جامعه و خانواده

برپایی کرسی‌های تفسیر قرآن در مساجد و فضای مجازی

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران با تشریح برنامه های قرآنی شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان با محوریت مساجد منتخب گفت: طرح قرآنی چلچراغ سی شب ماه مبارک رمضان را در مساجد منتخب پایتخت سپری کرده است. سایت شهرداری تهران میزبانی می شود. .

به گزارش ترندونی، حجت الاسلام جواد صادق زاده افزود: در راستای ترویج تفسیر کلام وحی و با عنایت به آخرین بیانات مقام معظم رهبری (دامت برکاته) مبنی بر اینکه هر مسجدی پایگاه قرآن می شود، با اهتمام الهی توفیق یافته ایم و در سایه الهی همکاری ورد و ستاد تفسیر قرآن کریم، سومین طرح بزرگ «رمضان با قرآن. سی روز، سی درس» با اعزام مترجمان تخصصی قرآن به مساجد و فضای الکترونیک. دو بخش اصلی شبکه‌های اجتماعی (کانال‌های گزارش مسجد، سرای محلات، تهران من و…) و سایت شهرداری تهران www.tehran.ir برای عموم و یک پورتال داخلی برای کارکنان.

مشاور شهردار تهران با بیان اینکه این برنامه توسط یک سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و مرکز ارتباطات شهرداری تهران اجرا می شود، گفت: در بخش عمومی و برای تسهیل شرکت هموطنان در مسابقه تفسیری، تعیین کد تیمی، شرکت کنندگان در این مسابقه شرکت خواهند کرد. در این ماه با شماره گیری #337*137* و بدون پرداخت هزینه (حتی هزینه پیامک) مسابقه داده و از تفسیر منتخب کلمات صریح وحی بهره مند خواهید شد. مزیت استفاده از این سامانه جدید نسبت به سایر سامانه های قدیمی (مانند پیامک و …) مورد استفاده نهادهای فرهنگی و تبلیغی کشور اعم از صداوسیما، تلویزیون و … برای برگزاری مسابقات فرهنگی این است که برای اولین بار است. مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران در سطح کشور از این جدیدترین و کاملا آنلاین برای مسابقات فرهنگی و قرآنی استفاده می کند.

حجت الاسلام صادق زاده در ادامه تصریح کرد: امسال سومین دوره طرح ساخت کرسی های تفسیر قرآن کریم با عنوان طرح چلرگان قرآن برای ترویج سیره قرآنی و تبیین سیره قرآنی است. بر اساس نیازهای امروزی جامعه در 22 مسجد تهران برگزار شد و کرسی های تفسیر قرآن کریم در مسجد با فضیلت لیالی این ماه پذیرای شهروندان در مساجد مجری طرح است.

مشاور شهردار تهران با تبیین برخی از ویژگی‌های طرح قرآن چلچراگ در صدد تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن و پیروی از تعالیم او و تعمیق معرفت و درک قرآن کریم است. فرهنگ قرآنی در شهرستان و تقویت و گسترش مردم.با قرآن کریم در اقشار مختلف جامعه بیان کرد: در پایان این ماه و بر اساس اطلاعات ارائه شده در دو قالب امام جماعت و ناظر، بازخورد اجرای پروژه به دقت بررسی و ارزیابی خواهد شد.

به گزارش سایت شهرستان، وی تصریح کرد: محافل تفسیر قرآن کریم که از ابتدای بهار تا پایان این ماه و هر عصر در مساجد منتخب تهران با حضور در ستاد و مجموعه قرآن کریم برگزار می شود. دروس قرآن زیر نظر مستقیم حجت الاسلام والمسلمین روخوانی ادامه دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا