اقتصادی

مقتدایی: وزارت خانه های ارشاد و راه مشکل مسکن خبرنگاران را حل کنند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد مشکل تأمین مسکن و اجاره به خبرنگاران گفت که وزارتخانه های راه ، شهرسازی ، فرهنگ و جهت گیری اسلامی باید اختلافات موجود در راه حل مسکن خود را برطرف کنند. . مشکل روزنامه نگاران

در مصاحبه با ترندونی عباس مقتدایی ، “متأسفانه قیمت مسکن و قیمت اجاره در سالهای اخیر به شدت افزایش یافته است و همین امر فشار به مردم ، به ویژه اقشار کم درآمد را ایجاد کرده است. در همین حال ، روزنامه نگاران در کشور ما هنگام بحث در مورد مسکن و اجاره نیز با حداقل درآمد مواجه هستند.

وی با اشاره به مشکلات روزنامه نگاران در تأمین مسکن و اجاره گفت: “روزنامه نگاران در تلاشند تا مردم را به صورت شبانه روزی آگاه کنند.” “سال گذشته ، وزارت فرهنگ و جهت گیری اسلامی اظهار داشت که این طرح را برای مسکن بیشتر ادامه خواهد داد.” – وی گفت. و این در تهیه پیش نویس طرح انتقال ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی توافق شد ، اما وزارت راه علی رغم تأکید بر اهمیت حمایت از روزنامه نگاران ، اعلام کرد که هیچ صحبتی صورت نگرفته است. در این زمینه ساخته شده و برنامه ای ندارد.

سخنگوی اصفهان ادامه داد: اختلافات بین دو وزارت راه و وزارت فرهنگ باید در اسرع وقت حل شود و خبرنگاران نباید تحت این اختلافات مورد ظلم قرار گیرند. این مسئله باید در همان سال ادامه و حل می شد. جای سال است که چرا تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. البته ما با امضاهای جمعی از همکارانمان ، به وزیران راه ، شهرسازی ، فرهنگ و جهت گیری اسلامی هشدار دادیم که باید موضوع اسکان خبرنگاران در اسرع وقت حل شود و این اختلافات بین دو وزارتخانه پایان یابد.

وی افزود: مطمئناً اگر همتی در هر دو طرف بود ، مشکل مسکن برخی روزنامه نگاران همزمان در قالب همان طرح ملی مسکن حل می شد. اگر طی روزهای آینده پاسخ قانع کننده ای از وزیر راه و ارشاد دریافت نکنیم ، مطمئناً از ابزار دو س questionsال مربوطه وزیران به همراه همکارانمان در مجلس استفاده خواهیم کرد.

سرانجام مقتدایی با بیان اینکه لایه های مختلف تحت فشار اقتصادی هستند ، افزود: همانطور که وزیر تعاون باید مسئله مسکن کارگران را پیگیری کند ، وزیر ارشاد نیز باید موضوع اسکان خبرنگاران را پیگیری کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا