جامعه و خانواده

افزایش ۱۱۰۰ تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

ترندونی/ کرمان معاون پرستاری وزارت بهداشت طرح برجسته دروار را ساماندهی حوزه پزشکی و افزایش میزان داروهای بیمه شده، افزایش 1100 تختی و ده ها تختی بیمارستانی خواند. پروژه های بزرگ و کوچک در حوزه حفاظت از سلامت به عنوان بخشی از اقدامات یکساله وزارت بهداشت.

عباس عبادی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت و تجلیل از مدافعان سلامت استان کرمان به بیان فعالیت ها و اقدامات دولت سیزدهم در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و به ویژه شهدای مدافعان سلامت پرداخت. در حوزه بهداشت و درمان گفت: وزارت بهداشت با شعار عدالت و شایستگی کار خود را در حوزه سلامت آغاز کرد و بحمدالله با تلاش جهادی کارکنان نظام سلامت تحت مدیریت بیماری کووید مرگ و میر کاهش یافت. این. 700 نفر به کمتر از 50 نفر و در عرض چند روز به صفر رسید و با این کار 154 میلیون دوز واکسن تزریق شد.

وی طرح منحصربفرد دروار را برای اصلاح حوزه پزشکی و افزایش تعداد داروهای تحت پوشش، بیمه افراد جامعه فاقد بیمه، افزایش 1100 تخت بیمارستانی و ده ها پروژه بزرگ و کوچک در حوزه بهداشت و درمان دانست. به عنوان بخشی از اقدامات یکساله وزارت بهداشت.

عبادی با بیان اینکه در دوران کووید از پرستاران و پزشکان نام برده شد و از سایر بهورزان نیز نام برد و گفت: باید بهورزان دیگری مانند پیراپزشکان، بهیاران و بهورزان از تخصص ها و رشته های مختلف باشند. احترام و تشکر کرد.

عبادی با تاکید بر توسعه پرستاری از درمان مداری به سلامت محور گفت: برای این منظور می توان از ظرفیت پرستاران بازنشسته با دانش و تجربیات مفید و مساجد، کانون های اجتماعی، مراکز بهداشتی درمانی، سازمان های مردم نهاد و … استفاده کرد. حتی با خانواده، اقوام و همسایگان شروع به کار کرد.

معاون پرستاری رئیس جمهور گفت: 8.5 میلیون سالمند در کشور وجود دارد که حرکت جمعیت به سمت سالمندی، پرستاری و آموزش پرستاری بخش زیادی از مشکلات این حوزه را کاهش می دهد.

به گزارش ترندونی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان. بهبود درد و رنج بیماران فرصتی است که خداوند به ما داده است و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

وی همچنین در این مراسم یاد و خاطره شهدای سلامت را از خانواده های شهیدان شاه مرادی، شهید حسین علیپور و شهیده الهام یوسف زاده و همچنین 22 نفر از مریضان بیمارستان های دولتی و خصوصی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و چهار نفر گرامی داشت. . از دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری تجلیل شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا