اقتصادی

با کاهش روشنایی معابر چقدر سوخت صرفه جویی شد؟

طرح تنظیم روشنایی در بزرگراه ها و بزرگراه ها باعث کاهش مصرف برق 300 مگاواتی شده است و به گفته معاون هماهنگ کننده توزیع توانیر ، این طرح باعث کاهش یک میلیون لیتری مصرف سوخت نیروگاه های کشور شده است.

به گزارش ترندونی ، افزایش مصرف برق و گاز در بخش داخلی فشار بیشتری بر صنعت برق وارد کرده است ، دولت پس از ساعت 9 شب طرح خاموش شدن روشنایی خیابان و روشنایی خیابان را اجرا می کند. محدودیت های ترافیکی شبانه در شهرهای نارنجی و قرمز نیازی به روشن شدن علائم بانکی یا بیلبوردها ندارد و نتیجه آن چیزی جز اتلاف سرمایه ملی نیست. بنابراین هفته گذشته ، صنعت برق با صرفه جویی در روشنایی خیابان و حذف روشنایی غیرضروری خیابان ، صرفه جویی در حداقل 500 مگاوات را آغاز کرد.

رخشاني آنلاین معاون هماهنگ كننده توزيع توانير گفت: هم اكنون 9 ميليون چراغ جلو در كشور نصب شده است كه بسيار بيشتر از استانداردهاي بين المللي است. در حال حاضر ، بیشتر چراغ های نصب شده در بزرگراه ها 400 وات است مطالعات نشان داده است که در بسیاری از مکان ها می توان این لامپ ها را تا 100 وات تعویض کرد و از توان آنها می توان برای کاهش مصرف برق نیروگاه ها استفاده کرد.

وی تامین انرژی زمستانی را یک چالش جهانی توصیف کرد و افزود: مطالعات در بخشهای مختلف مصرف کننده نشان می دهد که می توان مصرف برق را به 2000 مگاوات کاهش داد که می تواند کمک بسزایی در سوختن نیروگاه ها داشته باشد. برنامه عملیاتی در این زمینه به شرکتهای برق منطقه ای و توزیع در سراسر کشور ارائه شد. از این نظر ، مصرف انرژی شرکت ها به صورت روزانه کنترل می شود.

در همین زمان معاون هماهنگ کننده توزیع توانیر با بیان اینکه بررسی دما همچنین نشان داد که میانگین دما نسبت به 10 سال گذشته تغییری نکرده است ، ادامه داد: با این وجود امسال شاهد افزایش مصرف انرژی در کشور هستیم. هدف ما جلب همکاری مشترکان صنعتی و کشاورزی برای کاهش مصرف انرژی و کاهش روشنایی جاده ها ، میادین ، ​​پارک ها و تابلوهای تبلیغاتی است که به طور م consumptionثر مصرف برق را کاهش می دهد و بنابراین به طور مستقیم مصرف گاز نیروگاه ها را کاهش می دهد.

معاون هماهنگ کننده توزیع توانیر از برنامه ریزی و اجرای اطلاعات جامع تلفیقی برای تشویق مردم برای بهینه سازی مصرف انرژی (انرژی برق و گاز) خبر داد و گفت: برنامه دیگر اجرا شده کنترل مصرف در کلیه دستگاه های اجرایی است. از نظر قابلیت همکاری بین دستگاه ها ، برنامه ریزی و هماهنگی بیشتری لازم است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا