اقتصادی

آذری: دولت نباید مستقیما در ساخت مسکن مداخله کند

یکی از اعضای کمیسیون ساختمان مجلس شورای اسلامی گفت: دولت نباید مستقیماً در ساخت و ساز مسکن دخالت کند، بلکه باید با فراهم کردن بستر مناسب از بخش خصوصی، انبوه سازان و کارشناسان برای ساخت مسکن بهره ببرد. “.

علی آذری در گفت وگو با ترندونی، درباره انتظارات دولت از اجرای قانون جهش تولید مسکن اظهار کرد: همیشه تاکید کرده ام که چالش مسکن مانند بهمن است که وقتی حرکت می کند، گلوله های برف به آن اضافه می شود. و بهمن بزرگتر و غیرممکن است و قابل کنترل تر می شود. ما در بخش مسکن با مشکلات مختلفی روبرو هستیم. تامین زمین، مصالح ساختمانی و منابع مالی جزء کلیدی ساخت و ساز مسکن محسوب می شود.

امیدواریم وعده دولت برای ساخت مسکن یک وعده احساسی نباشد

وی در ادامه قول دولت را ساختن حدود 4 میلیون مسکن در 4 سال عنوان کرد و اظهار داشت: اولا امیدواریم این وعده بر اساس بازخورد کارشناسی باشد نه یک وعده احساسی. کار کارشناسی ارائه شده است. از طرفی گفتم چالش مسکن مثل بهمن است یعنی برای کنترل بازار مسکن به نیروهای چندگانه نیاز است و دخالت دولت به تنهایی نمی تواند این مشکل بازار را حل کند.

دولت نباید مستقیماً در ساخت و ساز مسکن دخالت کند

نماینده مردم قوچان و فاروج در شورای اسلامی تصریح کرد: در راستای تحقق وعده دولت مبنی بر ساخت 4 میلیون خانه مسکونی، قانون جهش تولید مسکن را در کمیسیون عمران مجلس داریم. در این قانون شرایط ساخت مسکن توسط دولت تعریف شده است، اما نکته مهم این است که دولت نباید مستقیماً در ساخت مسکن دخالت کند، بلکه از ظرفیت بخش خصوصی و توانمند استفاده کند.

مداخله مستقیم دولت در بخش های مختلف پیچیده است

این عضو کمیسیون سازندگی سیما در ادامه با بیان اینکه توسعه کشور بر اساس توان بخش خصوصی خواهد بود، تاکید کرد: دخالت مستقیم دولت در بخش‌های مختلف چالش ایجاد کرده است. دخالت دولت در زمینه های اشتغال بیش از یک ماه است که باید از 90 درصد حقوق پرداخت کنیم و این حقوق ها باید در مسیر توسعه کشور هزینه می شد. دخالت دولت در ساخت و ساز مسکن باید تا حد امکان کم باشد و از سوی دیگر با فراهم کردن بستر مناسب از ظرفیت های بخش خصوصی، انبوه سازان، متخصصان و خود مردم استفاده شود.

آذری افزود: مردم می گویند دولت قول ساخت مسکن داده است، امیدواریم این وعده دولت محقق شود و ارکان دولت با وحدت مشکل مردم را در حوزه مسکن حل کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا