اقتصادی

مسکن اجاره‌ای راهکاری برای حل مشکل اجاره‌بها

یکی از اعضای کمیسیون ساخت و ساز شورای اسلامی بیان کرد: تا زمانی که مسکن استیجاری افتتاح نشود، وضعیت اجاره بها به قوت خود باقی است. طبق قانون شهرداری ها و انبوه سازان باید مسکن بسازند و اجاره دهند نه اینکه بسازند و بفروشند.

اقبال شکری در گفت وگو با ترندونی، درباره راهکارهای حل مشکل نرخ اجاره بها، اظهار کرد: نباید در بازار دخالت کنیم. این کار اساسی سال گذشته است که با دستورالعمل ها و دستورالعمل ها قابل حل نیست.

وی تصریح کرد: پروژه هایی مانند مسکن مهرو در حال ساخت و برنامه اقدام ملی مسکن باید هر چه سریعتر اجرایی و تکمیل شود و قانون جهش تولید مسکن نیز به درستی اجرا شود. ضمناً تا زمانی که مسکن استیجاری افتتاح نشود، کار اصلی انجام نخواهد شد.

این عضو کمیسیون ساخت و ساز شورای اسلامی بیان کرد: 10 سال از تصویب قانون می گذرد اما شاهد اجرای قانون مربوط به اجاره مسکن نبوده ایم، اجاره مسکن یعنی شهرداری ها و انبوه سازان خانه بسازند و اجاره کنند، اما انبوه سازان و انبوه سازان خانه بسازند. آنها را نسازند و بفروشند. ما در شورای اسلامی از ابزارهای نظارتی برای اجرای این قانون استفاده می کنیم.

شاکری با بیان اینکه شورای اسلامی نیز در بحث اجاره بها ورود داشت، گفت: نمی خواهیم کار عجولانه ای انجام دهیم مثلاً در زمینه نرخ مشاوران املاک و یا اینکه بر تنظیم روابط بین کشورها تاکید داشتیم. حقوق موجر و مستاجر، ما باید به طور کلی بازار را به گونه ای تنظیم کنیم که آرامش ایجاد شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا