اقتصادی

کاهش مصرف نفت در آمریکا رکورد ۲۵ ساله زد

آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که مصرف نفت آمریکا در سال 2020 به 18.1 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است که پایین ترین سطح در 25 سال گذشته است.

به گزارش ترندونی ، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در برآورد جدیدی از میزان مصرف نفت اعلام کرد که مصرف نفت در بخش حمل و نقل در سال 2020 نسبت به سال قبل 15 درصد کاهش یافته است. مصرف نفت تقریباً در همه بخشهای پرمصرف کاهش یافته است.

قرنطینه و سایر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده ، عامل اصلی کاهش مصرف نفت بوده است ، به ویژه در بخش حمل و نقل ، جایی که هزینه بنزین ، گازوئیل و سوخت هواپیما کاهش یافته است.

به گفته اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده ، مصرف بنزین ، پرمصرف ترین محصول نفتی ایالات متحده ، در سال 2020 این میزان 14 درصد کاهش یافته و به هشت میلیون بشکه در روز رسیده است که پایین ترین میزان مصرف بنزین در آمریکا از سال 1997 است. بنزین 44 درصد از کل مصرف نفت آمریکا در سال گذشته را به خود اختصاص داده است. بخش حمل و نقل 96 درصد بنزین موتور و بقیه بخشهای صنعتی و تجاری را به خود اختصاص داده است.

مصرف گازوئیل آمریکا نیز نسبت به سال 2019 8 درصد کاهش یافته است. دیزل سال گذشته 21 درصد مصرف کرد. نفت آمریکا به طور معمول ، بیش از سه چهارم کل سوخت دیزل توسط کامیون ها ، کشتی ها و قطارها در بخش حمل و نقل استفاده می شود.

مصرف سوخت جت بیشترین کاهش را داشت – 62 درصد کاهش یافت. به پایین ترین سطح از سال 1983 رسیده است. سوخت جت و بنزین هوانوردی با هم شش درصد از کل مصرف نفت آمریکا در سال 2020 را به خود اختصاص دادند.

بر اساس قیمت نفت ، داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا در ماه گذشته نشان داد که مصرف نفت ، گاز طبیعی و زغال سنگ ایالات متحده در سال 2020 به طور کلی ، 9 درصد کاهش یافت که پایین ترین سطح از سال 1991 است. به ثبت شده از سال 1949 فرآورده های نفتی که 44 درصد را شامل می شود. تقاضا برای کل مصرف سوخت های فسیلی ایالات متحده در سال گذشته ، نسبت به سال 2019 ، 13 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا