فرهنگ و هنر

پایان دومین دوره طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن با اعطای مدرک

رئیس مرکز امور قرآنی بنیاد و خیریه در جلسه ارائه مدارک دومین دوره طرح ارزیابی و ارزشیابی داوران مسابقات قرآن کریم گفت:

به گزارش ترندونی، جلسه اعطای مدارک به پذیرفته شدگان مرحله دوم طرح سنجش و تراز خوانی قرآن کریم امروز (چهارشنبه) در ساختمان بنیاد و خیریه شهید سلیمانی برگزار شد.

حمید مجیدی آنلاین رئیس مرکز امور قرآن بنیاد و امور خیریه در نشستی در خصوص پایان دومین دوره طرح داوری و ارزیابی قرآن کریم برای قضات گفت: امروز بار شرعی شما زیاد شده است. همه امکانات و موسساتی هستند که مسابقات را اجرا می کنند.

وی با بیان اینکه هدف از طرح سنجش و تسطیح داوران مسابقات قرآن کریم نظام مند شدن داوری مسابقات قرآن کریم بوده است، تصریح کرد: امکانات این کار را انجام دادند اما چارچوب ها و اصول رعایت نشد .

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن با تاکید بر اینکه ما تنها کشوری در جهان هستیم که مسابقات قرآنی ما در سراسر کشور ریشه و به هم پیوسته است و همه امکانات آن به روز است، افزود: و این نشان دهنده عظمت مسابقات

مجیدی آنلاین با اشاره به اینکه کلمه مسابقه با داوری تداعی می شود، خاطرنشان کرد: اگر داوری اشتباه باشد، هر اتفاقی در مسابقه بیفتد، فایده ای ندارد. توجه داشته باشید که هر اقدامی برای برگزاری مسابقه، به ویژه هیئت داوران، صرف نظر از وضعیت زندگی مردم، بسیار مؤثر است. گاهی اوقات یک صدم یک نقطه می تواند مسیر یک خواننده را تغییر دهد. بنابراین ما باید کار خود را به خوبی انجام دهیم.

وی ادامه داد: اعلام می‌کنم اگر همه مردم ایران از ما مدرک درجه یک بگیرند خوشحال می‌شویم و تاکید می‌کنم که سهمیه نداریم. بنابراین تکرار می کنم، اگر همه از 1 تا 4 نمره بگیرند خوشحال می شویم.

رئیس مرکز امور قرآنی بنیاد و سازمان امور خیریه تصریح کرد: مرکز امور قرآنی بنیاد و سازمان امور خیریه و ستاد هماهنگی مسابقات قرآن کشور در مقابل هیچ نامی در سنجش موضعی ندارند. و طرح رتبه بندی داوران مسابقات قرآن کریم; هرکس وارد فرآیند داوری شود ما خود را نوکر او می دانیم.

مجیدی آنلاین یادآور شد: روزی که طرح سنجش و ارزیابی داوران قرآن کریم را آغاز کردیم، با بیش از 300 نفر مشورت کردیم. الحمدلله در سه ماهه دوم وضعیت بهتری داریم و اگر خدا بدهد نواقص سه ماهه سوم برطرف می شود.

وی افزود: درجات داوری مایه نگرانی است. توجه داشته باشید که این موضوع در دستور کار ستاد قرار دارد و ما دست بلندی برای انتقادات و پیشنهادات سازنده در اختیار شما داریم.

دبیر ستاد برگزاری مسابقات قرآن کشور گفت: به زودی پرتال جامع مسابقات و سامانه شمارش مسابقات با تمامی سامانه های شمارش مسابقات قرآن کریم کشور جایگزین می شود. روند امتیازدهی به صورت متمرکز در ستاد نظارت می شود تا ببینیم داوران چه کاری انجام داده اند.

مجیدی آنلاین بر استانداردسازی مسابقات قرآن کریم تاکید کرد و یادآور شد: سیاست ما در ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم حمایت، هدایت و نظارت است. در خصوص استفاده از داوران در تشکل های مسابقات قرآنی نیز برای اجرای عدالت برنامه داریم.

شرکت کنندگان در طرح ارزیابی و ارزشیابی دومین دوره داوران مسابقات قرآن کریم سایر استان ها به صورت ویدئو کنفرانس در این جلسه شرکت کردند. در این جلسه برنامه های تکمیلی نیز برای متقاضیان طرح تشریح شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا