اقتصادی

استاندارد، هوشمند و ارزان‌سازی اهداف توسعه گلخانه‌هاست

ترندونی/ فارس معاون باغبانی جهادکشاورزی گفت: طبق اسناد قبلی اهداف اصلی توسعه گلخانه ای کشور استانداردسازی، دانش و ارزان سازی است.

محمدمهدی برومندی روز سه شنبه 12 بهمن در همایش «نقش انجمن ملی گلخانه‌سازان ایران در توسعه گلخانه‌ها در کشور»، گفت: برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی برای توسعه گلخانه‌ای کشور در حال انجام است. ما باید برای اجرای این سیاست بسیار مهم اقدام کنیم.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه توسعه گلخانه ها در کشور باعث صرفه جویی یک و نیم میلیارد مترمکعبی آب کشاورزی شده است، گفت: علاوه بر این صنعت گلخانه ای ضایعات کشاورزی در گلخانه ها را به کمتر از یک درصد کاهش داده است. 150000 نفر

این مقام مسئول تجاری سازی و تولید تجاری محصولات در گذشته را یکی از مشکلات اساسی کشورمان دانست و افزود: کشوری که امروز واردکننده این صنعت بود، علاوه بر تامین نیازهای داخلی، به مرحله ای رسیده است. که بیش از 100 میلیون دلار درآمد ارزی حاصل از صادرات این صنعت به کشور است.

برومندی به موضوع آینده انرژی و گلخانه ها نیز توجه کرد و افزود: باید با آمایش سرزمین و با در نظر گرفتن این موضوع بسیار مهم و شرایط اقلیمی کشورمان گلخانه بسازیم. این موضوع بسیار مهمی است و باید بگویم که استان فارس یکی از استان هایی است که امکان توسعه گلخانه در آن بیشتر است.

با اذعان به اینکه موفقیت توسعه گلخانه ای در کشور با تلاش همه فعالان این بخش به ویژه مهندسین مشاور، طراحان، سازندگان، سازمان نظام مهندسی و تولیدکنندگان و بهره برداران رقم خورده است، افزود: افزایش بسیار کمک کننده است. .

برومندی با اشاره به اینکه کشاورزی در ایران معیشتی و خرد است و سطح زمین بسیار پایین است، گفت: وظیفه داریم سبزی و صیفی را به گلخانه بیاوریم و در این زمینه گلخانه های کوچک نیز در نظر گرفته شده است. .

به گفته وی؛ جهاد کشاورزی برای این مهم برنامه دارد که ایجاد شهرک های گلخانه ای است. گلخانه های زیادی در شهرک گلخانه ای وجود دارد، مسائل مربوط به کشاورزی و خاک وجود دارد و شما می توانید همه آن را ببینید و این بسیار مهم است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دو موضوع تجارت سنتی و کشاورزی متعارف در کشور باید با ایجاد بسترهای لازم برای تولید صادراتی مورد توجه قرار گیرد، گفت: امیدواریم شرایط فراهم شود و شاهد افزایش تولید و افزایش صادرات باشیم. فراتر از مصرف

وی گفت: قرارگاه دیپلماسی غذایی و کشاورزی با دستور یکی از مسئولان ارشد وزارتخانه در این وزارتخانه راه اندازی شده بود. خود وزیر جلسات پیگیری مشترک با روسای گمرک، بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت، سازمان امور مالیاتی و تمامی دستگاه های ذیربط برگزار می کند.

برومندی از موضوع صادرات فلفل نیز پرهیز کرد و تصریح کرد: در محصول فلفل هیچ مشکل سمی باقی نمانده و تنها چهار سمی که در تولید محصولات گلخانه ای استفاده کردیم ثبت نشده بود که مستندات کامل ارائه شد. روس ها

وی با اشاره به اینکه تولید با استانداردهای ملی و بین المللی یکی از مهمترین اهداف وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: تلاش ما برای تولید استاندارد به گونه ای است که بتوانیم اطمینان حاصل کنیم. محصولی خوب و سالم برای شهروندان است.» و آن را در سبد صادراتی کشور قرار دهید.

به گزارش ترندونی، در همایش نقش انجمن ملی گلخانه های ایران در توسعه گلخانه های کشور با حضور عبدالعظیم خادم حمزه معاون استاندار فارس، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علیرضا بزرگی، معاون عمرانی استانداری فارس، معاون عمرانی استانداری فارس، معاون عمرانی استانداری فارس، معاون عمرانی استانداری فارس برگزار شد. و جمعی از کارشناسان و علاقه مندان مورد استقبال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز قرار گرفت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا