اقتصادی

گلخانه‌های لرستان به ۳۰۰ هکتار گلخانه فعال خواهد رسید

ترندونی/ لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تا پایان سال 1404 سطح گلخانه های استان به 300 هکتار گلخانه فعال می رسد.

سید عماد شاهرخیس در نهمین جلسه ستاد سرمایه گذاری کشاورزی با موضوع بررسی شهر گلخانه ای گفت: مساحت گلخانه های لرستان در حال حاضر 72 هکتار است.

وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی لرستان موظف است سالانه 20 هکتار گلخانه جدید احداث کند.

شاهرخی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی کشور و لزوم استفاده بهینه از منابع موجود، توسعه و ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در اولویت وزارت جهاد کشاورزی است و لرستان پتانسیل حضور در بین پنج استان برتر را دارد. از نظر مساحت گلخانه.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: زیرساخت 12 شهرک گلخانه ای به مساحت 431 هکتار با تولید 76 هزار و 800 تن و ایجاد 3 هزار و 360 شغل آماده واگذاری به سرمایه گذاران است. از این بخش

این مقام مسئول گفت: در پی سفر هیئت دولت به استان لرستان، 100 میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت های شهرهای جدید گلخانه ای اختصاص یافته است.

شاهرخی از مزایای ساخت گلخانه نسبت به گلخانه های انفرادی برنامه ریزی و ایجاد شبکه واحد، مشارکت و بازاریابی و فروش بیشتر نام برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جهش و پیشرفت در کار مستلزم اتحاد و همدلی در همه بخش‌های کشاورزی است و باید از ظرفیت کارگزاران و مدیران برای رفع موانع و شناسایی سرمایه‌گذاران استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا