سلامت و دانشکسب و کار ایرانی برتر

بوتاکس پیشانی آقایان و نکاتی که باید بدانید

زیبایی و برطرف کردن مشکلات چهره همواره از دغدغه‌های زنان و مردان بسیاری بوده است. با افزایش سن پوست حالت الاستیکی خود را از دست می‌دهد و چروک می‌شود. برای افرادی که به زیبایی ظاهر اهمیت زیادی می‌دهند از بین بردن این چروک‌ها بسیار مهم است. در ادامه با مراقبت های قبل و بعد از آشنا می شویم.بوتاکس راهی برای از بین بردن چروک‌های پوست و جوان‌سازی آن است. بسیاری از افراد از عوارض بوتاکس می‌ترسند و با وجود این که نیاز به انجام این دارند از انجام آن خودداری می‌کنند.
تزریق بوتاکس پیشانی | دکتر رضا وقردوست

بوتاکس جراحی پیچیده‌ای نیست و به‌سادگی انجام می‌شود‌. در واقع سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است که بسیار رقیق شده است.این سم به قسمت‌هایی از پوست که چروک شده است، مانند پیشانی یا اطراف چشم، تزریق می‌شود و عضلات آن ناحیه را فلج می‌کند. این کار باعث باز شدن چروک‌های پوست می‌شود.

اثر بوتاکس دائمی نیست و متناسب با کیفیت ماده استفاده شده بین ۳ تا ۶ ماه و حتی گاهی تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد. مراقبت بعد از بوتاکس باعث افزایش ماندگاری اثر آن خواهد شد و زمان نیاز به ترمیم را افزایش می‌دهد.

بوتاکس چه تاثیری بر پوست می گذارد؟

پوست بر اثر انقباض ماهیچه‌های پوست به وجود می‌آید. انقباض ماهیچه پس از آزاد شدن ماده شیمیایی استیل کولین رخ می‌دهد.‌در واقع این ماده شیمیایی دستور انقباض را از عصب به ماهیچه منتقل می‌کند. در لیست بهترين دكتر پوست در تهران، می توانید از فوق تخصص پوست در مناطق مختلف تهران نوبت بگیرید

با تزریق بوتاکس ترشح این ماده متوقف می‌شود در نتیجه ماهیچه قادر به انقباض نیست و چروکی روی پوست شکل نمی‌گیرد.البته تاثیر بوتاکس دائمی نیست و با رعایت نکات مراقبت بوتاکس دو الی شش ماه پس از تزریق، ماهیچه با ترشح استیل کولین به حالت قبل از تزریق در می‌آید.

عوارض بوتاکس

زمان زیادی از ورود بوتاکس به فهرست جراحی‌های زیبایی گذشته و در این مدت عوارض قابل توجه یا خطرناکی از مشاهده نشده است.می‌توان گفت در مورد عوارض بوتاکس کمی اغراق شده است و بوتاکس اگر در محیط مناسب و همراه با مراقبت بعد بوتاکس و رعایت دستورالعمل‌های قبل آن انجام شود عوارض قابل توجهی نخواهد داشت.

در بوتاکس از سم بوتولینیوم رقیق شده استفاده می‌کنند، این سم بسیار خطرناک است و در غلظت‌های بالا باعث بوتولیسم می‌شود.بوتولیسم نوعی خطرناک و کشنده است که بر اثر مصرف غذاهای آلوده یا مانده ایجاد می‌شود و ممکن است به فلج دائمی عضلات بیانجامد.

کبودی و ورم پوست از عوارض شایع بوتاکس است که چند روز پس از تزریق از بین می‌رود. جالب است بدانید کاربرد بوتاکس تنها محدود به زیبایی و رفع نیست.تحقیقات نشان داده است بوتاکس در درمان بیماری‌هایی مانند :

بسیاری از افراد در سراسر جهان از رنج می‌برند، بوتاکس درمانی جدید و بسیار موثر برای دردهای میگرنی است. بوتاکس با فلج کردن بخشی از عصب گردن و سر مانع انتشار و انتقال پیام‌های درد در این نواحی می‌شود و دردهای میگرنی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

اگر مبتلا به میگرن هستید و سردردهای آزاردهنده میگرن شما را عذاب می‌دهد می‌توانید به جای تحمل این دردهای طاقت فرسا از بوتاکس برای درمان خود استفاده کنید.می‌توانید قبل از هرچیز با یا مشورت کنید تا برای انجام این درمان نوین شما را راهنمایی کنند.

مراقبت های قبل از بوتاکس

از می‌توان برای کاهش چین و چروک‌های نواحی مختلف صورت مانند پیشانی، بین ابروها و اطراف بینی استفاده کرد.برای کاهش عوارض بوتاکس و ماندگاری بیشتر آن بهتر است به مراقبت‌های قبل بوتاکس توجه کنید. در ادامه به بررسی دستورالعمل‌هایی که لازم است قبل از بوتاکس انجام دهید می‌پردازیم.

انتخاب پزشک مجرب

یکی از نکات مهم قبل از بوتاکس، انتخاب پزشک مجرب است. در سال‌های اخیر مراکز زیبایی رشد قابل توجهی داشته‌اند و افراد زیادی بدون داشتن مدرک معتبر و صرفا با چند دوره آموزشی اقدام به تاسیس مراکز زیبایی و انجام جراحی‌های زیبایی کرده‌اند.

متاسفانه اکثر این مراکز از اعتبار و تخصص کافی برای انجام جراحی‌های زیبایی برخوردار نیستند و مراجعه به این مراکز عواقب جبران ناپذیری دارد.بهتر است برای انجام بوتاکس به پزشک یا که مجوز فعالیت در حوزه پوست و زیبایی دارند، مراجعه کنید. با مراجعه به مراکز معتبر می‌توانید از سالم بودن موادی که تزریق می‌کنید مطمئن باشید.

ممنوعیت مصرف دخانیات و مشروبات الکلی

بهتر است از دو هفته قبل از انجام بوتاکس، مصرف دخانیات و را ترک کنید. تحقیقات نشان داده است وجود ترکیبات سیگار یا مشروبات الکلی در خون افراد، اثربخشی بوتاکس را کم می‌کند.مصرف الکل و فراورده‌های الکلی ۲۴ ساعت قبل یا بعد از بوتاکس باعث کبودی ناحیه تزریق بوتاکس خواهد شد.

منع مصرف بعضی از داروها

مصرف بعضی از داروها قبل از بوتاکس باعث ایجاد کبودی پوست یا مشکلات دیگر می‌شود. بهتر است قبل از بوتاکس از مصرف:

  • داروهای گیاهی
  • و بروفن خودداری کنید.

اگر به دارو یا ماده خاصی حساسیت دارید حتما دکتر پوست خود را در جریان بگذارید.مصرف بعضی از داروها باعث افزایش خطر خونریزی و کبودی در محل بوتاکس می‌شود. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند :

  • روغن ماهی
  • ترکیبات گیاه خارمریم
  • مکمل‌های حاوی دوز بالای ویتامین ای و داروهای رقیق کننده خون از داروهایی هستند که مصرف آن‌ها از ده روز قبل از بوتاکس ممنوع است.

اپیلاسیون ممنوع

یکی از کارهایی که قبل از بوتاکس نباید انجام دهید اپیلاسیون یا بند انداختن پوست است. استفاده از محصولات موبر و بلچینگ پوست نیز ممنوع است و باعث آسیب دیدن پوست می‌شود.

یکی از مراقبت های بعد از بوتاکس خط اخم پرهیز از اصلاح ابروها است. اصلاح ابرو باعث منقبض شدن عضلات پیشانی می‌شود و انجام آن تا ۴۸ ساعت پس از بوتاکس مجاز نیست. برای کسب نتیجه مطلوب بهتر است تا یک هفته پس از بوتاکس از انجام هر نوع اپیلاسیونی در ناحیه صورت خودداری کنید.

مسکن بخورید

اگر پوست حساسی دارید و تحمل دردهای جزئی برای شما ناخوشایند است می‌توانید یک ساعت قبل از بوتاکس از تیلنول () استفاده کنید.

پیشگیری از تبخال

افرادی که مستعد تبخال هستند و زیاد دچار آن می‌شوند، ممکن است با انجام بوتاکس تبخال بزنند. اگر جزو این افراد هستید حتما یک هفته قبل از بوتاکس، پزشک خود را در جریان بگذارید تا با تجویز داروهای مورد نیاز از بروز تبخال پس از بوتاکس پیشگیری کند.

از آفتاب دور باشید

پیش از بوتاکس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید زیرا برای بوتاکس مناسب نیست. یکی از مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم استفاده مرتب از عینک آفتابی استاندارد و کرم ضد آفتاب است.

پرونده سلامت خود را در اختیار پزشک قرار دهید

بهتر است هنگام مراجعه به پزشک برای انجام بوتاکس، پرونده سلامت خود را در اختیار او قرار دهید و او را در جریان بیماری‌ها و داروهایی که مصرف می‌کنید قرار دهید. رعایت این نکات برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از تداخل دارویی حائز اهمیت است.

چیزی میل کنید

بهتر است هنگام انجام بوتاکس گرسنه نباشید و پیش از مراجعه به پزشک یک وعده غذایی کوچک یا میان وعده میل کنید. تا چند ساعت پس از بوتاکس عضلات صورت ضعیف هستند و خوردن غذا چندان آسان نخواهد بود.

مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم

برای کاهش عوارض بوتاکس و کسب نتایج مطلوب لازم است به نکات مراقبت بعد بوتاکس پیشانی توجه کنید. در ادامه به بررسی دستورالعمل‌هایی که بهتر است بعد از بوتاکس انجام دهید می‌پردازیم.

  • برای مراقبت بعد از بوتاکس صورت خود را به آرامی ورزش دهید، از انجام حرکات شدید خودداری کنید.
  • بقیه روز را استراحت کنید تا ضربان قلب نرمالی داشته باشید.
  • از لمس و فشار آوردن به ناحیه بوتاکس شده خودداری کنید تا سم در صورت شما پخش نشود.
  • ورزش بعد از بوتاکس سرعت جذب بوتاکس را افزایش می‌دهد. یک یا دو ساعت پس از بوتاکس، عضلاتی را که بوتاکس دریافت کرده‌اند به آرامی حرکت دهید، این کار به پخش بهتر بوتاکس در عضله مورد نظر کمک می‌کند.
  • از انجام فعالیت‌های سنگین بدنی پرهیز کنید. یک یا دو روز پس از بوتاکس انجام فعالیت‌هایی که باعث افزایش ضربان قلب و افزایش گردش خون می‌شوند ممنوع است.

 

 

دکمه بازگشت به بالا