و بخشی دیگر ، توسعه مهارت در امور اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی است. از نظر سیاسی مرتبط خواهد بود.

یک دانشیار م theسسه تحقیقات بنیادی علوم و فناوری در دانشگاه شهیدو بهشتی با اشاره به اصطلاح خط شکن در زمینه کارآفرینان گفت: این اصطلاح برای افرادی به کار می رود که اقدامات خارق العاده و شگفت انگیزی انجام می دهند و کارآفرینان ویژگی های دیگری نیز دارند از جمله: اینها همچنین خطرات دارند پشتکار بالا و غیره

وی افزود: بدون این ویژگی ها ، بدون دانش دستیابی به آن بسیار دشوار خواهد بود ؛ بنابراین افرادی که می خواهند کارآفرین شوند باید این ویژگی های اساسی را تقویت کرده و برای کسب مهارت های کارآفرینی تلاش کنند.

سعدآبادی “بازاریابی” ، “ارتباطات م effectiveثر” و “جذب سرمایه” را علوم مورد نیاز برای توسعه کارآفرینی می دانست.

افکار سطح بالا درباره ایران

مدیر مرکز نوآوری دانشگاه شهیدو بهشتی با ابراز تاسف از ارائه ایده های سطحی در رویدادهای فناوری در ایران ، افزود: چنین ایده هایی مشکلات کشور را حل نمی کند ، در حالی که هم ایده پردازان و هم مردم به دلیل حل نشدن ناامید می شوند. مشکلات ناامید کننده خواهد بود.

وی گفت: برای رفع این چالش ، باید فرصت های زیادی را از قبل فراهم کنیم ، سپس از کارآفرینان دعوت کنیم تا در این رویدادها شرکت کنند.

سعدآبادی استدلال کرد که آموزش خلاقیت جوانان برای ایده پردازی مربوط به آموزش کودکان است و ادامه داد: “سبک آموزش ما به گونه ای است که باعث خلاقیت کودکان از مدرسه می شود. از آنجا که ما از دبستان به بعد موضوعات متنوعی را بدون تشویق نوآوری به آنها معرفی کردیم ، در عین حال سیستم آموزشی باید به گونه ای باشد که دانش آموزان را به اظهار نظر ترغیب کند.

یک مدرس دانشگاه شهیدو بهشتی با بیان اینکه برای مقابله با این چالش به راه حل های کوتاه مدت و بلند مدت نیاز است ، خاطرنشان کرد: راه حل های بلند مدت ما را ملزم به تغییر سیستم آموزشی کشور می کنیم و خانواده ها کودکان را به خلاقیت تشویق می کنند. و اجازه دهید کودکان در جمع صحبت کنند.

وی گفت: زبان کودکان در خانواده ها بسیار رایج است. – بسیاری از کشورها استراتژی هایی برای آموزش کودکان دارند که باعث پرورش خلاقیت و آموزش وام ، تجارت و کارآفرینی می شود. اما چنین اقداماتی در کشور نداریم.

برای خلاقیت چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

سعدآبادی در مورد راهکارهای کوتاه مدت برای رشد خلاقیت کودکان گفت: راهکارهایی وجود دارد که می توانیم آنها را برای رشد خلاقیت اجرا کنیم ، به عنوان مثال اگر فردی راست دست باشد ، تاکنون همه کارها را با دست راست خود انجام داده است. با دست چپ خود انجام دهید.

وی با بیان اینکه چنین اقداماتی خلاقیت مغز را فعال و تقویت می کند ، افزود: علاوه بر این ، ما باید تحقیقات بیشتری درباره چگونگی فعالیت مبتدیان در سایر کشورها انجام دهیم. این به ما اجازه نمی دهد که دوباره نگاهی به ساخت چرخ بیندازیم و ایده هایی را که قبلاً وجود داشته اند ارائه دهیم.

سعدآبادی با ادعای موفقیت آمیز بودن برخی کپی از ایده های خارجی که وارد کشور شد ، نمونه هایی را که در کشور در زمینه حمل و نقل و تجارت آنلاین پیاده سازی شده است ، به عنوان نمونه ای در نظر گرفت.

وی گفت: “وقتی از كودكان س askedال می شود كه در آینده چه خواهند كرد ، آنها قطعاً برای پزشك شدن پاسخ خواهند داد.” – اگر امروز کارآفرینان بیش از هر زمان دیگری نیاز دارند. “

سعدآبادی در مورد جایگاه بالای کارآفرینان خلاق در جهان گفت: “به همین دلیل است که باید در رسانه ها به افراد در مورد تعاریف کارآفرینی آموزش دهیم.” زندگی این افراد سرگرم کننده و جذاب است و اگر اطلاعاتی در این زمینه ارائه شود ، جامعه به تدریج به سمت کارآفرینی سوق پیدا می کند.

به گزارش ترندونی ، هفته جهانی کارآفرینی (GEW) بزرگترین رویداد هماهنگ برای ارتقا و ارتقا کارآفرینی در جهان است که هر ساله از 18 تا 24 نوامبر ، از 19 نوامبر تا 25 دسامبر برگزار می شود.

این رویداد هماهنگ به دنبال تشویق نسل جدیدی از کارآفرینان برای شروع کار خود و راه اندازی تجارت با تشویق مردم است. بسیاری بر این باورند که این کمپین عظیم جهانی می تواند باعث ارتقا entreprene کارآفرینی در اندیشه و اندیشه شود و مشاغل را به شروع تجارت در عموم مردم ترغیب کند.

این رویداد مراسمی است در تجلیل از مبتکران و شغل آفرینان. کسانی که ایده های خود را به کار گرفتند و مشاغلی را تأسیس کردند که به رشد اقتصاد کشورشان و توسعه رفاه انسانی کمک می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا