اقتصادی

پرداخت وام ۶۰۰ میلیونی ۲۰ ساله ساخت مسکن در تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: افرادی که مایل به دریافت وام ساخت و ساز با بازپرداخت 20 ساله در قالب طرح نهضت ملی مسکن هستند می توانند تا سقف 600 میلیون مترمکعب برای هر واحد پرداخت کنند.

خلیل محبت خواه در گفت وگو با ترندونی، اظهار کرد: هرکسی که قصد ساخت و ساز در تهران را دارد می تواند از بازپرداخت 20 ساله طرح نهضت ملی مسکن بهره مند شود و از مزایای این تسهیلات بهره مند شود. از طرح

وی افزود: با توجه به اینکه هیچ پروژه دولتی در تهران در ارتباط با شکل نهضت ملی مسکن وجود ندارد، دولت تصمیم گرفته است که بابت املاک خود در منطقه به بخش خصوصی پول پرداخت کند. سقف وام ساخت و ساز در تهران 600 میلیون تومان و برای پروژه های صنعتی با استفاده از فناوری های نوین است. به سایر سازندگان 450 میلیون برای محوطه پرداخت می شود. تومان

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه نرخ سود این وام 18 درصد تعیین شده است، گفت: افرادی که به تازگی ساخت و ساز را شروع کرده اند یا افرادی که پروژه هایشان نیمه کاره است می توانند در این طرح شرکت کنند. “. از مزایای ویژه این طرح می توان به بازپرداخت طولانی 20 ساله و تخفیف در پروانه های ساختمانی، خدمات مهندسی، بیمه و مالیات اشاره کرد. در واقع بخشنامه های مصوب شورای عالی مسکن شامل این دسته از سازندگان نیز می شود.

محبت خواه تاکید کرد: پس از تکمیل بلوک ها، سازندگان این حق را دارند که بلوک ها را با رنگ سبز C به افراد مورد علاقه خود تحویل دهند. در غیر این صورت افراد واجد شرایط را با خود خواهیم آورد. به این ترتیب مسکن در تهران می تواند در قالب یک حرکت ملی در قالب خودگردانی عرضه شود.

وی به پرداخت کمک سپرده مسکن نیز اشاره کرد و گفت: 100 میلیون تومان وام اجاره در تهران، 70 میلیون تومان در مراکز استان ها و 40 میلیون تومان در شهرستان ها به متقاضیان پرداخت می شود. ثبت نام در سال 1401 آغاز شد. 21 خرداد ماه و دارندگان اجاره نامه با کد رهگیری می توانند در سامانه طرح پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی saman.mrud.ir ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا