اقتصادی

به دنبال توسعه سرمایه‌گذاری در بخش تجهیزات کشاورزی هستیم

ترندونی/ خوزستان رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برای رونق بخش کشاورزی تلاش می کنیم، گفت: وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان این وزارتخانه به دنبال رونق و سرمایه گذاری در ماشین آلات و ادوات کشاورزی هستند. ”

کامبوج عباسی امروز 26 بهمن ماه در افتتاحیه دهمین نمایشگاه ماشین آلات، ادوات و تجهیزات کشاورزی در اهواز گفت: این نمایشگاه به دلیل حرفه ای بودن و کاربردی بودن و همجواری با کشاورزان و روستاییان یکی از بهترین نمایشگاه هاست.

به گزارش ترندونی، وی با اشاره به اینکه به دنبال رونق در حوزه کشاورزی هستیم، افزود: نمایشگاه ها تخصصی است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مسیر کشاورزی و سرمایه گذاری در کشور روشن است. در دنیا نوسانات تولید وجود دارد و هر کجا به کشورهایی مانند ایران با آب و هوای خشک برویم، ممکن است در یک سال تولید زیاد و در یک سال کم تولید شود. این یک ضعف در بخش کشاورزی نیست، اما در بخش کشاورزی یک واقعیت است.

عباسی گفت: برخی منتقدان از میزان یا کمبود واردات گندم در کشور انتقاد می کنند اما باید شرایط فعلی و اقلیم خشک کشور را در نظر گرفت. ما باید ارتباط بین آب و هوا و تولید را کاهش دهیم. یعنی می‌توانیم با استفاده از فناوری، فناوری و برگزاری این نمایشگاه‌ها و استفاده از ماشین مناسب، بذر مناسب یا به‌کارگیری دانش، کاری برای کاهش اثرات تغییرات اقلیمی انجام دهیم.

وی گفت: امسال بیشترین سرمایه گذاری را در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی داشته ایم و بیش از 6 هزار میلیارد تن در این حوزه سرمایه گذاری شده است که 80 درصد آن به عنوان تسهیلات بانکی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است. ابزار، ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز خود را بخرید.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال بیش از 400 هزار هکتار از اراضی خام مکانیزه و بیش از 550 هزار هکتار از اراضی خام برداشت شد. همچنین بیش از 6 میلیون. هکتار گندم و جو آبی (بیش از 86 درصد) مکانیزه و بیش از 95 درصد از هشت میلیون هکتار گندم و جو برداشت شده است.

عباسی با اشاره به اینکه توسعه مکانیزاسیون جایگاه خود را در کشور پیدا کرده است، افزود: وظیفه دولت است که از طریق تامین کنندگان ماشین آلات کشاورزی، این فناوری ها را در اختیار کشاورزی کشور قرار دهد و در عین حال تامین کند. مکان های لازم کشاورزان ‘. بیش از 523 شرکت تولیدی ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی در کشور داریم که در زمینه تولید ماشین آلات کشاورزی، باغی، دامداری، طیور و آبزیان فعالیت می کنند.

وی افزود: این نمایشگاه به بهبود عملکرد توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور کمک می کند و پیش بینی می کنیم در سال آینده بیش از 7500 میلیارد یورو داشته باشیم. سرمایه گذاری در مکانیزاسیون کشاورزی ما همچنین به دنبال این هستیم که حمایت خود را از تولیدکنندگان ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی با کمترین نوسان قیمتی تغییر دهیم.

عباسی گفت: مدیریت و تنظیم بازار ماشین آلات کشاورزی به عنوان کمک به تولید کارآمد کشاورزی بر عهده ماست و اگر کشاورز مجبور باشد گندم و کلزا را به مقدار مشخص و قیمت تضمینی خریداری کند. باید بر اساس عوامل و ورودی ها باشد.» همچنین بر تولید نظارت کنید.

وی ادامه داد: انتظار داریم تامین کنندگان به ثبات قیمت توجه کنند. تغییر قیمت تراکتورهای کشاورزی یکی از اتفاقات و البته افزایش تقاضا برای ادوات کشاورزی بود که نشان از تمایل کشاورزان دارد. استفاده از تکنولوژی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امروزه مخالف قیمت‌های غیرقانونی تراکتور هستیم و تراکتورسازی یکی از ارزش‌های ملی کشور است و به دنبال حمایت از آن هستیم. در عین حال باید از بخش کشاورزی کشور حمایت شود.

عباسی گفت: در گذشته استفاده از پهپادهای بدون سرنشین در کشور محدود بود اما اکنون 450 تاسیسات فعال در منطقه داریم و امسال تقاضا برای استفاده از آنها در سال گذشته دو و نیم برابر بوده است.

وی ادامه داد: 62 مدل پهپاد شناسایی شده و بیش از 12 شرکت که برخی از آنها دانش بنیان هستند، عرضه خود را برای بسیاری از عملیات کشاورزی و هوشمندسازی کشاورزی اعلام کرده اند. در زمینه سمپاشی شاید بیش از 99 درصد سمپاش های عرضه شده در بخش کشاورزی کشور کاملا استاندارد بوده و سطح سموم آنها استاندارد شده و قطر آنها مورد ارزیابی و آزمایش قرار گرفته است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در زمینه عملیات کشاورزی پایدار، خوزستان مرکز کشور است و کشاورزان این استان خاک زنده و بقایای محصول را می شناسند. در کشاورزی پایدار، در شرایط کنونی تقریباً سه میلیون هکتار زمین زیر کشت و کشت نشده است. آنها دیگر بقایای آن را نمی سوزانند و ما از کشاورزان برای تماشای این محصول قدیمی تشکر می کنیم.

وی گفت: نوسانات تولید در کشورهای همسایه ایران با آب و هوای مشابه کاملا طبیعی است بنابراین باید به سمت فناوری حرکت کنیم تا این نوسانات کاهش یابد.

عباسی گفت: در حوزه باغبانی به دنبال نفوذ مکانیزاسیون هستیم و شاید فقط زیتون، پسته و چند محصول دیگر مکانیزه شود که پیش بینی می کنیم حداقل در نیمی از 2.9 شاهد توسعه مکانیزاسیون باغ باشیم. میلیون هکتار باغ در کشور است.”

وی در پایان گفت: 70 درصد گلخانه های کشور دارای اسکلت فلزی با روکش پلاستیکی هستند و برای توسعه فناوری و مکانیزاسیون این گلخانه ها برنامه داریم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا