اقتصادی

انعقاد ۲۰۰ هزار هکتار کشت قراردادی در خوزستان

ترندونی/خوزستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه تاکنون 200 هزار هکتار قرارداد در حوزه کشاورزی پیمانی در خوزستان منعقد شده است، گفت: بحث کشاورزی پیمانی یکی از مهمترین اولویت هاست که توسط این سازمان اجرا می شود. حمایت از کشاورزان با توجه به اجرای الگوی کشت.

سید رحمت الله پریچهار در گفت وگو با ترندونی، درباره روند کشت قراردادی در خوزستان اظهار کرد: تاکنون 200 هزار هکتار قرارداد در حوزه کشاورزی قراردادی در خوزستان منعقد شده است و روند قرارداد همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه کشاورزی پیمانی نقش بسیار موثری در توسعه زنجیره ارزش محصولات کشاورزی دارد، افزود: نهادهای تخصصی برای انتقال دانش فنی و افزایش کمی و کیفی تولید و ساماندهی و احیای واحدهای تولیدی در حال ایجاد است. اجرای کشاورزی قراردادی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تامین مالی هزینه های اولیه و نهاده های لازم، خدمات حمل و نقل و خرید مستقیم از تولیدکننده از جمله دستاوردهای کشاورزی پیمانی است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

پریچر درباره تاکید وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم بر توسعه کشاورزی پیمانی گفت: بحث کشاورزی پیمانی یکی از اولویت های اصلی است که با حمایت از کشاورزان برای اجرای الگوی کشت اجرا می شود. .

وی ادامه داد: خوزستان با 200 هزار هکتار کشاورزی قراردادی بالاترین سطح قراردادهای کشور را به خود اختصاص داده است و این میزان نسبت به سال گذشته بیش از 2.8 برابر افزایش یافته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا