اقتصادی

رفع تداخل ۵۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به نفع کشاورزان/ ضعف کشور در تولید نهال سالم

ترندونی / مرکزی وزیر زراعت در جهاد گفت تاکنون 500000 هکتار زمین کشاورزی برای بهره مندی کشاورزان در سراسر کشور اختصاص داده شده است.

روز شنبه ، هفتم مارس ، کاظم خاوازی ها در بازدید از گلخانه تولید نهال پسته در فاز اول گلخانه آوه در ساوه به خبرنگاران گفت: کشاورز می تواند سال ها با این نهال ها آشنا شود و حداکثر عملکرد را در تولید محصول بدست آورد. .

وی از گیاه پسته به عنوان یکی از مهمترین محصولات ذکر کرد که منبع قابل توجه ارز برای بخش کشاورزی است و گفت: نهال از منابع مختلفی تهیه می شود و علی رغم نظارت بر کشت نهال ، اما انتظارات را برآورده نمی کند. بخش کشاورزی

وزیر جهادکشاورزی از گلخانه تولید نهال پسته به عنوان یک واحد مکانیزه یاد کرد و افزود: در این واحد مکانیزه از ابتدای تولید نهال ، انتخاب بذر با کیفیت و روند تولید نهال خوب با مکانیزم کاملاً مستمر از تولید بذر تا سه سال اتفاق می افتد.

وی توجه ویژه به پرورش نهال در این گلخانه را مورد توجه قرار داد و افزود: در این گلخانه بدون مراقبت ویژه پس از سه سال رشد نهال و تکمیل مراحل ریشه ، نهال حتی به مرحله میوه نیز رسیده و سپس به زمین منتقل می شود. .

وی افزود: تقویت آموزش های لازم و تشویق و توسعه این روند برای تولید نهال پسته در گلخانه ها می تواند عملکرد نهال پسته را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و از میانگین 800 تا 900 کیلوگرم در هکتار به بیش از 4 تن افزایش دهد و ما انتظار می رود این میزان انتشار گازهای گلخانه ای را افزایش دهد ، تعداد آنها در کشور افزایش می یابد و باغداران و کشاورزان کشور با این دانش از پرورش نهال های گلخانه ای ، قادر به پرورش انواع سریع رشد و بارور در زمین های خود خواهند بود.

خاوازی در پاسخ به س ISال ترندونی در مورد مکانیزمی که وزارت جهادکشاورزی الکترونیکی برای حل منازعات و اختلافات بین منابع طبیعی و کشاورزان بر سر زمین های کشاورزی ایجاد کرده است ، گفت: معافیت های ملی ، دولتی و استثنایی اقدامات خوبی انجام شده و 500000 هکتار از زمین هایی که تاکنون مورد بحث و جدال وزارت جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی و کشاورزان قرار گرفته است به نفع کشاورزان شکایت شده است.

وی گفت: “رویکرد وزارت جهادکشاورزی کشاورزی حفظ منابع طبیعی برای نسل بعدی و در مکانهایی است که مشخص است کشاورزان بیش از 50 سال و بیش از منابع طبیعی زمین کار کرده اند. “آن را به کشاورز بدهید.

وی افزود: “تعیین تاریخ دقیق برای مداخله کل وظیفه و تمام زمین های کشاورزی کشور امکان پذیر نیست ، زیرا مساحت این زمین ها بسیار زیاد است ، اما وزارت جهادکشاورزی تسریع کرده و پیشرفت شتابان. این مانند گذشته نیست و ما سعی خواهیم کرد هرچه سریعتر این مسئله را حل کنیم.

وزیر جهادکشاورزی در پاسخ به س anotherال دیگری در مورد اجرای عملیات کاشت بیابان زایی در کشور با تأکید بر اینکه سیاست جنگل کاری بیابان از راهبردهای وزارت جهادکشاورزی است ، گفت: 330 هزار هکتار در در مجموع ، بیش از 35000 هکتار در بیابانهای کشور کاشته شد که به زودی به جنگل تبدیل می شود و روند ادامه دارد.

وی ایجاد کمیته ملی کویر در وزارت جهادکشاورزی را مورد توجه قرار داد و افزود: اعضای مختلف این کمیته در زمینه بیابان زدایی فعال هستند تا از فرسایش بیشتر خاک و ایجاد گرد و غبار جلوگیری کنند و فرصت های شغلی برای کاشت نهال ایجاد کنند. “

خاوازی در مورد حمایت وزارت جهادکشاورزی از دامداری گفت: “وزارت جهادکشاورزی از هر ایده ای که باعث کاهش قیمت گوشت در کشور شود و در صورت اعلام رسمی پیشنهادات و ایده ها ، استقبال خواهد کرد. . به وزارت ، در جلسه ستاد تنظیم کننده بازار ارائه خواهد شد. “ما ساکت خواهیم ماند و پشتیبانی مورد نیاز خود را خواهیم گرفت.

وی افزود: وزارت جهادکشاورزی از نظر منابع مالی و سردخانه ها برای نگهداری گوشت حیوانات مشکلی ندارد و مطمئناً از هرگونه پیشنهاد و ایده برای کاهش قیمت گوشت حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا