اقتصادی

شاکری: ساماندهی بازار آشفته مسکن از اولویت‌های وزارت راه دولت سیزدهم باشد

یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ساماندهی هرج و مرج خرید و اجاره مسکن از مهمترین اولویت های وزارت راه و شهرسازی است که باید در دولت آینده با جدیت پیگیری شود.

اقبال شاکری در مصاحبه با ترندونی درباره اولویت هایی که باید در وزارت راه و شهرسازی دولت بعدی دنبال شود ، اظهار داشت: انتخاب آیت الله رییسی به عنوان رئیس قوه مجریه بارقه امید ایجاد کرد. مشکلات مردم را حل کنید. همسویی آنها با قانون باید هم افزایی هایی را برای رفع نگرانی های مردم ایجاد کند.

وی همچنین اظهار داشت: وزیر که به مجلس نیز معرفی می شود باید بتواند خواسته های مردم را برآورده کند و تجربه خوبی داشته باشد. باید روشن باشد که تأثیر عملکرد وی بر مسئولیت های قبلی وی چه بوده و چه گره هایی را از مشکلات مردم جدا می کند. چقدر شجاعت و پاکی بازی می کرد و چقدر به نیروهای جوان اهمیت می داد. این فرد باید ظرفیت لازم برای ارسال درخواست در سطح ملی را داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی بازار خرید مسکن و اجاره مسکن یکی از اولویت های اصلی این وزارتخانه است که باید جدی گرفته شود. مسکن و تأمین مسکن ، این وزارتخانه باید حداقل یک میلیون خانه در سال احداث کند و امسال قرارداد باید حداکثر تا ماه نوامبر به اتمام برسد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تأکید کرد: در زمینه حمل و نقل جاده ای ، اتصال بزرگراه ها و راه آهن به شمال ، جنوب ، شرق و غرب کشور و ایجاد ارتباط با مرزهای کشور از اولویت هایی است که باید دنبال شود. توسعه راه آهن کشور و جبران عقب ماندگی در این زمینه اقدامات دیگری است که باید جدی گرفته شود.

شاکر با بیان اینکه نوسازی ناوگان شهری اولویت دیگری است که باید توسط وزارت راه دولت سیزدهم دنبال شود ، افزود: اکنون ما فرسودگی اتوبوس ها ، متروها و خطوط ریلی را که نیاز به تعمیر و نوسازی دارند ، تحت نظر داریم. از طرف دیگر ، جبران کاستی های ناوگان ریلی ، جاده ای و هوایی هنوز نیاز به رسیدگی دارد. علاوه بر این ، سیستم های حمل و نقل موجود باید یکپارچه شده و اطلاعات به ویژه در نقاط ورود و خروج به صورت آنلاین جمع آوری شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا