اقتصادی

سوسوی بی جان چراغ سبز بورس!

حدود یک هفته پس از معرفی بسته حمایتی دولت از بازار سرمایه در قالب 10 مصوبه ، باید نقدینگی جدیدی وارد این بازار شود که گرچه مدت ها است چراغ سبز به بورس می بخشد اما دوامی ندارد. طولانی

به گزارش ترندونی ، بورس اوراق بهادار و سازمان اوراق بهادار و وزارت اقتصاد بسته حمایتی تحت عنوان “3 + 7” را تحت شرایط بازار سرمایه تهیه کرده اند که مورد تأیید روسای شورا نیز قرار گرفته و هم اکنون در حال تأیید نهایی است. . از 10 مورد موجود در این بسته ، سه مورد از آنها در سال 2014 منتشر شده است. 10 مه که شامل تخصیص یک درصد صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه ، دسترسی موسسات مالی بازار سرمایه به تسهیلات بانکی و فرصت سرمایه گذاری اتباع خارجی در بورس سهام ایران است.

هفت قطعنامه دیگر صادر شده و در مراحل نهایی تصویب هستند رنداسی با این حال ، مصوبات حداقل تاکنون به بهبود بازار سرمایه کمک نکرده اند. همزمان با شروع چراغ قرمز بازار سرمایه برای هفته و شاخص کل با کاهش 4759 واحدی به یک میلیون و 167 هزار واحد رسید. روز یکشنبه ، شاخص کل بورس 15590 واحد افت کرد و به یک میلیون و 1515 هزار واحد رسید.

بورس اوراق بهادار روز دوشنبه بازگشت و شاخص کل بورس اوراق بهادار در آن روز 5 هزار و 572 واحد افزایش یافت و به یک میلیون و 157 هزار واحد رسید. همچنین در روز سه شنبه ، شاخص کل بورس با 21،934 واحد افزایش به 1،179،000 واحد رسید.

در روز چهارشنبه ، شاخص کل بورس روند بی ثباتی را تجربه کرد ، بنابراین در ساعات اولیه معاملات روند معاملات به یک میلیون و 190 هزار واحد افزایش یافت ، اما در اواسط و آخرین ساعت کاهش یافت. 4450 واحد به یک میلیون و تعداد 183 هزار واحد افزایش یافت.

با این وجود ، بورس اوراق بهادار معتقد است که با تقویت تقاضای بازار ، این بسته حمایتی قطعاً می تواند منجر به افزایش بازار شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا