اقتصادی

تقویت بازار بورس از اولویت‌های جدی دولت است

تقویت بازار سهام یکی از اولویت های جدی دولت است

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت بازار سرمایه برای دولت و شخص رئیس جمهور ، گفت: دولت به تقویت بازار سرمایه و حمایت از سرمایه گذاران خرد کمک خواهد کرد. ما باید از تجربیات گذشته درس بگیریم و اجازه ندهیم رویدادهای گذشته دوباره تکرار شوند.

به گزارش ترندونی ، بعد از ظهر امروز چهارشنبه ، محسن رضایی در دیدار با اعضای جدید شورای عالی بورس ، بازار بورس و صنعت را یکی از بهترین ابزارها و منابع تامین مالی دانست و افزود: حضور مردم در بازار سهام یکی از عادلانه ترین آنهاست. راههای سرمایه گذاری این سرمایه کوچک است.

معاون رئیس جمهور در امور اقتصادی گفت: 10 سال پیش 90 درصد تأمین مالی پروژه ها و پروژه ها توسط بانک ها و 10 درصد از طریق بازار سرمایه انجام می شد. و با توجه به ظرفیت بالای فعالیت های اقتصادی در کشور می توان آن را به 40 درصد افزایش داد.
رضایی هدف اعضای جدید شورای عالی بورس را افزایش سهم بازار سرمایه با تامین مالی پروژه های بزرگ دانست و گفت: اولین شرط تحقق این هدف بازگرداندن و تقویت اعتماد مردم به سرمایه است. بازار. تقویت بازار سرمایه یکی از سیاستها و اولویتهای جدی رئیس جمهور و دولت برای بازگرداندن اعتماد مردم به این بازار و ابزارهای مناسب سرمایه گذاری است.
وی در تشریح الزامات تقویت بازار سرمایه گفت: اولین نکته در این راستا تعمیق بازار است. از این نظر ، بازار اولیه باید جدی گرفته شود. افزایش و رشد ارزش بازار سرمایه باید در درجه اول به ورود سهام اولیه به بازار بستگی داشته باشد تا از ایجاد حباب جلوگیری شود و ارزش بازار و واقع گرایی بیشتر بازگردد.
وی گفت: “مردم سرمایه خود را بر اساس اعتماد در بازار سرمایه سرمایه گذاری می کنند و ما از مراقبت از سرمایه آنها دلسوزی می کنیم.” ارائه و اجرای توسعه بیمه سرمایه گذاری.
رضایی خطاب به اعضای جدید شورای عالی بورس گفت: نسبت به حمایت از سرمایه سرمایه گذاران خرد حساسیت بیشتری داشته باشید ، زیرا ضروری است سرمایه گذاران خرد ارتباط نزدیک و مستقیم با شما داشته باشند.
وی گفت: گاهی اوقات سرمایه گذاران خرد نیاز به نمایندگی در هیئت مدیره دارند زیرا ممکن است منافع آنها به اندازه کافی در برابر سرمایه گذاران بزرگ حفظ نشود.
در این ملاقات که با حضور آقای ق. سید موسی میرفیظ فلاح شمس ، علی سعیدی ، احمد شعبانی ، رسول سعدی و علی امامی میبدی ، در مورد تقویت بازار اولیه ، تقویت موسسات مالی ، اصلاح و بهبود ساختارها و زیرساخت های بازار سرمایه در پرتو پیشرفت تکنولوژی. تنوع پیشنهادهای مالی به عنوان بخشی از استراتژی های تقویت بازار سهام مورد تاکید قرار گرفت.
اعضای شورای عالی بورس اوراق بهادار همچنین خاطرنشان کردند که ارزش ذخایر عدالت بیش از 400000 میلیارد تومان است ، اما تأثیر این سرمایه بر زندگی مردم ملموس و آشکار نیست و تاکید کردند که باید از ظرفیت ذخیره عدالت بیشتر استفاده شود. به مردم فرصتهای بیشتری بدهد

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا