اقتصادی

” کشاورزی قراردادی “محوری‌ترین اقدام در دولت سیزدهم است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی پیمانی مهمترین شغل وزارت جهاد کشاورزی در این دولت خواهد بود و عزت و اقتدار کشاورز ما در گرو اجرای کشاورزی پیمانی است.

به گزارش ترندونی، به نقل از وزارت جهادکشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد در جلسه هماهنگی تشریح سیاست های اجرایی، تنظیم بازار و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی کشاورزی که با حضور معاونان وزیر و مدیران استانی برگزار شد. در سالن توسعه کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی. وی گفت: امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی در همه استان ها پایگاه های امنیت غذایی ایجاد کند.

وی افزود: این قرارگاه باید به مجموعه ای قدرتمند در استان ها تبدیل شود و همه مسائل کشاورزی در این قرارگاه تصویب شود و مهمترین بخش تنظیم بازار، کمپ امنیت غذایی است که توسط مدیران سازمان های جهاد کشاورزی استان ها راه اندازی می شود. در این استان.” جهت را نشان می دهند.

ساداتی نژاد ادامه داد: ستاد امنیت غذایی مورد تایید ستاد اقتصادی دولت و ستاد غذای استان نیز مورد تایید ستاد تنظیم بازار است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در شرایط سخت کشور مسئولیت کل زنجیره از مزرعه تا چنگال و بازاریابی و کنترل بازار به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است و ما از این مسئولیت استقبال می کنیم. “.

وی افزود: سازمان مرکزی تعاون روستایی برای توزیع هوشمند محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی تلاش می کند و همه استان ها باید تا سال 1400 به صورت هوشمند توزیع کنند. آخر سال ‘.

ساداتی نژاد ادامه داد: تعاون روستایی برای توزیع میوه های عید در استان تهران عاقلانه تلاش می کند و امیدواریم استان ها هر چه زودتر توزیع عاقلانه ای را با دستگاه های استانی آغاز کنند.

وی گفت: ما به شدت به برون سپاری به سازمان ها و بخش خصوصی اعتقاد داریم.

ساداتی نژاد تصریح کرد: کشاورزی پیمانی مهمترین شغل وزارت جهاد کشاورزی در این دولت خواهد بود و عزت و اقتدار کشاورز ما در گرو اجرای کشاورزی پیمانی است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: باید برای حمایت از کشاورز، معیشت کشاورز و افزایش بهره وری و تولید به سمت کشاورزی قراردادی برویم، بنابراین کشاورزی پیمانی شاخص رتبه بندی ما در استان ها خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد صنعت تبدیلی در استان ها باید به دنبال سرمایه گذاران بخش خصوصی به ویژه سرمایه داران صنعتی بود، گفت: کمپ امنیت غذایی بستر مناسبی برای دعوت از سرمایه گذاران صنعتی برای راه اندازی صنعت تبدیلی در بخش کشاورزی در استان است. استان ها.

ساداتی نژاد گفت: این دولت مردمی است و پرمخاطب ترین قسمت آن وزارت کشاورزی در جهاد است.

وی با بیان اینکه باید به توسعه کشاورزی بیشتر توجه شود، گفت: توسعه کشاورزی سنتی، اجرای الگوی کشت و افزایش بهره وری در گرو تمرکز بر توسعه است، بنابراین بخش گسترش کشاورزی باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تجدید شود. .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا